XXL Nutrition

Buik groeit niet

GL87

Novice
Waardering
0
Ik doe nu al ongeveer 4weken PT (4x per week) en elke training heb ik mijn buik getraind.. Bench crunch voel ik niet meer, schuine ook niet meer, de leg raise wel. En de Ab crunch machine die helpt voor geen zak terwijl ik van de 23KG naar de 36KG verschil heb gemaakt. Ik heb een heel laag vetpercentage dus

Vergeet crunches... Ga voor squats, deadlifts en eten.

Ten eerste; blokjes heb je, of je hebt ze niet. Dit is genetisch bepaald. Je kunt ze door krachttraining wel wat scherper en mogelijk ietsjes dikker krijgen, maar daar blijft het bij.

Ten tweede; train je buik zoals elke andere spier. Dus niet elke training. Je buikspieren hebben ook rust nodig.

Meer hoeft er niet gezegt te worden. Je kunt weer aan de slag.

Denk dat je bedoeld dat je ze zichtbaar wilt hebben. In dat geval moet je gaan cutten = vetpercentage omlaag brengen. Maar ik denk niet dat het daar al tijd voor is, dus ik zou nog even een tijd door trainen.

Hij geeft aan een heel laag vet% te hebben ;)

front squats

Ten eerste; blokjes heb je, of je hebt ze niet. Dit is genetisch bepaald. Je kunt ze door krachttraining wel wat scherper en mogelijk ietsjes dikker krijgen, maar daar blijft het bij.

Ten tweede; train je buik zoals elke andere spier. Dus niet elke training. Je buikspieren hebben ook rust nodig.

meen je boven staande? rug is toch ook niet genetisch bepaalt of die breed kan worden. volgens mij kan iedereen blokjes krijgen als je laag vet% hebt en erg lang ervoor traint. sommige mensen hebben ze inderdaad altijd al gehad. maar dat betekend niet dat ik en de TS ze niet kan krijgen.

meen je boven staande? rug is toch ook niet genetisch bepaalt of die breed kan worden. volgens mij kan iedereen blokjes krijgen als je laag vet% hebt en erg lang ervoor traint. sommige mensen hebben ze inderdaad altijd al gehad. maar dat betekend niet dat ik en de TS ze niet kan krijgen.

Ja dat meen ik. Je haalt toch de hele functionaliteit van de buikspieren weg als je daar enorme dikke spieren zou kunnen kweken? Door de enorme hoeveelheid bindweefsel is het gewoon niet mogelijk. Nogmaals; iets aanscherpen en iets dikker krijgen kan wel. Maar van 0 abs naar dikke blokken, kan niet.

Buikspieren hebben idd niet echt veel groeipotentieel

@TS: en elke training heb ik mijn buik getraind

Goh, en toch groeien ze niet ?

Heb je zoiets al eens geprobeerd met bv je benen?

potverdikkeme. dat is balen:(

deadliffftttt:D

Ik doe nu al ongeveer 4weken PT (4x per week) en elke training heb ik mijn buik getraind.. Bench crunch voel ik niet meer, schuine ook niet meer, de leg raise wel. En de Ab crunch machine die helpt voor geen zak terwijl ik van de 23KG naar de 36KG verschil heb gemaakt. Ik heb een heel laag vetpercentage dus

4 weken al .. toe maar.

Stel je kunt in 4 weken 1 kilo aankomen in spiermassa... Neem een kilo boter en smeer dat eens over jezelf uit, over je gehele lichaam... hoe dik is het laagje dat er op je buik is bijgekomen (en hou rekening met het feit dat alle spieren groter zijn dan je buikspieren en dus dat je daar meer moet smeren dan op je buik. Ben je uberhaupt wel zwaarder geworden in die 4 weken ?

Bench crunch voel je niet meer... nou als je genoeg crunches doet zou je ze moeten voelen, maar even voor de grap,. Trani jij borst ook met 100 herhalingen ... nee, daar neem je een gewicht (als het goed is ) waarbij je zeg 8 tot 12 herhalingen kunt doen. Doe dat nu ook eens met crunches... hou een DB in je nek, of leg een plaat op je borst en verhoog het gewicht.

En tot hoever gaat die ab-crunch machine ? Die van ons gaat tot 75 kilo en daar heb ik geen problemen mee voor 15 reps, dus 36 kilo komt me ietwat licht over. (en ik doe hooguit 1 keer per maand een setje buik).

Je kunt in theorie prima 3 keer in de week buik doen, net als benen, borst, rug, biceps, etc... maar dan moet je wel het volume omlaag halen (zeg HST ofzo).

Terug
Naar boven