Fitness Seller

Buik trainen tot 6pack

• Topic Starter Topic Starter
Ik train altijd buik als laatste spiergroep, soms als 3de als ik nog even tijd over heb in de fitness. Nu zei men mij daarjuist in de fitness dat je best buik als eerste traint, want dat anders al het bloed naar je buik gaat en stuk minder naar de spiergroep die je daarvoor getraint hebt. Waardoor je dus ook minder rap bijkomt daarbij.
bv, ik heb vandaag borst en biceps getraint en ik wou als afsluiter nog even een kwartiertje buik trainen, maar dit blijkt niet goed te zijn voor mijn borst en biceps, is dit de reden waarom ik nu al even niet zo sterk vooruit ga in borst biceps, ik heb het gevoel dat ik momenteel niet zo rap vooruit ga, ik ben begonnen met 30-35 kg bankdrukken half februari en nu zit ik aan 60(6herhalingen), maar ik zit nu al iets meer dan een maand tussen de 55 en 60 te sukkelen(examens bijgerekend, toen kon in enkel onderhoud doen)

Tips of opmerkingen hierover?

Ik train altijd buik als laatste spiergroep, soms als 3de als ik nog even tijd over heb in de fitness. Nu zei men mij daarjuist in de fitness dat je best buik als eerste traint, want dat anders al het bloed naar je buik gaat en stuk minder naar de spiergroep die je daarvoor getraint hebt. Waardoor je dus ook minder rap bijkomt daarbij.
bv, ik heb vandaag borst en biceps getraint en ik wou als afsluiter nog even een kwartiertje buik trainen, maar dit blijkt niet goed te zijn voor mijn borst en biceps, is dit de reden waarom ik nu al even niet zo sterk vooruit ga in borst biceps, ik heb het gevoel dat ik momenteel niet zo rap vooruit ga, ik ben begonnen met 30-35 kg bankdrukken half februari en nu zit ik aan 60(6herhalingen), maar ik zit nu al iets meer dan een maand tussen de 55 en 60 te sukkelen(examens bijgerekend, toen kon in enkel onderhoud doen)

Een tip: ram degene die je die bullshit wijsgemaakt heeft een barbell door zijn strot, dan kan hij niet nog meer mensen valse informatie geven.

Het maakt echt niets uit waar je bloed zit, tenzij je een hartaanval of een fatale bloedklonter of iets dergelijks verwacht.

Wanneer je veel zware compounds doet, wordt zelfs vaak aangeraden om je buikspieren pas op het einde te trainen, aangezien je buikspieren dienen voor de ondersteuning van je rug en je hele torso. Het is dus een voordeel dat je buikspieren nog fris zijn wanneer je bv. squats doet zodat ze een deel van de druk van je rug kunnen wegnemen. Als je buikspieren al vermoeid zijn door ze te trainen, zullen ze minder efficient hun core-taak uitvoeren.

De reden voor de verminderde vooruitgang heb je wrs al zelf gegeven: examens. Nu het vakantie is, kun je je weer voluit concentreren op je training en voeding, dus dat komt wel in orde. Anders kan je in de desbetreffende forumonderdelen je trainings- en voedingsschema's laten beoordelen door de leden hier. Mss is daar iets niet helemaal in orde.

Ik doe soms wel 50 crunches, kan ik beter extra gewicht nemen en minder crunches doen?

bv, ik heb vandaag borst en biceps getraint en ik wou als afsluiter nog even een kwartiertje buik trainen, maar dit blijkt niet goed te zijn voor mijn borst en biceps, is dit de reden waarom ik nu al even niet zo sterk vooruit ga in borst biceps, ik heb het gevoel dat ik momenteel niet zo rap vooruit ga,

ik ben begonnen met 30-35 kg bankdrukken half februari en nu zit ik aan 60(6herhalingen), maar ik zit nu al iets meer dan een maand tussen de 55 en 60 te sukkelen(examens bijgerekend, toen kon in enkel onderhoud doen)

1e sluit ik me aan bij Ripper

2e je zit Qua bankdrukken helemaal niet verkeerd in gewicht ,

probeer paar keer te toppen met iemand die achter je staat als hulp.

als je 6 x 60 kunt zit er wel 3 x 70 in .

anders ga je even op ander schema met Decline dumbbellpress en schuine
dumbbellpress ipv plat met barbellpress voor week of 6 .

en ga daarna weer platbanken met halter.

je zuklt de eerste 2 trainingen iets terugzakken maar dan ga je de 70 voorbij.

weet niet hoezwaar je zelf bent maar ga niet te snel je eigen lichaamsgewicht voorbij.

je spieren en pezen hebben de tijd nodig om zich aan te passen aan het gewicht.

ga dan gewoon 3 maand met dumbbells je borst trainen ;)

Ik doe soms wel 50 crunches, kan ik beter extra gewicht nemen en minder crunches doen?

Als je dikkere buikspieren wil moet je alleen 50 reps als opwarming doen en daarna met gewicht erbij.

vergeet niet de leglift / hangende legraises voor de onderkant buik.

als je slanker wil worden in de taille moet je wel 4* 50 reps doen en twisten

;)

Als je dikkere buikspieren wil moet je alleen 50 reps als opwarming doen en daarna met gewicht erbij.

;)

Slanker is nu juist net niet de bedoeling:rolleyes:

thnx

;)

Dus voor dikkere buikspieren :

1 opwarmrondje van 50 reps daarna 5×10 met gewicht ???

;)

Als je slanker wilt worden moet je cardio doen. Daar gaan buikspieroefeningen je 0,0 bij helpen. Als ik 4 sets van 50 reps dumbbell curls doe worden mijn armen toch ook niet kleiner? Waarom men toch altijd denkt dat je van die hoge reps moet doen bij buik blijft mij een raadsel...

Als je slanker wilt worden moet je cardio doen. Daar gaan buikspieroefeningen je 0,0 bij helpen. Als ik 4 sets van 50 reps dumbbell curls doe worden mijn armen toch ook niet kleiner? Waarom men toch altijd denkt dat je van die hoge reps moet doen bij buik blijft mij een raadsel...

dit is een buikoefening die je dus in je training kunt doen
waar je een strakke buik van krijgt in combinatie met een dieet en een
aangepast schema om vet te verliezen.

je kunt net zo veel cardio doen als je wilt , maar daar alleen kom je er niet mee .

;)

dit is een buikoefening die je dus in je training kunt doen
waar je een strakke buik van krijgt in combinatie met een dieet en een
aangepast schema om vet te verliezen.

je kunt net zo veel cardio doen als je wilt , maar daar alleen kom je er niet mee .

;)

Buikspieroefeningen doen in ieder geval 0,0 om je buikspieren te laten zien. Die hoge reps slaan ook helemaal nergens op.

Een tip: ram degene die je die bullshit wijsgemaakt heeft een barbell door zijn strot, dan kan hij niet nog meer mensen valse informatie geven.

Het maakt echt niets uit waar je bloed zit, tenzij je een hartaanval of een fatale bloedklonter of iets dergelijks verwacht.

Wanneer je veel zware compounds doet, wordt zelfs vaak aangeraden om je buikspieren pas op het einde te trainen, aangezien je buikspieren dienen voor de ondersteuning van je rug en je hele torso. Het is dus een voordeel dat je buikspieren nog fris zijn wanneer je bv. squats doet zodat ze een deel van de druk van je rug kunnen wegnemen. Als je buikspieren al vermoeid zijn door ze te trainen, zullen ze minder efficient hun core-taak uitvoeren.

De reden voor de verminderde vooruitgang heb je wrs al zelf gegeven: examens. Nu het vakantie is, kun je je weer voluit concentreren op je training en voeding, dus dat komt wel in orde. Anders kan je in de desbetreffende forumonderdelen je trainings- en voedingsschema's laten beoordelen door de leden hier. Mss is daar iets niet helemaal in orde.

Het maakt blijkbaar toch uit...
Ik ben vandaag bij voormalig belgisch kampioen bodybuilding geweest en hij heeft bevestigt dat je best buik als eerste traint want dat het bloed van je biceps/triceps anders naar je buik gaat en waardoor je dus minder snel zal bijkomen daar...Hetzelfde geld natuurlijk voor de andere spiergroepen zoals borst, rug...

Het maakt blijkbaar toch uit...
Ik ben vandaag bij voormalig belgisch kampioen bodybuilding geweest en hij heeft bevestigt dat je best buik als eerste traint want dat het bloed van je biceps/triceps anders naar je buik gaat en waardoor je dus minder snel zal bijkomen daar...Hetzelfde geld natuurlijk voor de andere spiergroepen zoals borst, rug...

Ja, nogal logisch dat als je een spiergroep als eerste traint dat het meeste bloed dan daar naartoe gaat. Alleen voor buik vraag ik me af of dat rendabel is. Sowieso kunnen je buikspieren niet echt veel groeien, alleen plat trekken. Om je buikspieren te laten zien moet je gewoon lager in je vetpercentage, niets meer en niets minder.

porterhouse zei:
wel is van md training gehoord...?

musculaire defenitie

Wat wil je daar mee zeggen? Toch niet het verhaal van "van veel reps krijg je definitie, van weinig reps krijg je massa"?

@thomasdubois:
Om je buikspieren goed zichtbaar te laten worden moet je lager in je vetpercentage gaan zitten. Dit kan je doen met behulp van voeding en voldoende cardio. Alleen dan zal je je buikspieren gaan zien. Je kan ze nog zo goed trainen, als er een laag vet overheen zit, zie je niks. Als je je buik wilt trainen adviseer ik gewoon crunches, desnoods met extra gewicht. Gewoon 3 setjes van 10-15, 1 of 2 keer per week. Als je grote compoundoefeningen doet, worden je buikspieren ook al belast.

:stupid:

Ja, nogal logisch dat als je een spiergroep als eerste traint dat het meeste bloed dan daar naartoe gaat. Alleen voor buik vraag ik me af of dat rendabel is. Sowieso kunnen je buikspieren niet echt veel groeien, alleen plat trekken. Om je buikspieren te laten zien moet je gewoon lager in je vetpercentage, niets meer en niets minder.

nee, ik wil hiermee zeggen dat je best buik als eerste traint zodat het bloed vooral kan gaan naar de spiergroep die je hierna traint.
bijvoorbeeld, eerst buik trainen en daarna borst zodanig dat het bloed dan naar je borst gaat en daar blijft(omdat dit het laatste is wat je getraint hebt)
indien je het omgekeerd zou doen en eerst borst trainen, en daarna buik zou het bloed van je borst naar je buik gaan en ga je dus minder bijkomen in borst.
Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld uitleg...

Terug
Naar boven