XXL Nutrition

Buikspier workout

SporterTygo

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
66kg
Vetpercentage
12%
Goeiemiddag,

Sinds een tijdje zit ik na te denken om over te gaan op een nieuw ab routine, want ik zit al een tijdje op het volgende schema, wat nog wel altijd even fijn is.

4 sets, 0 seconden rust.
reverse crunch -20 rep
toe touches -20 rep
plank -30, 40, 50, 60sec

Ik zou het eventueel zwaarder kunnen maken d.m.v. meer reverse crunches etc, maar denk misschien dat het ook slim kan zijn om een nieuw schema te doen omdat ik deze wel al vrij lang heb (kan dit kwaad)?

Hopelijk hebben hier wat mensen wat killer workouts, want ik hou wel van die pijn in mijn buikspieren. Overigens zoek ik wat in de trend van mijn huidige schema, niet veel oefeningen met meer sets.

Ik zou wat meer werken met legraises, liggend of hangend en dan steeds moeilijker maken voor jezelf... Begin je bijvoorbeeld eerst hangend, benen zo recht mogelijk. Als je hier geen goede reps meer uit haalt, ga je liggen op je rug,
lekker rustig uitvoeren, van boven naar beneden, beetje flipperen onderin, af en toe benen intrekken en uitduwen etc. Gaat goed branden dan kan ik je zeggen.

Daarnaast vind ik plank wel een lekkere oefening, side plank ook.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou wat meer werken met legraises, liggend of hangend en dan steeds moeilijker maken voor jezelf... Begin je bijvoorbeeld eerst hangend, benen zo recht mogelijk. Als je hier geen goede reps meer uit haalt, ga je liggen op je rug,
lekker rustig uitvoeren, van boven naar beneden, beetje flipperen onderin, af en toe benen intrekken en uitduwen etc. Gaat goed branden dan kan ik je zeggen.

Daarnaast vind ik plank wel een lekkere oefening, side plank ook.

Voel leg raise nooit branden eerlijk gezegd.. :eek:

Gewoon een ab wheel kopen en 3 sets AMRAP doen. Als het te makkelijk wordt doe je ze staande. Succes!

ab wheel leg raises, als je leg raises niet voelt doe je ze waarschijnlijk niet goed en gebruik je je buik niet goed. (weet niet echt hoe ik dit goed moet uitleggen, misschien kan iemand mij aanvullen)

ab wheel leg raises, als je leg raises niet voelt doe je ze waarschijnlijk niet goed en gebruik je je buik niet goed. (weet niet echt hoe ik dit goed moet uitleggen, misschien kan iemand mij aanvullen)

Je moet vrij hoog gaan met de benen bij hanging leg raises wil je je buikspieren goed voelen, misschien kan het daar aan liggen...
Ab wheel moet ook killing zijn, zelf nog nooit gedaan eigenlijk, ga binnenkort een een keer zo'n ding kopen!

Bij leg raises moet je ook niet alleen je benen optillen, maar ook ervoor zorgen dat je bekken kantelt en je onderrug bolt, dan voel je ze vrij snel.

dat bedoel ik idd

Deze tips ga ik zeker nog gebruiken! Heeft iemand nog een leuke routine?

Routine? Per keer 1 of 2 oefeningen uitkiezen. Gewoon 3 sets per oefening doen, reps een beetje mee spelen, wel vaak hoog. Lekker afwisselen met oefeningen, er zijn tig combo's.

Voorbeeld:
Ab Wheel Rollout 3x20
Hanging Leg Raises 3x10

of

Weighted Sit Ups 3x10
Plank 3x1 minuut

Dankje, iemand nog iets van mn beginpost?

Terug
Naar boven