Fitness Seller

Buikspieren specifiek

pentje

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Yo leute,

Ik train nu +/- anderhalf jaar en zie steeds meer resultaat. (Vooral door tips van sommigen van jullie, vooral m.b.t. voeding)
Nu zit ik eigenlijk al een tijdje met iets wat ik nergens op youtube of internet eigenlijk goed kan vinden.
Ik train (natuurlijk) gewoon alle spieren, dus ook mijn buik is regelmatig het slachtoffer. Ik wissel vaak van oefeningen voor de buikspieren. De oefeningen die ik gebruik haal ik echt overal en nergens vandaan (Verschillende video's, sites, fora, bladen etc.)

Echter is mij niet duidelijk welke oefeningen nou goed zijn voor LOWER, MIDDLE en UPPER abs. Ik zou dus graag van jullie enkele GOEDE oefeningen voor de buik willen vragen, en dan speciek voor upper, middle en/of lower abs, zodat ik een beetje een indicatie heb vna; Ja zo train ik echt mijn middelste buikspieren en zo echt onder etc . (Ik voel het natuurlijk ook wel tijden het uitvoeren van de oefeningen, maar just in case!)

Dank uuuuuuu

Ik heb het gevoel dat ik meer de onderste helft accentueer met hanging leg raises en decline sit-ups, en de bovenste helft met cable crunches en lumberjacks. Verder doe ik ook eigenlijk geen buikspieroefeningen. Het midden accentueren kan je vergeten.

edit: buikspieren trainen doe ik overigens 1 of maximaal 2 keer per maand, en net als wazzup hier onder heb ik meer niet nodig door de overige lifts. (vooral overhead presses, front squats etc hakken erin)

Laatst bewerkt:
dips en chins oh ja en pushdowns en deadlifts uiteraard.

Ik zweer je ik doe echt een paar crunches per maand (nog niet eens iedere week) en heb goed ontwikkelde buikspieren. Zowel boven, onder als in het midden (t'is tenslotte maar 1 spier).

crunch pak je ze alle 6 of 8 ook al zie je ze niet ???

crunch pak je ze alle 6 of 8 ook al zie je ze niet ???

Michelle, vergeet niet dat je buikspieren 1 grote spier zijn, met tussenpezen. Je kan het accent verleggen, maar je 'pakt' ze allemaal. Bij crunch zou ik zeggen dat het wat meer de bovenkant is.

Michelle, vergeet niet dat je buikspieren 1 grote spier zijn, met tussenpezen. Je kan het accent verleggen, maar je 'pakt' ze allemaal. Bij crunch zou ik zeggen dat het wat meer de bovenkant is.

Michelle:D? haha
uhhh wij hebben er 1 op de sportschool staan dat je je benen en boven lichaam samen naar elkaar toe trekt, wat ik zwaarder vind dat de normale crunch waar je alleen je boven lichaam bij gebruikt..
Dus bij de crunch gebruik je idd alleen het bovenste gedeelte en bij (abdominal, dacht ik) crunch pak je ook de onderkant mee.

de rectus abdominis is 1 grote spier, als je nu leg raises doet, of crunches. dan gebruik je de gehele spier

je lichaam weet niet welke oefening je doet, je lichaam gebruikt alleen de spier, en het ligt aan jou welk lichaamsdeel je fixeert (romp of benen).

dus lower / upper abs => bullshit
daarbij is vet% het belangrijkste, behalve als je enkel kracht of spiertonus in de buikstreek wilt

Buikspieren trainen is niet nodig man

Gewoon lekker compounds doen

Michelle:D? haha
uhhh wij hebben er 1 op de sportschool staan dat je je benen en boven lichaam samen naar elkaar toe trekt, wat ik zwaarder vind dat de normale crunch waar je alleen je boven lichaam bij gebruikt..
Dus bij de crunch gebruik je idd alleen het bovenste gedeelte en bij (abdominal, dacht ik) crunch pak je ook de onderkant mee.

Neee Michelle (ghehe), nogmaals, je kan alleen een deel ACCENTUEREN, dus je gebruikt de hele spier, maar je kan met bepaalde oefeningen meer de boven of onderkant samentrekken. Zowel bij de crunch als de leg raises gebruik je dus de hele spier. Je voelt het zelf wel.

ps, je gebruikt wel normale repranges toch?

---------- Toegevoegd om 23:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:34 ----------

de rectus abdominis is 1 grote spier, als je nu leg raises doet, of crunches. dan gebruik je de gehele spier

je lichaam weet niet welke oefening je doet, je lichaam gebruikt alleen de spier, en het ligt aan jou welk lichaamsdeel je fixeert (romp of benen).

daarbij is vet% het belangrijkste, behalve als je enkel kracht of spiertonus in de buikstreek wilt

Als ik in de spiegel kijk en de betreffende oefeningen uitvoer zie ik de spier aan de onder of bovenkant eerder samentrekken. Dit ervaar jij niet?

Neee Michelle (ghehe), nogmaals, je kan alleen een deel ACCENTUEREN, dus je gebruikt de hele spier, maar je kan met bepaalde oefeningen meer de boven of onderkant samentrekken. Zowel bij de crunch als de leg raises gebruik je dus de hele spier. Je voelt het zelf wel.

ps, je gebruikt wel normale repranges toch?

---------- Toegevoegd om 23:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:34 ----------

Als ik in de spiegel kijk en de betreffende oefeningen uitvoer zie ik de spier aan de onder of bovenkant eerder samentrekken. Dit ervaar jij niet?

tuurlijk "zie" je maar 1 kant bewegen, is toch logisch, want de andere kant is gefixeerd, die kant gaat niet bewegen.

wat je eens moet doen, is de spier voelen tijdens de oefening.
bij een leg raise bijvoorbeeld zal de bovenkant niet inactief zijn.
logisch toch, anders zou de spier gewoon scheuren.

Buikspieren trainen is niet nodig man

Gewoon lekker compounds doen

haha grappermaker.

Weet je hoe belangrijk het is om een sterke buik te hebben.. Dan denk jij misschien aan de buitenkant, maar je hebt er alleen maar voordeel mee als je goed getrainde buikspieren hebt! Beetje een domme opmerking

haha grappermaker.

Weet je hoe belangrijk het is om een sterke buik te hebben.. Dan denk jij misschien aan de buitenkant, maar je hebt er alleen maar voordeel mee als je goed getrainde buikspieren hebt! Beetje een domme opmerking

op deze opmerking ga je een boel haat krijgen jongen.

Deadlifts en Squats en Chin ups maken je core 3000000x keer zo sterk dan die domme crunches en situps en weetikveel wat voor oefeningen jij doet voor je "core"

• Topic Starter Topic Starter

Ik hoef ook geen sixpack of zo, maar wil gewoon een stevige core.
Ik heb heel vaak dat ik het alleen boven voel branden na een buik workout dus ik dacht, Misschien weten jullie oefeningen die je echt specifiek op 1 plaats die burn gaan geven.

ben overigens na het lezen van enkele topics/stickys en de reactie van ruud hierboven ook actief begonnen met deadliften en squatten.
Ben er eigenlijk ooit mee gestopt zonder directe reden, maar ben nu dus weer hard aan t werk op dat gebied. Bankdrukken ook.

Wat is volgens jullie wel een redelijk gewicht om als 17 jarige, 1 meter 85 lang +/- 75 kg te deadliften? Een soort gemiddelde in jullie ogen.

Laatst bewerkt:
op deze opmerking ga je een boel haat krijgen jongen.

Deadlifts en Squats en Chin ups maken je core 3000000x keer zo sterk dan die domme crunches en situps en weetikveel wat voor oefeningen jij doet voor je "core"

Ik heb nooit gezegt dat die oefeningen ( die standaard in je schema horen te zitten ) dat niet doen, maar om de buikspier oefeningen te skippen?:o

Ik heb nooit gezegt dat die oefeningen ( die standaard in je schema horen te zitten ) dat niet doen, maar om de buikspier oefeningen te skippen?:o

Ik train al 9 maand, waarvan nooit mijn buikspieren. Het is pas een probleem als je core tekortkomt bij de compounds, voornamelijk squat en deadlift. Dan kan je specifieke oefeningen doen. Mijn aanraders zijn leg raises en ab wheel rollouts. Vooral die laatste, is echt wel een goede.

Ik train al 9 maand, waarvan nooit mijn buikspieren. Het is pas een probleem als je core tekortkomt bij de compounds, voornamelijk squat en deadlift. Dan kan je specifieke oefeningen doen. Mijn aanraders zijn leg raises en ab wheel rollouts. Vooral die laatste, is echt wel een goede.

Dankje voor de info, maar wat is het probleem? Want die heb ik namelijk niet vastgestelt. Waarom zou je buikspier oefeningen skippen, al is het maar 1 oefening per training???.

Dankje voor de info, maar wat is het probleem? Want die heb ik namelijk niet vastgestelt. Waarom zou je buikspier oefeningen skippen, al is het maar 1 oefening per training???.

Met het probleem bedoel ik dat je core te zwak is voor je compounds. Maar dit gebeurt normaal gezien enkel bij de echt sterke mensen. Dave Tate kon wel 900 lbs squatten met zijn benen maar niet unracken omdat zijn core te zwak was.

ga je core dan trainen met plank holds, roll outs, dl, sq, knee tucks etc. vergeet die crunches en dat soort troep

Terug
Naar boven