MuscleMeat

Buikspieren specifiek

tuurlijk "zie" je maar 1 kant bewegen, is toch logisch, want de andere kant is gefixeerd, die kant gaat niet bewegen.

wat je eens moet doen, is de spier voelen tijdens de oefening.
bij een leg raise bijvoorbeeld zal de bovenkant niet inactief zijn.
logisch toch, anders zou de spier gewoon scheuren.

Ik bedoel niet alleen bewegen, maar echt samentrekken, terwijl de andere dat in mindere mate doen. Meer afstand met dezelfde kracht = meer arbeid = meer 'training' zegt mijn logica dan. Dezelfde kracht komt op de hele spier (logisch) en is dus helemaal actief maar naar mijn idee is de mate van contractie in de boven of onderkant verschillend bij verschillende oefeningen.
Jij denkt dat als iemand 3 jaar lang alleen crunches doet dezelfde verhouding in afstand tussen de tussenpezen zal creeeren als wanneer die alleen leg raises zal doen?

Plank holds in allerlei vormen voor interne spieren, abwheel rollouts en side bends voor abs en obliques.

Ik bedoel niet alleen bewegen, maar echt samentrekken, terwijl de andere dat in mindere mate doen. Meer afstand met dezelfde kracht = meer arbeid = meer 'training' zegt mijn logica dan. Dezelfde kracht komt op de hele spier (logisch) en is dus helemaal actief maar naar mijn idee is de mate van contractie in de boven of onderkant verschillend bij verschillende oefeningen.
Jij denkt dat als iemand 3 jaar lang alleen crunches doet dezelfde verhouding in afstand tussen de tussenpezen zal creeeren als wanneer die alleen leg raises zal doen?

nee, dat zeg ik niet.
tuurlijk zijn er variaties van oefeningen, en dit is ook nodig.
ik zeg alleen maar dat de gehele spier samentrekt, tijdens elke buikspier oefening, als je het nu wilt of niet.

terwijl een crunch de bovenkant beweegt, gaat ook de bewegelijkheid en soepelheid omhoog. zelfde voor de onderkant en leg raises.
dit is natuurlijk een heel ingewikkeld biomechanisch proces.

maar een crunch / leg raise spreekt nog altijd de GEHELE spier aan.
verschillende accenten kunnen altijd met verschillende oefeningen gelegd worden.

Yo leute,

Ik train nu +/- anderhalf jaar en zie steeds meer resultaat. (Vooral door tips van sommigen van jullie, vooral m.b.t. voeding)
Nu zit ik eigenlijk al een tijdje met iets wat ik nergens op youtube of internet eigenlijk goed kan vinden.
Ik train (natuurlijk) gewoon alle spieren, dus ook mijn buik is regelmatig het slachtoffer. Ik wissel vaak van oefeningen voor de buikspieren. De oefeningen die ik gebruik haal ik echt overal en nergens vandaan (Verschillende video's, sites, fora, bladen etc.)

Echter is mij niet duidelijk welke oefeningen nou goed zijn voor LOWER, MIDDLE en UPPER abs. Ik zou dus graag van jullie enkele GOEDE oefeningen voor de buik willen vragen, en dan speciek voor upper, middle en/of lower abs, zodat ik een beetje een indicatie heb vna; Ja zo train ik echt mijn middelste buikspieren en zo echt onder etc . (Ik voel het natuurlijk ook wel tijden het uitvoeren van de oefeningen, maar just in case!)

Dank uuuuuuu

Wat wil je bereiken met je buikspiertraining ?

nee, dat zeg ik niet.
tuurlijk zijn er variaties van oefeningen, en dit is ook nodig.
ik zeg alleen maar dat de gehele spier samentrekt, tijdens elke buikspier oefening, als je het nu wilt of niet.

terwijl een crunch de bovenkant beweegt, gaat ook de bewegelijkheid en soepelheid omhoog. zelfde voor de onderkant en leg raises.
dit is natuurlijk een heel ingewikkeld biomechanisch proces.

maar een crunch / leg raise spreekt nog altijd de GEHELE spier aan.
verschillende accenten kunnen altijd met verschillende oefeningen gelegd worden.

Accenten in belasting, dus spiergroei?

dus lower / upper abs => bullshit

Niet helemaal dus?

Accenten in belasting, dus spiergroei?

Niet helemaal dus?

nee, geen spiergroei.
denk je nu echt dat je bovenste blokjes meer gaan groeien als je crunches doe ? zou regelrecht belachelijk zijn.

andere oefeningen doen : kracht niet enkel in 1 bepaalde beweging steken.
dit wil zeggen kracht ontwikkelen over de gehele Range of motion.
soepelheid en spiertonus ontwikkelen, etc ...

met andere spieren kan je misschien verschillende delen meer doen laten groeien, OMDAT ze uit verschillende koppen bestaan (bijvoorbeeld schouders).

met de rectus abdominis kan je dat nu eenmaal niet, omdat het 1 spier is. met welliswaar tussenpezen.

BOB-K:dope:

nee, geen spiergroei.
denk je nu echt dat je bovenste blokjes meer gaan groeien als je crunches doe ? zou regelrecht belachelijk zijn.

Ja :$

andere oefeningen doen : kracht niet enkel in 1 bepaalde beweging steken.
dit wil zeggen kracht ontwikkelen over de gehele Range of motion.
soepelheid en spiertonus ontwikkelen, etc ...

met andere spieren kan je misschien verschillende delen meer doen laten groeien, OMDAT ze uit verschillende koppen bestaan (bijvoorbeeld schouders).

met de rectus abdominis kan je dat nu eenmaal niet, omdat het 1 spier is. met welliswaar tussenpezen.

Okay, ik dacht dat dat wel kon omdat het lijkt dat de rectus abdominus niet over de gehele lengte evenveel samentrekt bij bepaalde delen van de ROM bij bepaalde oefeningen. Maar ik moet mijn kennis dan ook maar baseren op wat basis biologie, de kennis die ik online op doe en wat logica.

Niemand anders met visie op dit onderwerp?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven