AndroidHealthClinic

Buikspieren vet moeilijk weg te krijgen

GroundZero

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
115kg
Vetpercentage
19%
Beste,

ik heb een erg laag vetpercentage, beter gezegd, het beetje vet dat ik heb zit allemaal boven mijn buikspieren waardoor er weinig zichtbaar is ondanks de vele oefeningen die ik dagelijks doe.

Ik heb natuurlijk op het internet gezocht, en daar vind je 1000 wonder middeltjes en 100.000 oefeningen waarmee je binnen enkele weken verschil zou moeten zien... lang verhaal kort, je ziet door de bomen het bos niet meer.

Iemand hier die ervaring heeft hiermee, en wel correcte oefeningen weet om deze "vet" weg te krijgen zodat de buikspieren (beter) zichtbaar worden?

Als iemand wat YouTube filmpjes weet dan hoor ik dat graag :)

Alvast hartelijk dank! :)

Train je nu al je hele lichaam?

Zou daar eens mee beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
Nek, borst, armen, buik om het even makkelijk te zeggen... benen wel een beetje maar niet echt "serieus" zeg maar haha :P

Beste,

ik heb een erg laag vetpercentage, beter gezegd, het beetje vet dat ik heb zit allemaal boven mijn buikspieren waardoor er weinig zichtbaar is ondanks de vele oefeningen die ik dagelijks doe.

Ik heb natuurlijk op het internet gezocht, en daar vind je 1000 wonder middeltjes en 100.000 oefeningen waarmee je binnen enkele weken verschil zou moeten zien... lang verhaal kort, je ziet door de bomen het bos niet meer.

Iemand hier die ervaring heeft hiermee, en wel correcte oefeningen weet om deze "vet" weg te krijgen zodat de buikspieren (beter) zichtbaar worden?

Als iemand wat YouTube filmpjes weet dan hoor ik dat graag :)

Alvast hartelijk dank! :)

Ik gok dat je toch nog te vet bent.

Nee doe niet aan voetbal haha, gruwelijk hekel aan :P klein duwtje en liggen alsof je been gebroken is :P maar vragen mag altijd :P :P

@ wazzup : Ja dat zou idd goed kunnen ook al heb ik eigenlijk (voor het oog iig) geen greintje vet aan me lichaam haha... moet ik gewoon cardio oefeningen zoeken en die doen of gewoon door blijven trainen en geduld hebben en 1 a 2 maanden afwachten?

Nee doe niet aan voetbal haha, gruwelijk hekel aan :P klein duwtje en liggen alsof je been gebroken is :P maar vragen mag altijd :P :P

@ wazzup : Ja dat zou idd goed kunnen ook al heb ik eigenlijk (voor het oog iig) geen greintje vet aan me lichaam haha... moet ik gewoon cardio oefeningen zoeken en die doen of gewoon door blijven trainen en geduld hebben en 1 a 2 maanden afwachten?
voedingsschema is wsl effectiever, het beste is cardio+voedingsschema

Eerst eens wat spieren pakken, 1,85 met 70 kilo is natuurlijk helemaal niks. Als je echt zo laag in vet zit ga je misschien al wel wat zien als je gaat bulken zelfs. Cutten zou ik absoluut niet gaan doen op jouw gewicht.

Wat is je vetpercentage?

Mijn bouw is gewoon zo dat ik niet snel tot onmogelijk boven de 70 kilo uit kom haha, heb vroeger zo veel gegeten, ging bijna failliet door het eten dat ik deed bij wijzen van spreken maar meer dan 72 kilo ging ik nooit wegen... dat is gewoon mijn bouw denk ik haha :)

Vet percentage geen idee, maar op het oog, of ergens vastpakken is vrijwel niks alleen bij de buikspieren kan je wel een flinke plooi pakken natuurlijk maar dat kan ook gewoon vel zijn haha... ik ga eens kijken hoe ik vetpercentage kan berekenen.

Ook zal ik eens proberen goede cardio oefeningen te zoeken... als iemand tips heeft ;)

Je bf% is nog te hoog of je hebt nog niet genoeg spiermassa. Ik gok beide.

Ik heb online uitgerekend op leeftijd, gewicht, nek, middel en zo voort... 12% vet geeft die aan dus zal ongeveer wel kloppen :P iemand enige links naar goede cardio oefeningen op YouTube toevallig waarvan je weet dat het echt werk? dan gaan we dat dagelijks eens even flink doen haha :)

Dankjewel voor de reacties zo ver! :)

Waarom ga je niet eerst bulken om wat spiermassa te winnen? Dan zie je al gauw wat meer spier en definitie

Mijn bouw is gewoon zo dat ik niet snel tot onmogelijk boven de 70 kilo uit kom haha, heb vroeger zo veel gegeten, ging bijna failliet door het eten dat ik deed bij wijzen van spreken maar meer dan 72 kilo ging ik nooit wegen... dat is gewoon mijn bouw denk ik haha :)

Vet percentage geen idee, maar op het oog, of ergens vastpakken is vrijwel niks alleen bij de buikspieren kan je wel een flinke plooi pakken natuurlijk maar dat kan ook gewoon vel zijn haha... ik ga eens kijken hoe ik vetpercentage kan berekenen.

Ook zal ik eens proberen goede cardio oefeningen te zoeken... als iemand tips heeft ;)

Ik heb het CERN gebeld voor je, ze nemen binnenkort contact met je op. Heb een poosje met ze gepraat, maar ze snappen ook niet waarom de wet van energiebehoud niet op gaat voor jou. K heb ze gezegd dat jij AL LES kan eten en maar niet aankomt.. echt raar joh!

• Like
Waarderingen: mat
bij 12% vet zijn je buikspieren een beetje zichtbaar denk dat je daar niet genoeg spieren hebt.

waarschijnlijk te weinig spiermassa en te veel vet.

was zelf ook ooit 57kg 9% en was niks te zien, zit nu rond 68 met 13/14% en zie nu meer abs dan toen ik begon met trainen. gewoon bulken en trainen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je eet/at niet genoeg. Punt. Meer eten, goed trainen, en dan zul je al een hoop verbetering zien.

Oke duidelijk verhaal, dan blijven we eten zoals nu en trainen :) Echter één vraag nog :P :P
Je hebt eigenlijk 8 buikspieren er zitten om het even dom te zeggen... de bovenste 4 verschijnen het eerst, de onderste 4 zijn moeilijk.. daar is eigenlijk het punt waar ik, voor mijn gevoel, het meeste vet heb zitten.

Wat is de beste manier daarvoor om dit weg te halen? zijn er een soort van "killer oefeningen" specifiek voor die paar spieren want ik denk dat de meeste mensen daar wel het meeste "vet" hebben zitten toch? :) dus eigenlijk het punt net over en onder je navel... die spiergroep :D

Terug
Naar boven