Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
zorg eerst dat je je vet% onder de 10 krijgt pas dan wordt het een beetje goed zichtbaar.
daarnaast moet je wel buikspieren hebben, je kunt die wel gericht trainen, ze zullen daar ook van groeien, maar het vet op je buik kun je daar niet gericht mee weg trainen! dus ga cardio doen, let op je voeding en bouw massa op
wat oefeningen die je kunt doen om abs te trainen zijn "hanging legg raises", "crunches", "dragon flag", "L-sit" en "V-sit"
al zou ik gewoon een fullbody schema gaan volgen met squats en deadlifts bv train je je abs ook.
Ik vind het altijd zo jammer en zo contra-productief als ik hoor dat (jonge) mensen beginnen met trainen en diréct al zichtbare buikspieren willen hebben. Zo werkt het nu eenmaal niet. Natuurlijk moet je vetpercentage laag genoeg zijn om buikspieren te zien, maar ze moeten ook wel aanwezig zijn in the first place. Het is dus ook een kwestie van massa!
Als je pas begint en maar 70kg weegt op jouw gewicht, dan ga je wellicht niet genoeg massa hebben om buikspieren te zien. Ook al heb je een laag vetpercentage.
Dus nogmaals: trainen en massa BIJKOMEN! Niet cutten nu! Ook al "denk" je dat je veel eet; als je niet bijkomt, eet je niet genoeg. Als jij een jaar goed eet en langzaam bijkomt, zul je wel degelijk zichtbare buikspieren krijgen (misschien geen 8-pack, want dat is volledig genetisch bepaald!), misschien zelfs met een hoger vetpercentage dan nu!
Mijn bouw is gewoon zo dat ik niet snel tot onmogelijk boven de 70 kilo uit kom haha, heb vroeger zo veel gegeten, ging bijna failliet door het eten dat ik deed bij wijzen van spreken maar meer dan 72 kilo ging ik nooit wegen... dat is gewoon mijn bouw denk ik haha
Maak een voedingsschema en een trainingsschema. Als je genoeg massa en spieren hebt opgebouwd dmv trainen en cleanbulken.. dan ga je daarna cutten. Dan zullen je abs vast beter uitkomen.
Maar het kost gewoon tijd en moeite en doorzettingsvermogen met eten en trainen.
succes
Genetisch bepaald... dan toch ons moeders en vaders eens flink onder de kont schoppen haha
Dank voor jullie reacties, we blijven lekker door eten en trainen, nogmaals dank!
Genetisch bepaald... dan toch ons moeders en vaders eens flink onder de kont schoppen haha
Dank voor jullie reacties, we blijven lekker door eten en trainen, nogmaals dank!
Ook zijn er geen 'killer-oefeningen' waardoor je snel je onderste buikspieren gaat zien.
Plaatselijke vetverbranding is niet mogelijk, en helaas is bij veel mensen (inclusief ikzelf), de onderbuik en onderrug de eerste plek waar het vet naartoe gaat, en de laatste plek waar het weg gaat.
Als ik jou was zou ik me eerst goed verdiepen in de stickies op dit forum, daar kan je veel van leren en dan eerst te gaan bulken. (boven je onderhoud eten dus)
Als je dan wat meer massa hebt dan zou ik pas over cutten gaan nadenken.
Succes in ieder geval!