Fitness Seller

Buikspieren voor kickboxen/muay thai

Casparr

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Zoals jullie wel weten hebben kickboxer en boxer sterke buikspieren omdat ze trappen/stoten op moeten kunnen vangen, nu vroeg ik mij af wat is een goede manier om de buikspieren zo sterk mogelijk te krijgen?
gewoon setjes van 3x30 met crunches/twists/push troughs/leg raises
of crunches met gewichten en dan 12x?

Train je je abs dan niet gelijk met je kickbox training?

Probeer anders gewoon dagelijks 5 setjes van 25-30 herhalingen te doen, en als je het aan kan tot maximaal 50 reps. Weinig rust tussen door en doorgaan totdat je ze goed voelt. De oefening die je doet maakt in principe niet heel veel uit, zoek uit welke voor jou het beste werkt en wissel in ieder geval af.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
is het dan mischien handig om 2 setjes schuine buikspieren en 3 setjes gewone buikspieren te trainen?

OH squats, power clean&press, zware deadlifts= buikmuur ipv buikspieren.

Abdomen zijn stabilatoren.

Wat is de gedachte achter die oneindige crunches (300 reps en daarboven) die je vechters altijd ziet doen? Uithoudingsvermogen van de spier?

om het pijn te kunne verdragen
wnt na 300+ crunches doet het aardig pijn
en dat kan je goed vergelijken met 12 rondes stoten op je buik
tenminste dat werd mij verteld door mijn trainer

is het dan mischien handig om 2 setjes schuine buikspieren en 3 setjes gewone buikspieren te trainen?

Nogmaals wat voor jou het beste is. Als jij merk dat je na 2 setjes schuine crunches en 3 setjes gewone crunches betere progressie boekt moet je het zo doen. Als zo traint en je boekt voor geen fl**ker vooruitgang moet je weer wat anders proberen. Ieder lichaam is anders en reageert anders op een bepaalde training. Zoek uit wat voor jou werkt en haal daar je voordeel uit.;)

Wat is de gedachte achter die oneindige crunches (300 reps en daarboven) die je vechters altijd ziet doen? Uithoudingsvermogen van de spier?

achterhaalde kennis. Vechters moeten evengoed deadliften en squatten. Op T-nation stonden daar een paar goede artikels over, maar ik weet niet meer hoe die heetten.

achterhaalde kennis. Vechters moeten evengoed deadliften en squatten. Op T-nation stonden daar een paar goede artikels over, maar ik weet niet meer hoe die heetten.

[Link niet meer beschikbaar]

Aan de ene kant is het een interessant artikel, aan de andere kant heeft Waterbury dit gewoon allemaal uit boekjes en andere sites gehaald en niet van zijn eigen ervaring want hij is geen echte MMA-coach, maar gewoon een BB-trainer.

Stap 6 en 7 kan je negeren, dat is gewoon reclame voor supplementen, dat heb je wel vaker met t-nation.

Als je het van echte vechters wil horen: http://www.sherdog.net/forums/f13/
Lees de FAQ daar.

[Link niet meer beschikbaar]

Aan de ene kant is het een interessant artikel, aan de andere kant heeft Waterbury dit gewoon allemaal uit boekjes en andere sites gehaald en niet van zijn eigen ervaring want hij is geen echte MMA-coach, maar gewoon een BB-trainer.

Stap 6 en 7 kan je negeren, dat is gewoon reclame voor supplementen, dat heb je wel vaker met t-nation.

het waren andere artikelen, bestaande uit meerdere delen. heb het al een keer op DBB gezet, zal het misschien opzoeken als ik tijd heb.

Ongetwijfeld maar dat doe ik toch al geruime tijd en ik doe nooit direct buikspierwerk, en ik merkte op boksles toch dat de 'reppers' meer konden hebben op de buik.

Chad is de kracht en conditiecoach van de gracie barra academy...

Aangezien ze hier in België nog in de "massa en kracht opgebouwd met gewichtstraining is nutteloos"-fase zitten zal deze kerel een van de beste bronnen van informatie zijn die ik (en de meesten hier) ooit kunnen krijgen op vlak van MMA.

Laatst bewerkt:
Ze hebben weinig lichaamsvet, daardoor zie je die buikspieren goed.
Iedereen is namelijk geboren met buikspieren... ;)

Overigens sluit ik niet uit dat boksers geen buikspieroefeningen doen hoor, maar grotendeels zijn die getoonde buikspieren door weinig lichaamsvet.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb het er ook niet dat ik het ''fysiek'' van een boxer qua buikspieren wil hebben maar op de manier dat mijn buikspieren steviger en sterker worden voor het opvangen van een stoot

gewoon veel crnches.. kunt ook wat oefeningen doen met een swiss ball (sp?) zoek ff op youtube naar wat oefeningen..

maarruh je doet toch genoeg buikspier met kickbokstraining lijkt mij? je hoeft t echt niet elke dag te trainen

lichaamsvet % verliezen. je mag 10000 crunches doen, met te veel vetpercentage lukt het niet. veel je bokszak gebruiken, wat je zeker helpt met cardio (vet verliezen) ook lopen,sprinten en touwtjespringen. ik zal je effe mijn oefeningen van vroeger zeggen, ik vond die wel goed!

eerst 2x crunches, gewoon tot failure, met 3 minuten tussen.

5 minuten rust

2x crunches met gewicht naar keus, met 3 minuten tussen.

10 minuten rust

2x oblique crunches

10 minuten rust

leg raises OF reverse crunches.

wel wat veel rust, maarjah, je kan niet de hele tijd tot failure gaan, tenzij je wilt dat die faillure 50% lager ligt dan normaal.

hopelijk hielp dit,

cedric

Terug
Naar boven