XXL Nutrition

Buikspieren

Cee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
53kg
Ik stelde me even een vraagje?

ik train 4 keer in de week en doe altijd buikspieren maar zo het nu erg zijn om thuis ook nog is buikspieren te doen op de dagen dat ik niet fitness? Ik wil strakkere buikspieren daarmee

grtz

Ik stelde me even een vraagje?

ik train 4 keer in de week en doe altijd buikspieren maar zo het nu erg zijn om thuis ook nog is buikspieren te doen op de dagen dat ik niet fitness? Ik wil strakkere buikspieren daarmee

grtz

4 keer in de week is al meer dan genoeg .

4 Keer per week is meer dan genoeg ja. ik train zelf vaak mn buikspieren omdat het een MUST is voor thaiboksen.
Ik zie je dat je 30% BF hebt, als je wat meer cardio doet en wat meer op je voeding let en probeert richting een lager BF precentage te gaan, zullen je buikspieren meer uitkomen. Je kan ze trainen tot je een ons weegt maar als je ze echt zichtbaar wil maken voor de chickies moet je een lager BF hebben.
(Ik train zelf niet zo heel lang, so correct me if I'm wrong please.)

1m65 53kg 30% beetje raar, misschien is je weegschaal kapot ?

ahah , ik denk dat het die k*t weegschalen verkeerd aangeven.

• Topic Starter Topic Starter
4 Keer per week is meer dan genoeg ja. ik train zelf vaak mn buikspieren omdat het een MUST is voor thaiboksen.
Ik zie je dat je 30% BF hebt, als je wat meer cardio doet en wat meer op je voeding let en probeert richting een lager BF precentage te gaan, zullen je buikspieren meer uitkomen. Je kan ze trainen tot je een ons weegt maar als je ze echt zichtbaar wil maken voor de chickies moet je een lager BF hebben.
(Ik train zelf niet zo heel lang, so correct me if I'm wrong please.)
ik heb niks aangegeven vaan mijn BF dat is er zelf op gekomen ??? zou niet weten hoe ik het moet wegen en voetbal 3 x in de week dus denk ik niet dat het en probleem zou zijn;)

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

1m65 53kg 30% beetje raar, misschien is je weegschaal kapot ?
het kwam er van zelf op:(

Ik vind vier keer best veel.
Hoe train je ze?
ik mag hopen net als je andere spiergroepen?

Hoe train je ze?

Ik denk zoals alle beginners. 50 herhalingen of meer.

Je moet dus met gewichten gaan trainen en dan gewoon reps van 8 - 10 maken. Zo groeien je buikspieren het beste. En natuurlijk BF omlaag.

En trouwens is 2 x in de week meer dan zat. 1 dag boven kant 1 dag onderkant bijv. Meer dan zat!!!

Hoe train je ze?
ik train ze gewoon met een machine

---------- Toegevoegd om 23:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

Je moet dus met gewichten gaan trainen en dan gewoon reps van 8 - 10 maken. Zo groeien je buikspieren het beste. En natuurlijk BF omlaag.

En trouwens is 2 x in de week meer dan zat. 1 dag boven kant 1 dag onderkant bijv. Meer dan zat!!!
en de zijkant zijn die dan niet belangrijk?

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

hoe kan ik mijn BF wegen???

ik train ze gewoon met een machine

---------- Toegevoegd om 23:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

en de zijkant zijn die dan niet belangrijk?

- zeker wel! die moet je op een andere manier traine, ik had ze eerst ook niet getraind maar train ze nu wel weer. dan moet je met je arm de tegenoverige knie aantikking en afwisselen.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

hoe kan ik mijn BF wegen???

- moet je op google opzoeken vetpercentage met, dan moet je effe je lengte, je omtrek om je buik en gewicht meten.

is het ook goed dat ik het zo doe 12-10-8-6?

is het ook goed dat ik het zo doe 12-10-8-6?

Ja.

Maar 4 keer in de week is echt niet nodig.. je buikspieren zijn niet anders dan andere spiergroepen dus moet je ook niet anders/vaker trainen. 2x in de week is al meer dan voldoende, ook zij hebben rust nodig om te herstellen.

---------- Toegevoegd om 07:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:19 ----------

- moet je op google opzoeken vetpercentage met, dan moet je effe je lengte, je omtrek om je buik en gewicht meten.

Dat is een heel onnauwkeurige manier van meten, het geeft zelfs geen goede indicatie. Ik raad je aan gewoon een een vet percentage meter te kopen zodat je zelf een huidplooi meting uit kunt voeren. Zelf heb ik de Defender Body Fat Caliper van xxl. die is aardig constant en geeft je in ieder geval een indicatie.

Succes!

hallo

is dit een goede buikspier routine?: 2xper week boven kant 4reeksen van 20
en voor onderkant hetzelfde daarna bovenkant en onderkant 2 korte reeksen
van 10-12reps.zij kanten doe ik de dag daarna 4reeksen van 15
en 2 korte reeksen maar zwaar.
wat is nu het beste om die dik en masiev te krijgen korte of lange reeksen???

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

UUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEERRRRRDDDDUUUDDEEEEE

:sd:

Buikspieren, onderrug en kuiten zijn de kleinste spiergroepen en die kun je dagelijks belasten als je dat wilt.
Ik zou Hanging kneeraise, hanging legraises en hanging twists toevoegen; dan wil je je buikspieren zelfs niet meer als 4x per week doen.;):)

ikzelf train buikspieren met 3 sets 10-15 reps, en dat 3x per week. lukt het meer dan dit dan ga ik de oefening langzamer uitvoeren, betere controle etc. zodra het echt te makkelijk wordt ga ik verzwaren met gewichten.

Buikspieren, onderrug en kuiten zijn de kleinste spiergroepen en die kun je dagelijks belasten als je dat wilt.
Ik zou Hanging kneeraise, hanging legraises en hanging twists toevoegen; dan wil je je buikspieren zelfs niet meer als 4x per week doen.;):)
Je kunt elke spiergroep dagelijks belasten.

Maar als je beweert dat buikspieren geen rust nodig hebben... Fout.

Terug
Naar boven