AndroidHealthClinic

Nieuws Buitenlanders voortrekken moet kunnen volgens PVDA

positieve discriminatie is nog steeds gebaseerd op een vermeende ongelijkheid (ik heb het nu niet over een ongelijkheid wat betreft kansen, maar over minderwaardigheid). Kortom hoe kan men ooit verwachten voor volwaardig te worden aangezien als haar positie in de maatschappij bepaald wordt door vertroetelig van een vermeende intellectuele elite. Ik zou mezelf kapot schamen als ik zou worden voorgetrokken puur vanwege het geboorteland van mijn voorouders.

Om het even op mijzelf te betrekken. Op de middelbare school had ik af en toe een slecht cijfer voor Nederlands. Het aparte was dat mensen om mij heen (leraren en mensen die mij niet goed kenden) dit altijd afdeden als gevolg van een buitenlandse moeder. Ik heb echter altijd iedereen direct verteld dat dit helemaal geen enkele invloed heeft gehad, en heb nooit geaccepteerd dat men zocht naar verzachtende omstandigheden. Ik laat me niet in de hoek van excuus-allochtoon duwen.

Cutler, heb je op het gymnasium gezeten?

• Topic Starter Topic Starter
nee hoezo

watskeburt?

de peilingen zijn wat dit betreft een goede afspiegeling van de gedachten.

oehhh WAT SCHOKKEND.... ik ben helemaal voor diversiteitsbeleid. Maar gezien het gemiddelde niveau van de discussie hier niet verder reikt dan: ''LANDVERADERS'', eruit schoppen die allochtonen heb ik weinig zin me te mengen.

Aap, Noot, Mies zwart is ....

oehhh WAT SCHOKKEND.... ik ben helemaal voor diversiteitsbeleid. Maar gezien het gemiddelde niveau van de discussie hier niet verder reikt dan: ''LANDVERADERS'', eruit schoppen die allochtonen heb ik weinig zin me te mengen.

Waarom post je dan

Tegen het rechts- en linkcoïtustremisme dat de laatste tijd op DBB de kop op steekt. Van iedere mug wordt een olifant gemaakt.

Tegen het rechts- en linkcoïtustremisme dat de laatste tijd op DBB de kop op steekt. Van iedere mug wordt een olifant gemaakt.
Dat zie je overal op internet... Op zich is met een andere mening ook niets mis, het geeft je de mogelijkheid om aan te tonen waarom je eigen mening al dan niet meer steek houdt ;)

Dat zie je overal op internet... Op zich is met een andere mening ook niets mis, het geeft je de mogelijkheid om aan te tonen waarom je eigen mening al dan niet meer steek houdt ;)

Dat weet ik T. Het is ook zeker niet mijn bedoeling DBB in diskrediet te brengen. Waar ik me aan stoor is dat veel mensen ongefundeerde meningen hebben, maar wat roepen. Hun Fuhrer of Opperboomknuffelaar blindelings volgen. Zelf nadenken ho maar. Ik heb jou daar overigens nooit op kunnen betrappen hoor.

Tegen het rechts- en linkcoïtustremisme dat de laatste tijd op DBB de kop op steekt.

Ik zie weinig extremistische uitspraken op dbb.
De uitspraken als: "nekschot", "alle allochtonen het land uit", "leger inzetten en al die mocro's de t**fus in schieten" kan je imo niet serieus nemen, en dus ook niet zo klassificeren als jij nu doet.

Feit blijft dat bij gelijke prestatie de voorkeur in 90% van de gevallen uitgaat naar een autochtoon. Dat goed presterende allochtonen in heel veel gevallen zelfs niet verkozen worden boven een slechter presterende autochtoon. Dat is gewoon de schrikbarende realiteit.

Dat is onzin.Het hangt er ook sterk vanaf hoe de persoon in kwestie zich opstelt.

Leg is uit dan, waarom zou een allochtoon voorgetrokken moeten worden? Of een vrouw ? De enigste groep die van mij mag worden voorgetrokken dmv subsidies zijn mensen met een strafblad, zodat werkgevers ook zullen overwegen om hen aan te nemen.

Feit blijft dat bij gelijke prestatie de voorkeur in 90% van de gevallen uitgaat naar een autochtoon. Dat goed presterende allochtonen in heel veel gevallen zelfs niet verkozen worden boven een slechter presterende autochtoon. Dat is gewoon de schrikbarende realiteit.
Dat klinkt eerder als wat jij denkt wat de realiteit is. Ik heb héél andere zaken gezien in mijn loopbaan/bij contacten.

Terug
Naar boven