MuscleMeat

Nieuws Buitenlanders voortrekken moet kunnen volgens PVDA

Leuk linkje nog jongens! :(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
En dat mag dan weer wel... van zulke dingen gaat nl naar de klote.

Maak van Marokkaanse eens Nederlandse, dan zullen er snel plunderingen volgen door heel het land.

Ja het is toch ****ing gestoord. Nederland wordt gekker en gekker.. Had er inderdaad andersom eens moeten staan. fl**ker toch op met dat 'positieve discriminie' gedoe! :o

Het is ook wel duidelijk dat deze samenleving voor geen meter werkt als er onderscheid gemaakt word tussen een marokkaan die in Nederland woont en een Nederlander.

Het is ook wel duidelijk dat deze samenleving voor geen meter werkt als er onderscheid gemaakt word tussen een marokkaan die in Nederland woont en een Nederlander.

Ik denk dat het al begint met het benoemen van 'Marokkanen die in Nederland' wonen. Waarom niet Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond? Het referen aan het geboorteland van hun ouders impliceert dat het gaat om een tijdelijk verblijf.

Moest jij ginder bij hun gaan wonen zou je dat toch ook normaal vinden dat ze je voortrekken niet? of gebeurt dit enkel wanneer ze westerse euro's ruiken.

Ik denk dat het al begint met het benoemen van 'Marokkanen die in Nederland' wonen. Waarom niet Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond? Het referen aan het geboorteland van hun ouders impliceert dat het gaat om een tijdelijk verblijf.
Heel juist. Het probleem is vaak dat ze zichzelf zo niet (willen) zien. Wel de voordelen, niet de aanpassing/plichten zeg maar. En in plaats dat de Westerse landen de assimilatie eisen gaan ze net het tegenovergestelde doen en hen alles geven wat ze vragen, hen hun eigen samenleving binnen de onze laten uitbouwen. Blueprint for disaster...

De media profileert het zelf zo, iedereen neemt het over en gaan dan zelf wijzen met het vingertje terwijl ze zelf het probleem veroorzaken.

Heel juist. Het probleem is vaak dat ze zichzelf zo niet (willen) zien. Wel de voordelen, niet de aanpassing/plichten zeg maar. En in plaats dat de Westerse landen de assimilatie eisen gaan ze net het tegenovergestelde doen en hen alles geven wat ze vragen, hen hun eigen samenleving binnen de onze laten uitbouwen. Blueprint for disaster...

Absoluut. Het is echter een kwestie van causaliteit. Nu zal ik niet ontkennen dat het binnen islamitische samenlevingen normaal is om samenlevingen binnen samenlevingen te hebben: dat is intrinsiek aan de sharia die immers enkel geldt voor moslims. De vraag is echter of de meerderheid van de moslims er in de westerse wereld zo over denkt, laat staan buitenlanders met een niet islamitische achtergrond. Ik betwijfel het.

Wat ik denk dat 'we' (ik zet dit tussen haakjes omdat ik ook een allochtoon ben volgens het CBS, hoewel ik mij Nederlander voel) vooral doen is allochtonen duidelijk maken dat hun verblijf hier nog steeds van tijdelijke aard is, en dat wat hij/zij ook doet ze nooit voor 'volwaardige' Nederlander worden aangezien. Zoals ik al zei het is een kwestie van causaliteit: waren 'wij' diegene die als eerste hen het volwaardig Nederlanderschap ontkenden (formeel uiteraard niet, maar tussen de regels) , of waren zij de eersten die het Nederlanderschap verwierpen? Ipv negatieve signalen tegen het aannemen van de Nederlanderse identiteit te pareren met negativiteit en verontwaardiging, kunnen we ook op individueel én nationaal niveau iets ondernemen om het te veranderen.

Laten we eens beginnen met het geinstitutionaliseerde onderscheid tussen autochtoon en allochtoon uit te bannen: geen positieve discriminatie, geen allochtonen ratio, en geen aparte (negatieve) statistieken die het onderscheid weer eens onderstrepen. Sommigen zullen dit als struisvogel politiek zien, ik denk echter dat we er op deze manier een Nederlands probleem van maken, en niet een probleem van 'die' buitenlanders.

Terug
Naar boven