MuscleMeat

Bulk vet% loopt zeer snel op!

jegelmee

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Goede morgen DBB ers,

Sinds een aantal maanden ben ik aan het bulken mbv carb cycle. Nu heb ik gemerkt dat mijn vetpercentage zeer vlug oploopt. Nu weet ik niet goed wat ik zou moeten doen, eerste weer gaan cutten of nog even doorgaan met bulken. Vet % is op dit moment 17%.

Ik hoor het wel of iemand een idee heeft.

Gr. John

Ten eerste hoe meet je je vet%?
Ten tweede plaats je voedingsschema eens. Ben je aan het cleanbulken of gewoon dirty? Hoeveel zit je boven je onderhoud?

• Topic Starter Topic Starter
Op dit moment elektronisch en ik ben gewoon aan het bulken.
Bijgevoegd voedingsschema low,mod,high days (3 tapbladen).

Bijlagen

Electronische metingen kloppen van geen kant. Ik heb dat ook eens laten doen en zomaar opeens had ik er 2 kilo vet bij. De keer erna was het weg. Ook een keer dat ik opeens 5 kg vocht extra had... nou dan had ik een ballon moeten zijn. Echt.. dat klopt van geen kant. Gewoon een 4-punts meting met een Caliper meten/laten doen.

Wat is je onderhoud?

Makkelijke manier om je vet te checken is de spiegel en op je gevoel. Als je vet% hard oploopt zijn er een aantal dingen die misschien niet helemaal goed gaan:

- Je bulkt troep, waardoor je lichaam het als vet opslaat
- Je bulkt teveel, waardoor je lichaam het overschot als vet opslaat
- Je bent gevoelig voor koolhydraten
- Je bulkt misschien op de verkeerde tijden, waardoor je lichaam het verkeerde met de energie doet. Met Carb Backloading (en ook Intermittent Fasting) eet je de eerste helft van de dag niet. Dus pas eten na 12 uur 's middags. In jouw geval heb je dan al 1000+ calorieen naar binnen gewerkt. Als daadwerkelijk een deel van die energie als vet opgeslagen wordt, tja dan gaat het hard.

Vorig jaar heb ik ook een bulk gedaan waarbij vanaf de ochtend veel at (en ook dirty). Zowel spier als vet% gingen rap omhoog. Uiteindelijk begon er toen ook een buikje te ontstaan. Nu met carb backloading in de cut gaat het erg hard (en op een prettige manier).

Misschien zijn Carb Backloading of Intermittent Fasting interessant voor je.

mijn onderhoud is 3000.

Als ik in de spiegel kijk, dan lijkt het of ik vet aanzet op mijn buik.
Tijdens de training (split 3 x per week) gaat het goed, meer gewicht, meer herhalingen.

Misschien Morphs, kun je even naar mijn voedingsschema kijken, of het allemaal klopt.

Thnx

Hoe snel gaat je gewicht omhoog? Waarschijnlijk eet je gewoon te veel

zoals boven vermeld staat, is dit elektronisch gemeten. In een tijd van 2 maanden 5 % vet erbij en 4 kg op de weegschaal. Kijk in het voedingsschema en vertel mij of ik teveel eet.

zoals boven vermeld staat, is dit elektronisch gemeten. In een tijd van 2 maanden 5 % vet erbij en 4 kg op de weegschaal. Kijk in het voedingsschema en vertel mij of ik teveel eet.

Je voedingschema is relatief aan je onderhoud. Dus je voedingschema zegt niets op zichzelf. De een komt aan met 3500kcal en de ander valt er van af. Ik denk dat jij je onderhoud overschat en dus iets minder moet eten.

Daarnaast is zoals al eerder gezegd een elektronische weegschaal zeer onbetrouwbaar mbt vetmetingen en moet je daar dus geen waarde aan hechten. Als je het gevoel krijgt van de spiegel dat je vetpercentage te snel omhoog gaat moet je minder eten. Zo simpel is het.

teveel kcal?

Terug
Naar boven