Fitness Seller

Bulken aan het einde van cutkuur ivm behalen gewenste vetpercentage

Feestvierder

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
91kg
Vetpercentage
9%
Goedemiddag,
Ik heb nog 3 weken "over" van mijn cutkuur (375 test e- 500 tren) en zit nu op het gewenste vetpercentage.

Nu wilde ik de laatste 3 weken nog omschakelen na een bulk met de hoop om in de rebound nog wat spiermassa te winnen. (en eventueel als het lukt nog 2-4 weken doortrekken)

Nu is mijn vraag of er een grote kans is dat ik (voornamelijk) weer mijn vet terugkrijg, of dat ik ook nog (voornamelijk) wat spieren kan aanzetten. Dieet is uiteraard schoon en was 100 onder onderhoud met e-k-v 45%-40%-15%. Het wordt nu ongeveer 500 boven onderhoud met e-k-v 35%-50%-15%.

Hormonaal zal alles tegen zitten om spiermassa aan te zetten. Dus ja je zal vetter worden en nee je zal zo goed als geen massa pakken.

Tenzij je blast en cruise doet maar als je dat doet zou ik wachten op de volgende blast voor je weer gaat bulken.

Hormonaal zal alles tegen zitten om spiermassa aan te zetten. Dus ja je zal vetter worden en nee je zal zo goed als geen massa pakken.

Tenzij je blast en cruise doet maar als je dat doet zou ik wachten op de volgende blast voor je weer gaat bulken.

Waarom? Hij zit nog in z'n kuur he.

Die rebound kan je wel gebruiken als voordeel.
Als je het maar niet te gek doet en rustig je kcal opbouwt.

• Topic Starter Topic Starter
Die rebound kan je wel gebruiken als voordeel.
Als je het maar niet te gek doet en rustig je kcal opbouwt.

Ik neem nu eerst een refeed en dan een week op onderhoud. Ga daarna denk ik 3-400 calorien ophogen en kijken wat er gebuerd

@mikieB dacht inderdaad ook dat het qua hormonen wel mee gaat vallen, misschien test iets verhogen

Lees voor je reageert.

OT:
Ja is mogelijk

Lees voor je reageert.

OT:
Ja is mogelijk

Ik heb het gelezen en zie zelf het nut niet zo in van de laatste 3 weken van een cycle overstappen naar een bulk. Je zal helemaal niet veel meer gainen aangezien de weken waarop je veel massa pakt door de AAS dan al zo goed als voorbij zijn en tijdens de PCT en daarna zal je alleen maar vetter worden.

Ik heb het gelezen en zie zelf het nut niet zo in van de laatste 3 weken van een cycle overstappen naar een bulk. Je zal helemaal niet veel meer gainen aangezien de weken waarop je veel massa pakt door de AAS dan al zo goed als voorbij zijn en tijdens de PCT en daarna zal je alleen maar vetter worden.

Dus volgens jou gain je enkel in de eerste paar weken van je kuur? Waarom dan uberhaupt langer als 6 weken kuren? Stagnatie van gains komt doordat je kCals behoefte stijgt door de nieuwe spiermassa, niet omdat het "minder gaat werken' oid. :)

Verder vind ik dit een zéér interessant topic. Zit namelijk met hetzelfde, ben nu zwaar aan't cutten richting 11-12% maar wil na mijn cut de rebound ook gebruiken, tevens zit ik ook in een blast/cruise cycle.

Dus best rustig terug naar onderhoud opbouwen (op een weekje? Twee weken?) en dan terug opschroeven? Elke week +200kCals?

Dus volgens jou gain je enkel in de eerste paar weken van je kuur? Waarom dan uberhaupt langer als 6 weken kuren? Stagnatie van gains komt doordat je kCals behoefte stijgt door de nieuwe spiermassa, niet omdat het "minder gaat werken' oid. :)

Verder vind ik dit een zéér interessant topic. Zit namelijk met hetzelfde, ben nu zwaar aan't cutten richting 11-12% maar wil na mijn cut de rebound ook gebruiken, tevens zit ik ook in een blast/cruise cycle.

Dus best rustig terug naar onderhoud opbouwen (op een weekje? Twee weken?) en dan terug opschroeven? Elke week +200kCals?
Ik beweer niet dat je niks meer gained in het latere stadium van de kuur, je gained wel minder. als dit namelijk niet zo zou zijn zou iedereen 20+ weken on gaan als je constant gained.

En juist doordat je later minder gained zie ik het nut niet in van 3 weken bulken aangezien de hoeveelheid massa die je zal pakken na 3 weken sowieso te verwaarlozen is.

Ik denk verder ook niet dat je op het einde minder gaat gainen, zoals gezegd, het spul blijft zijn werk doen je moet enkel je kCals blijven verhogen ;) reden dat mensen niet allemaal kuren van 20+ weken doen is meestal ook gewoon ivm gezondheid, sides, herstel, etc... Zelfs mensen die aan't blasten/Cruisen zijn (zoals mij) doen niet al te lang blasten ivm gezondheid.

Van waar komt die onderbouwing dan dat je 'minder' gained op het einde van je kuur?

Ik denk verder ook niet dat je op het einde minder gaat gainen, zoals gezegd, het spul blijft zijn werk doen je moet enkel je kCals blijven verhogen ;) reden dat mensen niet allemaal kuren van 20+ weken doen is meestal ook gewoon ivm gezondheid, sides, herstel, etc... Zelfs mensen die aan't blasten/Cruisen zijn (zoals mij) doen niet al te lang blasten ivm gezondheid.

Van waar komt die onderbouwing dan dat je 'minder' gained op het einde van je kuur?

De reden dat een kuur in begin veel kilo's doet winnen en daarna het lijkt of de aas minder werken heeft totaal niets met receptorverzadiging te maken. Integendeel: 100% activatie van receptors zou betekenen dat cellen steeds weer anabole acties uitvoeren. Nee, de reden dat je later in een kuur steeds minder wint, ligt bij het aantal extra vocht dat cellen in je lichaam kunnen opnemen. Want een kuur die voor snelle kilo's zorgt, zorgt vooral voor een toename van veel water in spiercellen en subcutane reservoirs.

Na de hevige winst in gewicht zal je , als je blijft doorkuren, nog steeds beter groeien dan iemand die niet kuurt. Immers blijven je androgene receptoren veel sterker actief, en dus is er een verhoogde proteine synthese, vermindering cortisol enz...

i stand corrected, maar dan nog zie ik het nut niet in van een bulk van 3 weken.

Wat een boel onzin in dit topic, mijn god.

Ik heb na mn cut van 10 weken mn kuur doorgetrokken en gaan bulken. Was echt een goeie keuze want ik pakte weer flink wat massa.

Als je je kuur nog 2 weken doortrekt kan ie leuk bulken die 5 weken en zal je zeker geen spijt van krijgen.
Je pakt helemaal niet zo snel vet in een rebound zolang je je carbs maar rustig opbouwt

@Testoflesje: Bedankt voor je bijdrage! Hier heb ik wat aan :)
@MikieB: Waarover heb je het nu? :p
@Compton: Goed dat je je fout kan toegeven, we zijn hier allemaal om te leren hé :)

Ik beweer niet dat je niks meer gained in het latere stadium van de kuur, je gained wel minder. als dit namelijk niet zo zou zijn zou iedereen 20+ weken on gaan als je constant gained.

En juist doordat je later minder gained zie ik het nut niet in van 3 weken bulken aangezien de hoeveelheid massa die je zal pakken na 3 weken sowieso te verwaarlozen is.

Er zijn genoeg mensen die 20+ weken on zijn en constant gainen..

• Topic Starter Topic Starter
ok, ik waag het er wel op, mocht ik alsnog teveel definitie verliezen dan kan ik altijd nog terug

bedankt voor de duidelijke uitleg hier

Terug
Naar boven