XXL Nutrition

Bulken (beginner)

afvallen en nog meer spier ontwikellen ;)
heb al redelijk wat spier maar ik ben meer endomorf dan mesomorf en ik heb nu ook overgewicht en dus vroeg ik me gwn af of ik nog steeds veel moet eten om spieren op te bouwen of alleen moet opletten dat ik genoeg bouwstoffen binnekrijg en niet zozeer de kc want ik kom heel snel aan :(

je kan al geen vet omzetten in spieren;)
ik zou eerst gaan voor spiermassa (dus gewoon kt)
en rond maart volgend jaar gaan cutten met een uitgebalanceerd dieet om je vetmassa weg te werken:
eten op onderhoud (vetvrije massa) + hetgeen je verbruikt
dit is de manier om het minste vet te verliezen.

Een andere manier is de BFFM manier
Daarvoor meot je eerst even het boek Burn The Fat, Feed the Muscle lezen.

ik persoonlijk verkies de eerste omdat er daar in logica minder spiermassa kan verloren gaan

• Topic Starter Topic Starter
....

Zo, hèhè, zie je maar weer wat ik allemaal uit kan kramen in een saai tussenuurtje. Hoe dan ook, ik hoop dat ik je zo voldoende geholpen heb. Eén ding is zeker belangrijk: varieer veel! Je kunt wat nieuws toevoegen, iets wisselen... het kan allemaal. Er zijn namelijk wat voeding betreft wel duizend verschillende goede combinaties beschikbaar, dus blijf leren op dit vlak. Veel succes!

dank u voor alles :d
maar ik heb nog enkele vragen,
is het echt nodig om zoveel Whey te drinken ?
kheb nog geen vakantiejob en het is ongeveer 20 euro voor 1 pot van een halve kilo, dat is dan 20 € per 10 dagen :s

en laatste vraag: als ik het goed bereken kom i uit op 6 tot 8 eieren per dag, is dat wel goed voor mijn lever ? :)

idd en niet speciaal bulken, tis zomer nu alles goed droog zetten :-) ^^

idd en niet speciaal bulken, tis zomer nu alles goed droog zetten :-) ^^
kben 1m 73 en weeg 50 kilo
kheb amper vet en meeste mensen zeggen dat ik bijna niets zie aan mijn armen. Daarom zou ik wat bulken om ,kinderachtig gezegd, wat breder te lijken. Want uiteindelijk ga ik daarvoor ook naar de fitness ... om wat uiterlijk resultaat te zien.

zeg me als ik verkeerd zit .

Ik zou niet weten waarom je verkeerd zou zitten om naar de sportschool te gaan als je wat groter wilt worden... maar onthoud wel dat je deze zomer echt niet al 'groot' bent, hoor. Dan ga je echt alleen maar teleurgesteld raken. Het duurt wel een paar jaartjes om een écht gespierd lichaam te kweken, hoor ;)

dank u voor alles :d
maar ik heb nog enkele vragen,
is het echt nodig om zoveel Whey te drinken ?
kheb nog geen vakantiejob en het is ongeveer 20 euro voor 1 pot van een halve kilo, dat is dan 20 € per 10 dagen :s
Hoewel de meesten wei als supplement zien zie ik het als een essentiële voedingsstof wil je serieus in spiermassa aankomen. De eiwitten trekken direct je spieren in en daarom héb je ze gewoon nodig (20 gram direct na het wakker worden; 20 gram voor de training; 40-60 gram na de training, grofweg gezegd). Niemand zal ontkennen dat bodybuilding een dure sport is!

en laatste vraag: als ik het goed bereken kom i uit op 6 tot 8 eieren per dag, is dat wel goed voor mijn lever ? :)
Waarom zou het slecht zijn, dan...? Wel zou je bij 6 eieren van 3 eieren de dooier weg kunnen gooien.

Ben je ergens van omgeving Kempen?

Aardig eentoonig. Brood smorgens vervangen door brinta of havermaut met 500cc halvolle melk eitjes gekookt erbij opeten dan zit je smorgens op ongeveer 35-40 gram eiwit dat is genoeg. voor de rest zou ik gewoon avondeten vlees vis groente aardappelen rijst pasta, zo heb je wat meer variatie in je schema wat gezonder is,
als laatste maaltijd een bak kwark eventueel met een sneedje brood erbij met pindakaas,

Verder zit je wel goed kwa kals denk ik. Ik ben ook klein 172 en van 60kg naar 94kg gegaan en nooit meer dan 3500 cald hoeven eten, Dit was zelf te veel voor mij, Maar goed ieder mens reageerd anders

Aardig eentoonig. Brood smorgens vervangen door brinta of havermaut met 500cc halvolle melk eitjes gekookt erbij opeten dan zit je smorgens op ongeveer 35-40 gram eiwit dat is genoeg. voor de rest zou ik gewoon avondeten vlees vis groente aardappelen rijst pasta, zo heb je wat meer variatie in je schema wat gezonder is,
als laatste maaltijd een bak kwark eventueel met een sneedje brood erbij met pindakaas,

Verder zit je wel goed kwa kals denk ik. Ik ben ook klein 172 en van 60kg naar 94kg gegaan en nooit meer dan 3500 cald hoeven eten, Dit was zelf te veel voor mij, Maar goed ieder mens reageerd anders
en op hoeveel tijd ongeveer kwam je zoveel aan ? (:
gwn een vraag voor IETS te weten.

ik ga wss bulken tot wnr ik het genoeg vind inplaats van een bepaald gewicht of bepaald lichaamsvet %

en op hoeveel tijd ongeveer kwam je zoveel aan ? (:
gwn een vraag voor IETS te weten.

ik ga wss bulken tot wnr ik het genoeg vind inplaats van een bepaald gewicht of bepaald lichaamsvet %

4 jaartjes :D
Maar wel heel veel maandjes trainings verwaardeloost

Terug
Naar boven