XXL Nutrition

Bulken met minimale ''vetwinst.''

Mitchyx

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m77
Massa
85kg
Geachte atleten,

Ik zat met het volgende;
Train nu ongeveer 1,5 jaar intensief met een goed (gecontroleerd) voedingsschema waarbij ik ongeveer 400 cal. boven m'n onderhoud zit. (Dus bulk). Nu zet ik inderdaad wel wát aan vet aan, maar dit probeer ik te minimaliseren door 4-5 keer per week met cardio die 400 cal. weer te verbranden. Er is mij geleerd dat er (wanneer ik tot maximaal 30 minuten cardio doe) weinig tot geen spiermassa verbrand. Ik wil namelijk niet zo hard stijgen met mijn vetpercentage dat ik over een paar maanden tussen de 17 en 20 % terecht kom, aangezien ik dan ook weer extreem diep moet gaan cutten. Volgens metingen zit ik nog steeds vrij goed. M'n vetpercentage is vrijwel gelijk gebleven, maar ben wel in gewicht toegenomen. Nu was de vraag; is dit een goede methode of lekt het aan alle kanten?

Hartelijk dank alvast,

Mitch.

Geachte atleten,

Ik zat met het volgende;
Train nu ongeveer 1,5 jaar intensief met een goed (gecontroleerd) voedingsschema waarbij ik ongeveer 400 cal. boven m'n onderhoud zit. (Dus bulk). Nu zet ik inderdaad wel wát aan vet aan, maar dit probeer ik te minimaliseren door 4-5 keer per week met cardio die 400 cal. weer te verbranden. Er is mij geleerd dat er (wanneer ik tot maximaal 30 minuten cardio doe) weinig tot geen spiermassa verbrand. Ik wil namelijk niet zo hard stijgen met mijn vetpercentage dat ik over een paar maanden tussen de 17 en 20 % terecht kom, aangezien ik dan ook weer extreem diep moet gaan cutten. Volgens metingen zit ik nog steeds vrij goed. M'n vetpercentage is vrijwel gelijk gebleven, maar ben wel in gewicht toegenomen. Nu was de vraag; is dit een goede methode of lekt het aan alle kanten?

Hartelijk dank alvast,

Mitch.

Dat is toch juist het doel? wat is het probleem?

• Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk is dat het doel, maar de vraag of ik er meer aan over kan houden wanneer ik straight up bulk en dan daarna diep in de cut ga. Want hierbij wil ik proberen de 12 % vet een beetje vast te houden, maar wel gewoon opbouw (bulk) snapje? 2 verschillende methodes.

ik vind de cardio 4/5 keer per week een beetje veel.

• Topic Starter Topic Starter
Aah okee is dat zo Martin? Ook bij slechts 20 minuten per keer? (4 x 20 = nog geen anderhalf uur).

Never change à winning team ;)

Volgens mij snap je niet wat men hier bedoelt. Als je vetpercentage gelijk is gebleven, maar je gewicht toeneemt heb je dus meer spiermassa gewonnen. Dus je methode is blijkbaar goed.

Terug
Naar boven