MuscleMeat

Bulken of cutten + trainingsschema

Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Dames en heren,

Ik heb even een belangrijke vraag aan jullie en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben dit jaar 20 geworden en ik fitness nou exact 2 jaar, waarvan 1 jaar serieuze krachttraining. Mijn stats zijn als volgt:

Lengte: 1.89 m (ben 6 cm gekrompen in anderhalf jaar tijd!!)
Gewicht: 102 kg
Vetprecentage: 22% met huidplooimeter en 17% dmv taille en gewicht.

Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit. Ik doe een splitschema, waarbij ik 3 keer in de week train:

Maandag: Borst en triceps
Woensdag: Rug en biceps
Vrijdag: Benen en schouders

Ik doe bij borst, rug en benen 4 oefeningen. En bij Triceps, biceps en schouders 3 oefeningen. Ik doe bij alles 4x8 reps en train redelijk zwaar (voor mij begrippen dan). Ik wissel om de 6 weken van schema. Mijn schema op dit moment ziet er als volgt uit:

Borst: Benchpress, incline dumbbell press, flys (incline), decline dumbbell press
Triceps: Short grip benchpress, pushdown rope, overhead dumbbell press (zittend)
Rug: Optrekken, bent over row barbell, underhand chin-up op machine, deadlift
Biceps: Preacher curl met EZ-bar, dumbbell curls staand, dumbbell curls zittend, concentration curls
Benen: Squats, leg extensions, kuiten op machine, lunges met dumbbells
Schouders: Behind neck press, arnold press, seated bent over

Ik train nou al die tijd zonder een vast voedingsschema, dus ik weet dat ik al niet goed zit. Maar ik probeer wel elke dag in de ochtend mijn brinta en havermout te eten en voor het slapen gaan kwark. Verder neem ik ook op alleen trainingsdagen een half uur na de training whey isolaat.

Maar voordat ik een vast voedingsschema samenstel, is mij vraag aan jullie: wat kan ik op dit moment, met mijn stats en trainingschema, het beste doen, cutten of bulken?? En wat vinden jullie van mij trainingsschema?

Ik zal jullie mening zeer op prijs stellen. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Cutten.
Je VP is nu 22% zeg je.
Bij de bulk zal je sowieso vet aanzetten.
Je VP zal misschien wel hoog uitvallen dan.
Als ik jou was zou ik cutten.

Verder raad ik mensen nooit aan verder te bulken dan 20% VP
Ik zeg dus cutten.

Terug
Naar boven