XXL Nutrition

Bulken.

aMenace

Cool Novice
Waardering
2
Goeie middag,

Menace heeft weer een vraag. Ik heb laatst mijn dagelijkse caloriebehoefte berekent en ik kwam uit op:
Calorie behoefte per dag: 3165

Nu train ik al 8 maanden, niet echt een voedingsschema aangehouden en trainingsschema was ook niet bepaald goed. Maar ik ben over paar maand klaar met Insanity. Ik wou VOLLOP gaan bulken als een BEEST! Ik wil in de sportschool POMPEN als een BEEST en ook ETEN ALS EEN BEEST, nu vroeg ik me af is het raar als ik 4000 KCAL per dag naar binnen wil gooien in de bulk?

Ik ben 16J (Geen idee of dit ertoe doet)

Maar reden waarom ik dit vraag/wil is omdat ik nu insanity doe en ik heb niet veel spiermassa dus zal niet bepaald veel overhouden na Insanity. Daarna wil ik mezelf is pushen to the limit. Maar me enige vraag is dus 4000 KCAL naar binnenwerken in de Bulk is niet erg?

Misschien rare vraag maar wil/wou er zeker van zijn.

Nee is niet raar, de vraag is of die 4000kcal wel 'clean' is, niet dat je dadelijk een vetkwabbel wordt door ongezond voedsel naar binnen te werken om 'te eten als een beest'.

Als ik jou was zou ik eerst eens 500 boven je behoefte eten (3665) en eens kijken hoeveel je daarmee aankomt.
Is het dan niet genoeg voor je, kun je altijd nog wat meer doen, maar persoonlijk zou ik het bij max 500 boven je behoefte houden.

Gewicht en vp svp.

Als je te ver boven onderhoud gaat eten is veel van de gewicht die je aan komt in vet. T ligt er maar aan wat je zelf wilt, snel aankomen, veel vet en dus ook meer moeite doen om te cutten, of beetje lean bulk waar je je vet beetje in controle houdt

• Topic Starter Topic Starter

Rochér
16 Jaar
1,81M
71 KG

VP: Niet zeker maar rond de 15-16%

1 Gram vet per KG lichaamsgewicht.
2,5 Gram eiwitten per KG lichaamsgewicht.
[71 gram aan vetten per dag]
[177,5 gram eiwitten per dag]

BULK Periode: 3665 KCAL
CUT Periode: 2665 KCAL

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 17:32 ----------

Nee is niet raar, de vraag is of die 4000kcal wel 'clean' is, niet dat je dadelijk een vetkwabbel wordt door ongezond voedsel naar binnen te werken om 'te eten als een beest'.

Als ik jou was zou ik eerst eens 500 boven je behoefte eten (3665) en eens kijken hoeveel je daarmee aankomt.
Is het dan niet genoeg voor je, kun je altijd nog wat meer doen, maar persoonlijk zou ik het bij max 500 boven je behoefte houden.

Ik ben wel van plan zo gezond mogelijk te eten! Niet dat ik Pizza's, chips & snoep achterover sla!

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 17:33 ----------

Als je te ver boven onderhoud gaat eten is veel van de gewicht die je aan komt in vet. T ligt er maar aan wat je zelf wilt, snel aankomen, veel vet en dus ook meer moeite doen om te cutten, of beetje lean bulk waar je je vet beetje in controle houdt

Ik wil gewoon een gezond voedingsschema maken maar wel veel kcal binnenkrijgen en to the limit pushen in de sportschool om flinke resultaten te behalen. Nu weet ik dat het niet 1 maand duurt maar zeker 5+ nodig heeft om 'wat' ermee opteschieten.

Rochér
16 Jaar
1,81M
71 KG

VP: Niet zeker maar rond de 15-16%

1 Gram vet per KG lichaamsgewicht.
2,5 Gram eiwitten per KG lichaamsgewicht.
[71 gram aan vetten per dag]
[177,5 gram eiwitten per dag]

BULK Periode: 3665 KCAL
CUT Periode: 2665 KCAL

Fout.
Onderhoud = 2582
BMR = 1666

Vanuit gaande : 3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55

Je vvm is slechts 60kg bij 15% vet.

• Topic Starter Topic Starter
Fout.
Onderhoud = 2582
BMR = 1666

Vanuit gaande : 3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55

Je vvm is slechts 60kg bij 15% vet.

Dus dit betekent? :X
Ik sport door Insanity elke dag. Maar zodra ik fitness ga oppakken zo'n 4x PW.

Dus dit betekent? :X
Ik sport door Insanity elke dag. Maar zodra ik fitness ga oppakken zo'n 4x PW.

HIj bedoelt dat je je onderhoud niet goed had uitgerekend. Als je onderhoud 2582 is, kan je voor een bulk er 500kcal boven zitten. In jouw geval dan 3082. Maar bouw het op.

3082 in de bulk op trainingsdagen. Maar hoeveel moet je dan binnen krijgen op rustdagen? Of kan je gewoon hetzelfde aantal kcal naar binnen werken als op je workout dag?

Terug
Naar boven