XXL Nutrition

Bulkkuur>cutkuur of cleankuur>cleankuur

Blad

Advanced Bodybuilder
Waardering
27
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Beetje vaag topictitel :D maar stel ik wil er volgend jaar zo goed mogelijk bijstaan, rond de 10% met zoveel mogelijk massa.

Beginstats ongeveer als volgt:
Lengte: 1,78m
Gewicht: 91kg
Bodyfat: 15%

En ik wil 2 kuren doen tot volgend jaar, tussen deze twee kuren ga ik wel gewoon off. Kan ik dan het beste:

1: Bulkkuur en zoveel mogelijk massa pakken met zo min mogelijk stijging in bf en vervolgens als tweede kuur een cutkuur.

2: Of op ongeveer onderhoud eten met bv test/tren en een paar procent zakken in bf en wat spiermassa winnen en dit twee keer. Kon geen leuker iets verzinnen dan "cleankuur"

3, Eerst cutcycle naar de 8% en dan een cycle waarin je clean bulkt.

Ik ga voor D:

Eerst naturel cut naar de 10%
Dan cleanbulk cycle naar de 100kg
Dan cutcycle naar de 8%

Zonder dollen, 15% is too much. Als je daarmee eerst nog eens gaat bulken (ook al wil je cleanbulken) dan moet je in je cutcycle daarna wel heel drastisch en strikt alles op orde hebben wil je echt eindigen op brute kilo's met 8%

10% gaat tegenvallen als je denkt dat je dan droog bent. Je zult echt naar 7-8 moeten, dan sta je er netjes bij.

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm, dit kan natuurlijk ook ja.

Ik ga voor D:

Eerst naturel cut naar de 10%
Dan cleanbulk cycle naar de 100kg
Dan cutcycle naar de 8%

Zonder dollen, 15% is too much. Als je daarmee eerst nog eens gaat bulken (ook al wil je cleanbulken) dan moet je in je cutcycle daarna wel heel drastisch en strikt alles op orde hebben wil je echt eindigen op brute kilo's met 8%

Ik snap je punt, maar ik ben bang dat ik te veel massa verlies als ik nu naar de 10% natty zou cutten.

Natty cutten is ook nergens voor nodig en zeker niet aan te raden als je massa wilt behouden.

Ik denk dat ment0s best wel eens het beste antwoord kan hebben.
15% is aan de hoge kant (niet bizar hoog).
Je bent het zekerste van waar je uit gaat komen als je al droog begint.
Als je eerst cut naar 8%, dan weet je precies per week wat je kan bulken daarna.. je kan gewoon aanpassen wanneer je vetpercentage teveel stijgt, of juist daalt.

Het nadeel daaraan vond ik dat ik dan straks het droogst sta midden winter als je dikke truien draagt en er skinnier uitziet dan buff met een hoger vetpercentage wat je dan toch niet ziet :D Maar inderdaad uiteindelijk misschien beter en moet ik dat maar gaan doen.

No offense, maar 10 procent is best laag en voor mij prima aangezien ik (nog) niet op het podium wil. Mijn 15% is dan ook echt 15, bovenste buikspieren komen door en aders zijn bv op biceps vrij goed zichtbaar. Mensen die er niks van weten zeggen ook weleens tegen me, "jij hebt toch geen vet" lolol

Hier op dbb schatten de meesten zich te laag.

No offense, maar 10 procent is best laag en voor mij prima aangezien ik (nog) niet op het podium wil. Mijn 15% is dan ook echt 15, bovenste buikspieren komen door en aders zijn bv op biceps vrij goed zichtbaar. Mensen die er niks van weten zeggen ook weleens tegen me, "jij hebt toch geen vet" lolol

Hoe heb je het gemeten?

Ik denk juist dat jij niet goed gemeten bent. Of je hebt veel vet op je rug?

Ik word elke maand handmatig gemeten door een zeer ervaren begeleider die 10-tallen mensen per jaar begeleid naar wedstrijden (nee niet online). Ik zit op 10% nu en vind dat niks speciaals. Bovenste buikspieren komen goed door, onderste beetje en beetje schuine buikspieren.

Let maar op, als je straks op 10% zit dan zul je niet onder de indruk zijn van je zelf ;)

Als je clean bulkt met tren zak je vet percentage nog wel iets zakken imo
Veins zijn gewoon genetics zit zelf op 14-15% met veins op chest en schouders

Het meeste vet heb ik inderdaad op mijn rug. Ook meerdere keren handmatig gemeten door iemand, kan natuurlijk iets naast zitten, maar veel zal het niet zijn.

En dat ik als ik op 10% zit niet onder de indruk van mezelf zal zijn weet ik. Zal ik op 120kg 5% waarschijnlijk ook niet zijn :)

de t*ring die delts :p denk eerder richting de 8%

10 % is prima, kun je mooi op cleanbulken, duurt niet al te lang vanaf 15 en je ziet er op 10 ook zonder shirt goed uit.

10 % is prima, kun je mooi op cleanbulken, duurt niet al te lang vanaf 15 en je ziet er op 10 ook zonder shirt goed uit.

ja is prima, 10%. Zeker als je nu 15% bent/ Maar hij zegt dat hij er zo goed mogelijk wil bij staan volgende zomer. Maar 10% is niet heel bijzonder.

Terug
Naar boven