MuscleMeat

Bulkschema 4500kcal.

BGel

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
98kg
Goedemorgen!

Ik ben bezig geweest met een nieuw voedingsschema om te gaan bulken.
Heb mijn basisbehoefte berekent op +- 3800 kcal en kom met het schema dat ik nu heb gemaakt op +- 4500 kcal.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat ik er nog beter aan kan veranderen.

-Zit volgens mij nog wel te laag in mijn vetten, wat kan ik er nog beter bij doen om dit op het juiste aantal te krijgen?

- Er staat niets bij 17:30, dit is wat de pot schaft.

Voedingsschema Bartel.png

Is je basisbehoefte niet te hoog? Je gebruikt nu een factor van 1.725 als ik het goed heb? (6-7 x dagen per week sporten, of zwaar werk). Direct een overschot van 700kcal lijkt me ook wat veel. Misschien eerst wat lager beginnen? (met 200kcal bijv).

Goedemorgen!

Ik ben bezig geweest met een nieuw voedingsschema om te gaan bulken.
Heb mijn basisbehoefte berekent op +- 3800 kcal en kom met het schema dat ik nu heb gemaakt op +- 4500 kcal.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat ik er nog beter aan kan veranderen.

-Zit volgens mij nog wel te laag in mijn vetten, wat kan ik er nog beter bij doen om dit op het juiste aantal te krijgen?

- Er staat niets bij 17:30, dit is wat de pot schaft.
Eej, nice dat je bezig geweest bent met je schema. Ziet er opzich prima uit een paar kleine dingen die me snel opvielen:
- De maaltijd van 17.00u. Een flinke avondmaaltijd is vaak wel meer dan 700kcal (persoonlijke ervaring).
- Maaltijd 10.30: Weet je zeker dat het 30gram pindakaas is? Dat is echt weinig
- Je eet alleen bij het avondeten groenten?
- Weet je zeker dat je zoveel eiwitten wilt nemen? Dat is bijna 3x je gewicht. Meestal is 1,8-2,2gr per kilo lichaamsgewicht meer dan voldoende. In jouw geval is dat ongeveer 200-220 gram. Eiwitten is een relatief dure bron van voeding, als je niet zoveel eiwitten nodig hebt, kun je misschien beter koolhydraten nemen. Die zijn goedkoop.
- Wel volkoren brood hoop ik?

Goede bronnen van vetten vind je hier: http://www.fitness-tips.nl/voeding/vetten/welke-vetten-eten
Je kan eventueel bij je ontbijt 10-20ml (olijf)olie toevoegen. Makkelijk kcal, vult en geeft ook energie. Je kan uiteraard ook kiezen voor volle melk.

Voor de rest dikke prima, als dit voor jou werkt om te groeien, zou ik dat zeker doen. Het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid kcal die je inneemt. Dat bepaald of je groeit. 4500kcal is veel, pas op dat je geen vetmasa aan gaat zetten. Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Eej, nice dat je bezig geweest bent met je schema. Ziet er opzich prima uit een paar kleine dingen die me snel opvielen:
- De maaltijd van 17.00u. Een flinke avondmaaltijd is vaak wel meer dan 700kcal (persoonlijke ervaring).
- Maaltijd 10.30: Weet je zeker dat het 30gram pindakaas is? Dat is echt weinig
- Je eet alleen bij het avondeten groenten?
- Weet je zeker dat je zoveel eiwitten wilt nemen? Dat is bijna 3x je gewicht. Meestal is 1,8-2,2gr per kilo lichaamsgewicht meer dan voldoende. In jouw geval is dat ongeveer 200-220 gram. Eiwitten is een relatief dure bron van voeding, als je niet zoveel eiwitten nodig hebt, kun je misschien beter koolhydraten nemen. Die zijn goedkoop.
- Wel volkoren brood hoop ik?

Goede bronnen van vetten vind je hier: http://www.fitness-tips.nl/voeding/vetten/welke-vetten-eten
Je kan eventueel bij je ontbijt 10-20ml (olijf)olie toevoegen. Makkelijk kcal, vult en geeft ook energie. Je kan uiteraard ook kiezen voor volle melk.

Voor de rest dikke prima, als dit voor jou werkt om te groeien, zou ik dat zeker doen. Het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid kcal die je inneemt. Dat bepaald of je groeit. 4500kcal is veel, pas op dat je geen vetmasa aan gaat zetten. Succes!

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Voeg de dingen als olijfolie vanavond toe, zal dan het schema opnieuw posten. Ik zit overigens op 1,94 m en 93 kg op het moment, maar verbrand heel erg snel.

- het is inderdaad volkoren brood!
- het aantal eiwitten heb ik 3x eigen lichaamsgewicht gedaan, ik las dit op een post op dit forum. Link hou je tegoed van me, post dit vanaf mijn telefoon. Zal zodra ik de mogelijkheid heb kijken wat ik kan aanpassen, misschien verstandig om dit in te wisselen met wat meer vetten?
-de hoeveelheid pindakaas heb ik van een voedingswaarde site, 15 gram per portie stond daar. Wat raad jij aan?
- groente komen indd alleen aan bod bij het avond eten.

Ik wil nu vooral in massa aankomen en sterker worden, daarna komt het finetunen wel.

Zal de 4500 een maandje aankijken en dan eventueel aanpassen waar nodig.

Laatst bewerkt:
Volgensmij kun je pindakaas eten voor de vetten

Pindakaas bij dubbele broodjes is vaak al snel 20-30 gram. vergelijkbaar met twee keer een(flinke) mespunt uit de pot.

Ik zie geen groente en fruit in je schema staan, tel je deze wel mee (neem je ze überhaupt) of laat je vanwege het gemak achterwege?
Dit vraag ik omdat bijvoorbeeld doperwten nog een best veel koolhydraten bevatten.

Volgensmij kun je pindakaas eten voor de vetten
Je kan pindakaas eten voor je vetten, alleen zal je dan wel rekening moeten houden met transvetten.
Deze zijn ook aanwezig in pindakaas.
Nochtans denk ik dat als je max 50 gram per dag neemt je geen zorgen hoeft te maken. Maar dit hangt natuurlijk ook af van de rest van je eten.

Fruit heb ik voor het gemak er niet bij gezet, maar is ook niet erg veel.. Maximaal 2 appels per dag.
Bedankt voor je reactie! Hoor graag nog meer meningen erover.

Ik ben het eens met de reacties hierboven, pindakaas weegt meer dan je nu hebt berekend. Tenzij je het zo dun smeert als boter, maar dat lijkt me niet.

Pak eens een boterham, weeg die met een keukenweegschaal die per gram kan wegen. Besmeer hem met je normale hoeveelheid pindakaas en weeg hem opnieuw. Ik gok dat je op zo'n 15gram per boterham gaat zitten.

En je fruit zou ik er toch maar wel bij zetten, ook al is het niet veel. Een appel is inderdaad niet zo heel veel kcal, maar als je het volledig wil houden zou ik ze erbij zetten. Telt toch weer mee in je koolhydraten. En daarnaast, als je eens een banaan ipv een appel eet, dan zijn dat ineens weer een heel stuk meer kcal.

Ik doe elke dag 20 gram pindakaas op een volkoren boterham en dat is een flinke mespunt. Gemiddeld weegt een snee volkorenbrood ~ 35 gram trouwens. Ik leg de boterham zoals Rzr zegt op een weegschaal en smeer dan precies 20 gram pindakaas erop. Probeer trouwens ook pindakaas te nemen waar zo min mogelijk transvetten in zitten en een zo hoog mogelijk percentage aan pure pinda's.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Voeg de dingen als olijfolie vanavond toe, zal dan het schema opnieuw posten. Ik zit overigens op 1,94 m en 93 kg op het moment, maar verbrand heel erg snel.

- het is inderdaad volkoren brood!
- het aantal eiwitten heb ik 3x eigen lichaamsgewicht gedaan, ik las dit op een post op dit forum. Link hou je tegoed van me, post dit vanaf mijn telefoon. Zal zodra ik de mogelijkheid heb kijken wat ik kan aanpassen, misschien verstandig om dit in te wisselen met wat meer vetten?
-de hoeveelheid pindakaas heb ik van een voedingswaarde site, 15 gram per portie stond daar. Wat raad jij aan?
- groente komen indd alleen aan bod bij het avond eten.

Ik wil nu vooral in massa aankomen en sterker worden, daarna komt het finetunen wel.

Zal de 4500 een maandje aankijken en dan eventueel aanpassen waar nodig.

Het gaat er niet om hoeveel een portie is, maar hoeveel jij echt gebruikt. Je pindakaas zal zeker richting de 50 - 60 gram gaan dan. Weeg het maar eens af :)

Gebruik je magere of halfvolle melk?

Verder inderdaad hoog in eiwit en kcal, maar probeer het maar eens een week of 2.

Ik zal dat morgen gaan wegen, heb voor vandaag alles al klaar.

Gebruikt halfvolle melk, alleen voor de brinta. Shake neem ik vrijwel altijd met water.

Zal over 2 weken de progressie tot dan posten aangaande het schema. Bedankt voor jullie hulp!

Ik zal dat morgen gaan wegen, heb voor vandaag alles al klaar.

Gebruikt halfvolle melk, alleen voor de brinta. Shake neem ik vrijwel altijd met water.

Zal over 2 weken de progressie tot dan posten aangaande het schema. Bedankt voor jullie hulp!

Dan klopt je melk ook niet. In halfvolle melk zit namelijk vet en je melk in jouw schema bevat geen vet.

Idem dito voor magere kwark, daar zit soms ook wel wat vet in. Gebruik anders Myfitnesspal bij het maken van je schema.

dan heb ik verkeerd gekeken denk ik.. wat dom van me. Ga het nu even aanpassen. Komt me goed uit, had al wat extra vetten nodig.

Ik weeg m'n pindakaas overigens niet elke keer hoor. M'n walnoten ook niet. M'n rijst ook niet.

In "het begin" deed ik dat wel, maar na een paar keer krijg je er gewoon oog voor en weet je het wel.

Terug
Naar boven