AndroidHealthClinic

Bulktips zonder te vet te worden

schoon? was je je eten af dan?

Ik bedoel goede producten. Als je in de bulk zit is het makkelijk kcals pakken door gewoon bijvoorbeeld een snack van 500kcal er in te gooien pak je wat makkelijke eiwitten vetten en carbs mee. Als je die zelfe voedingswaarde binnen krijgt door middel van ei eiwitten eierdooiers en rijst is dat schoon.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123915821

Hierarchy of Importance

When speaking of nutrition for improving body composition or training performance, it's crucial to realize there's an underlying hierarchy of importance. At the top of the hierarchy is total amount of the macronutrients by the end of the day. Distantly below that is the precise timing of those nutrients. With very few exceptions, athletes and active individuals eat multiple times per day. Thus, the majority of their day is spent in the postprandial (fed) rather than a post-absorptive (fasted) state. The vast majority of nutrient timing studies have been done on overnight-fasted subjects put through glycogen depletion protocols, which obviously limits the applicability of the outcomes. Pre-exercise (and/or during-exercise) nutrient intake often has a lingering carry-over effect into the post-exercise period. Throughout the day, there's a constant overlap of meal digestion & nutrient absorption. For this reason, the effectiveness of nutrient timing does not require a high degree of precision.

The Primary Laws of Nutrient Timing
The First Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.
The Second Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.

Waar staat dat timing irrelevant is?

Ik bedoel goede producten. Als je in de bulk zit is het makkelijk kcals pakken door gewoon bijvoorbeeld een snack van 500kcal er in te gooien pak je wat makkelijke eiwitten vetten en carbs mee. Als je die zelfe voedingswaarde binnen krijgt door middel van ei eiwitten eierdooiers en rijst is dat schoon.

je bedoelt gezond, schoon is er niet, tenzij je je eten afwast

Waar staat dat timing irrelevant is?

ik heb helemaal geen idee man

Simpel. Niet een TE hoge kcal surplus hebben. Carb cycling schijnt ook goed te helpen. En uiteraard zoveel mogelijk SCHOON eten. Wat gewoon een algemeen bekend begrip is voor gezond eten, schijnbaar niet bij iedereen bekend.

Ook vind ik het wel grappig dat iedereen in de cut zich zorgen maakt om suikers. Maar zolang je een kcal tekort heb val je af. Of je suikers eet of niet. Wanneer je bulkt zou ik me juist meer zorgen maken om suikers e.d. want die zetten sneller om naar vet aangezien je toch al een kcal overschot hebt.

Eet lekker. Probeer rond de +500 te zitten. Niet te veel b**chen over wanneer wat eten en geniet van het vele eten.

Simpel. Niet een TE hoge kcal surplus hebben. Carb cycling schijnt ook goed te helpen. En uiteraard zoveel mogelijk SCHOON eten. Wat gewoon een algemeen bekend begrip is voor gezond eten, schijnbaar niet bij iedereen bekend.

Ook vind ik het wel grappig dat iedereen in de cut zich zorgen maakt om suikers. Maar zolang je een kcal tekort heb val je af. Of je suikers eet of niet. Wanneer je bulkt zou ik me juist meer zorgen maken om suikers e.d. want die zetten sneller om naar vet aangezien je toch al een kcal overschot hebt.

zeg dan gewoon gezond.... altijd dat ''schoon eten'' ''clean'' ..wtf.
gezond klinkt vele malen beter, net alsof je je voedsel afwast voordat je het gaat consumeren

Ga dat dan ook niet zeggen. Minder belangrijk betekent niet irrelevant.

klopt jij hebt gelijk man

Laatst bewerkt:
En wat tevens op elke internationale bodybuild fora wordt gebruikt. Net als 'whey' in plaats van 'wei'. Ik denk ook niet dat dit forum zich nu daar in gaat aanpassen speciaal omdat jij je hebt aangemeld deze maand ;)

Je went er wel aan :D

Als je elke week 1 kg aan komt en blij bent.

ben je fout bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Verder niemand ?

mbt die suikers in de cut is te makkelijk......je zegt vervolgens dat sukers sneller omzetten naar vet......en dat wil je dus niet.

Je wil droog worden en niet vetter en lichter.
Want stel je wil droger worden door op of net boven je onderhoud te blijven eten?
Ik ga mijn rijst echt niet vervangen door suiker.......

Als ik 300gram KH nodig heb dan is dat wel 300gram complexe KH en geensnelle carbs zoals suikers........

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 12:55 ----------

Hoog in je eiwitten en vetten en voldoende KH nemen, maar niet overdadig.
Je hebt wel de KH nodig, maar geen mega hoeveelheden.
Dus eiwitten en vetten hoog! Op rustdagen je KH inname beperken tot wat je minimaal nodig hebt en meer niet. Je mag zelfs af en toe op lage dagen onder je minimum gaan zitten met je KH inname.

Alle KH comlex houden en absoluut geen snelle suikes oid nemen. Het enige snelle mag vitargo of maize zijn.

Terug
Naar boven