XXL Nutrition

Burgeroorlog Oekraïne

Gaat gewoon weer NATO <--> Warschaupact kant op.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat gewoon weer NATO <--> Warschaupact kant op.

Poetin heeft gezegd in zijn Q&A marathon dat dat soort 'blokken' niet meer van deze tijd zijn. En daarbij zijn 10+ voormalige Warschaupact landen nu lid van de NAVO en/of EU.

Odin mag weten waarom die verrekte NAVO nog bestaat en blijft uitbreiden richting het oosten.

Ha ja mooi dat ie dat zegt. Communisme is ook niet meer van deze tijd. Maar ondertussen wel aan Soviet Unie 2.0 sleutelen (Eurasian Economic Union).

Ik weet dat een grote hap uit Warschaupact nu NAVO is maar de landindeling schommelt daar ook al tijden (Griekenland, Frankrijk).

NAVO mag van mij part blijven staan, juist voor dit soort gezeik. VN heb je geen moer aan met die absurde veto rechten.

ITS HAPPENINGGG, het wordt wel tijd dat we wat troepen gaan sturen om het varkentje dat poetin heet te wassen

Laatst bewerkt:
En wat doen we in Europa dan? :o

Zonder het beleid van de NAVO was dit gezeik er wellicht niet geweest. Ik zit liever niet in de achterzak van de VS.

Al eens gezien. Wat dacht je van geen communisme pushen?

Ik zie ook even niet hoe de NAVO dit heeft veroorzaakt. Je zit liever in de achterzak van Putin? Want als Oekraine geannexeerd wordt is de NAVO nog het enige wat zoiets in de weg staat.

(Nu schets ik natuurlijk wel een worst-case doemscenario maar vraag iemand 3 maanden geleden of ze ooit dachten dat Rusland nu Crimea zou hebben geannexeerd en je was voor gek verklaard)

Wat dacht je van geen communisme pushen?

Poetin pushes communisme?

Ik zie ook even niet hoe de NAVO dit heeft veroorzaakt.

De NAVO is door de jaren heen, on de impuls van de USA, blijven uitbreiden richting de grenzen van Rusland.

Tariq Ali argues that NATO is an out-of-date institution that shouldn’t exist.

“It was a Cold War institution. After the end of the Cold War it should have been disbanded like the Warsaw Pact,” he said.

The reason why NATO still exists is because it’s the “military arm of the US and the EU carrying out actions decided by these governments in the name of the so-called international community.”

“NATO is now an arm of the American Empire, and has been for a long time, but these days it’s used as such and they want to surround areas they regard unreliable, such as Russia,”
Bron

Russian President Dmitry Medvedev has accused the West of breaking promises made after the fall of the Iron Curtain, saying that NATO's expansion into Eastern Europe violated commitments made during the negotiations over German reunification. Newly discovered documents from Western archives support the Russian position.
Bron

Wie snapt het nog steeds niet ???

Laatst bewerkt:

Niet nu persé maar met oog op toekomst EAEC zal dat ongetwijfeld weer die kant op gaan. Waren toch wel de glory days en kenmerk van USSR.

De NAVO is door de jaren heen, on de impuls van USA, blijven uitbreiden richting de grenzen van Rusland.

Bron

Bron

Je eerste bron komt van RT (staatstelevisie) en is een mening van iemand. Je tweede bron is een beschuldiging gemaakt door Poetin's puppet.

Tariq Ali is een begaafd onafhankelijk schrijver. (dat gejengel over RT ook altijd)

Je tweede bron is een beschuldiging gemaakt door Poetin's puppet.

Het twee artikel is geschreven door Uwe Klussmann, Matthias Schepp en Klaus Wiegrefe verbonden aan Der Spiegel.

Het gaat er bij mijn weten nog altijd om of wat in die artikels staat al dan niet klopt. Het is dus aan jou om beide artikels te ontkrachten.

Lavrov: Russia, US, EU, Ukraine agree on de-escalation roadmap
http://rt.com/news/geneva-document-ukraine-deescalation-224/

s1p45h.jpg

Ha ja mooi dat ie dat zegt. Communisme is ook niet meer van deze tijd. Maar ondertussen wel aan Soviet Unie 2.0 sleutelen (Eurasian Economic Union).
De Europese unie is nog veel erger en zet daarmee Rusland onder druk. Hoeveel voormalige soviet landen zijn deel geworden van de Europese unie in de afgelopen 10 jaar? Rusland bijt vervolgens van zich af. Die annexatie is niet meer dan een reactie op de acties van Europa. Fanatiekelingen zoals Guy Verhofstadt die in Kiev pro-Europese leuzen gaan schreeuwen vormen een groter gevaar dan Putin.

---------- Toegevoegd om 07:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:53 ----------

Ik zie ook even niet hoe de NAVO dit heeft veroorzaakt. Je zit liever in de achterzak van Putin? Want als Oekraine geannexeerd wordt is de NAVO nog het enige wat zoiets in de weg staat.
Wat staat de NAVO in de weg? Een expansie van Rusland over Europees grondgebied?

Tariq Ali is een begaafd onafhankelijk schrijver. (dat gejengel over RT ook altijd)

Dat gejengel over RT altijd? Kom op zeg 90% wat daarop staat is gecensureerd en propaganda. Die Anchor stapte ook niet zonder reden op.

Wat betreft de Amerikaanse impuls; Een land moet nog steeds lid willen worden.

Het twee artikel is geschreven door Uwe Klussmann, Matthias Schepp en Klaus Wiegrefe verbonden aan Der Spiegel.

Het gaat er bij mijn weten nog altijd om of wat in die artikels staat al dan niet klopt. Het is dus aan jou om beide artikels te ontkrachten.

Ik zie nog steeds dat document niet waarin dat ondertekend is.

Ook apart dat er 13 jaar na dato opeens actie ondernomen wordt omdat men het niet eens is met de NAVO expansie richting het Oosten. De laatste toevoeging was 5 jaar geleden en die daarvoor 10 jaar geleden.

De Europese unie is nog veel erger en zet daarmee Rusland onder druk. Hoeveel voormalige soviet landen zijn deel geworden van de Europese unie in de afgelopen 10 jaar? Rusland bijt vervolgens van zich af. Die annexatie is niet meer dan een reactie op de acties van Europa. Fanatiekelingen zoals Guy Verhofstadt die in Kiev pro-Europese leuzen gaan schreeuwen vormen een groter gevaar dan Putin.

---------- Toegevoegd om 07:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:53 ----------

Wat staat de NAVO in de weg? Een expansie van Rusland over Europees grondgebied?

Die annexatie slaat nergens op. Zogenaamd om de lokale Russische bevolking te beschermen die daar wonen. Dat had Khrushchev het niet weg moeten geven in 1954. Als de 2,5 miljoen Turken in Duitsland het opeens niet naar hun zin hebben dan mag Turkije ook maar daar binnenvallen?

Er wonen ook een hoop Russen in Georgië en Moldavië die de banden aanhalen met Europa. Zijn dat dan de volgende onder hetzelfde motto?

En ja nu blijkt maar weer dat de NAVO wel degelijk nodig is. Dat de Warschaupact het niet overleeft heeft betekend niet dat de NAVO ook maar opgedoekt moet worden.

Ja, en hoe komt het trouwens ook dat er zoveel Russen daar wonen, is ook niet van zelf gegaan he.

Iets zegt me dat de koude oorlog nog niet afgelopen is.... :D

Poetin is gewoon baas. Hij negeert de VS en lacht Europa uit. Iedereen weet dat wat hij doet illegaal is, maar toch poogt hij nog om met een serieuze verklaring (pure propaganda) te komen, waarin hij uitlegt dat hij dat doet voor de Russisch sprekend Oekraïners..

Er wonen ook een hoop Russen in Georgië en Moldavië die de banden aanhalen met Europa. Zijn dat dan de volgende onder hetzelfde motto?

En ja nu blijkt maar weer dat de NAVO wel degelijk nodig is. Dat de Warschaupact het niet overleeft heeft betekend niet dat de NAVO ook maar opgedoekt moet worden.

Tja, de toestand in Zuid-Ossetië en Transnistrië zegt genoeg :).

Moet wel weer lachen om al die disproportionele maatregelen en reacties omdat Putin niet naar het EU/VS straatje danst. Putin doet toch wel wat hij wil, net zoals grootmachten als de VS of China dat doen als ze willen.

Het Nederlandse kabinet zal hoogstwaarschijnlijk snel militaire middelen inzetten aan de oostgrens van Europa, om zo NAVO-bondgenoten te beschermen tegen Russische agressie. Het gaat mogelijk om F16-gevechtsvliegtuigen voor surveillancevluchten boven de Baltische Staten en om een marineschip in de Baltische of Zwarte Zee. Dat bevestigen bronnen rond het kabinet aan de Volkskrant.

Het is geen zwart/wit verhaal in Oekraïne maar dat beseffen weinig mensen. Er zijn miljoenen mensen in Oekraïne (etnische Russen of pro-Russen) die hun regering omver hebben geworpen zien worden waarop deze toestand is begonnen en die in ene met een nieuwe regering zitten waar zij niet om gevraagd hebben.

Daar ga je al, Pro-Russen. Wat heeft een Pro-Rus te zeggen in een niet Russisch land?

Terug
Naar boven