AndroidHealthClinic

Bush betreurt zijn oorlogsretoriek

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
LONDEN - De Amerikaanse president Bush betreurt de heftige retoriek die hij vaak gebruikte in de aanloop naar de oorlog in Irak.

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Zijn soms agressieve taalgebruik liet de wereld geloven dat hij een "kerel was die echt stond te popelen om oorlog te voeren" in Irak, aldus Bush in een interview dat de Britse krant The Times woensdag publiceerde.

Bezig aan zijn laatste reis naar Europa zegt Bush spijt te hebben van de diepe tegenstellingen die de oorlog veroorzaakte tussen de Verenigde Staten en veel Europese landen. Ook is hij bezorgd over het feit dat het optreden van de VS volgens hem in de rest van de wereld verkeerd is begrepen.

Toon

"Ik denk dat ik, terugkijkend, een andere toon had kunnen aanslaan, een andere retoriek", aldus Bush. Uitspraken zoals 'laat ze maar komen' of 'dood of levend' gaven volgens hem "de mensen het idee dat ik geen man van vrede was".

Bush staat nog wel steeds achter het besluit om Irak in het voorjaar van 2003 binnen te vallen. "Ik heb er helemaal geen spijt van", zei hij woensdagochtend tijdens een persconferentie met de Duitse bondskanselier Angela Merkel.

"Het verwijderen van Saddam Hussein heeft de wereld veiliger gemaakt." Bovendien zal hulp aan Irak het Midden-Oosten ten goede verbeteren, stelde Bush.

Aanwezigheid

De VS en Irak onderhandelen nog over een langere aanwezigheid van Amerikaanse troepen op Iraakse bodem. Critici beschuldigen Washington ervan uit te zijn op permanente aanwezigheid in Irak. Daar is volgens Bush geen sprake van.

Een strategische overeenkomst met het Arabische land zal niet gaan over "permanente bases noch enige toekomstige president binden aan troepenaantallen", liet hij na het gesprek met Merkel weten.
http://www.nu.nl/news/1608037/22/Bush_betreurt_zijn_oorlogsretoriek.html

Wat is het ook een mannetje he die bush.

gaven volgens hem "de mensen het idee dat ik geen man van vrede was".

Dat is hij ook niet want hij heeft een oorlog met veel slachtoffers op zijn geweten,dit wil nog niet zeggen dat hij er niet goed aan heeft gedaan.Ik heb nog steeds respect voor hem.

Fighting for peace is like ****ing for virginity.

Spijt komt altijd na de zonden. Ktnxbye, next!

Wie gelooft er hem nu...(buiten de texanen dan)

haha zijn retoriek haha, het moest politiek zijn ipv retoriek want dit gaat echt nergens over.

'de wereld een betere plaats geworden zonder saddam hoessein'

Ha ha ha ha ha. Hij heeft verzekerst meer slachtoffers gemaakt dan saddam hoessein, omdat hij niet verwacht had dat die boeren enige weerstand zouden bieden. Hij zocht gewoon een uitvlucht om binnen te vallen en olie, of wat hij anders nodig had, mee te roven.

Hopelijk is obama wat beter.

amerika's olieleveranties zijn weer veiliggesteld, ik denk dat hij dat bedoelt.

Er zijn veel foute dingen gebeurt onder zijn regie, ook de wtc ramp zijn twijfels over, net als de nog altijd gaande oorlog in t midden oosten. Wat wel een feit is dat hij wel sterk optreedt tegen terrorisme en dat het beter is dat Saddam kapot is.

Ach dit gaat helemaal nergens over. Hij wil gewoon aan het eind van z'n laatste ambtstermijn nog even zoveel mogelijk "recht" zetten. Kansloze actie...

Terug
Naar boven