Omg niet te geloven dat ook hier er nog aanhangers zijn
Of is het ironisch dat conservatieven zo ijveren aan progressief gedrag als het over moslims gaat ?

heeft niets met progressief zijn te maken maar met integratie, aanpassen aan de bestaande regels. Met dit onding ga je niet vooruit, maar honderden jaren achteruit. Je keurt gewoon burka toestanden goed, verzonnen door ouderwetse radicale moslim mannen die jarenlang de vrouw onderdrukt hebben door haar te verplichten deze onzin te dragen. Gebruik toch eens jullie verstand. Dit is iets wat zelfs in Aghanistan niet meer van toepassing is. Zelfs daar waren de vrouwen blij dat ze eindelijk normaal konden kleden na de verlossing van de Taliban. Hoe haalt iemand het in godsnaam in het hoofd om zoiets compleet achterlijk te gaan verdedigen, het kan er bij mij echt niet in. Dit staat zelfs los van links of rechts, het heeft gewoon te maken met beschaving en rechten van de vrouw, de enige die dit verdedigen zijn zéér conservatieve moslim mannen of moslima's die al jaren geïndoctrineerd zijn door diezelfde mannen. En dat, dat gaan jullie goedkeuren?
Dat constant geklaag over hoe dat zij zich moeten gedragen helpt de integratie niet.
Het is juist constant geklaag van de moslims over zogenaamde 'rechten' wat niet helpt. Als je hier komt wonen dan zal je moeten aanvaarden dat we hier respect hebben voor de vrouw, dwz geen middeleeuwse klederdracht die verzonnen is door de man om de vrouw te onderdrukken. Het is geen recht voor de vrouw maar juist een oude geforceerde traditie van de moslim man die er zo snel mogelijk uit moet. Als je de nodige research had gedaan dan wist je dat (of misschien weet je het en wil je het zelf juist aanmoedigen om die reden). Sommigen willen het doen overkomen als integratie, terwijl het juist alles behalve integratie is. Het is gewoon je eigen regels en wetten verloochenen en zoals gezegd terug gaan in de tijd. Nog erger dan conservatief denken dus.
En kom nu niet met 'dit is juist een recht voor de vrouw' want die vrouwen willen dat helemaal niet, ze doen dit alleen omdat ze anders slaag krijgen van de mannen, en dat weten jullie donders goed. Hoe sneller dit uit de wereld is hoe beter, dus uiteraard mag de regering dit nooit goedkeuren, en dat zullen ze wellicht ook niet doen als ze nog een greintje verstand hebben.
Als je ze verplicht om een bikini te dragen, dan gaan ze gewoon niet zwemmen. Is dat dan een oplossing ?
De wereld op zijn kop! Wij hebben hier regels in zwembaden waar iedereen zich al jaren aan houdt. Niemand mag hier met kleding/gewaden gaan zwemmen. Je hoort hier speciale zwemkledij te dragen om verscheidene redenen.
Jullie argumentatie zou nooit op gaan als autochtonen het zouden vragen, maar om één of andere redenen voelt een kleine groep autochtonen een soort van verplichting om gewoon op elke eis van de moslim in te gaan, maakt niet uit wat. Het is werkelijk onbegrijpelijk.
En dan nog onder het mom van 'goed voor de integratie'. Integratie is juist aanpassen aan een grotere groep, niet de grotere groep laten aanpassen aan jou (overigens zoals gezegd achterhaalde en middeleeuwse) ideeën.
En de reden dat ik hier zo hevig over denk is omdat ik zo enorm achter de rechten van de vrouw sta, het kan er bij mij totaal niet in dat de zogenaamd progressief denkenden heel die ideologie laten vallen om de moslims ideeën maar te kunnen goedkeuren. Van jou had ik dit nog ergens kunnen verwachten, maar builderb had ik toch anders ingeschat. Ik dacht dat builderb niet zo'n blinde liefde had voor bepaalde religies en hun onzinnige tradities, maar blijkbaar heb ik mij vergist.
Ik ben het eens met die man. Of je het wilt of niet en of je het ermee eens bent of niet, die vrouwen gaan een Burka dragen.
Waar slaat dit op? Die vrouwen hoeven dat helemaal niet te doen, dat is iets wat jij net verzonnen hebt.
Dan is de burkini een oplossing voor die vrouwen om toch in aanraking te komen met de samenleving en dat is alleen maar goed.
Edit: ik zie dat kardeş Cyan het beter heeft uitgelegd
De burkini is helemaal geen oplossing maar een trieste manier om wanhopig vast te houden aan achterhaalde ideeën die net zo onzinnig als discriminerend zijn.
Die vrouwen zijn vrij om een bikini te dragen zoals elke vrije vrouw in het Westen. Niet jij, noch de radicalen zullen hen dat verbieden.