MuscleMeat

Bussemaker: Burkini juist goed voor integratie

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Bussemaker: Burkini juist goed voor integratie

Moslima's kunnen dankzij een burkini gewoon naar het zwembad en dat is dus goed voor de integratie in de sport, vindt PvdA-staatssecretaris Jet Bussemaker (Sport).

[foto]http://www.elsevier.nl/artimg/200712/zwembad(1).jpg[/foto]Daarmee is Bussemaker het niet eens met PVV-Kamerlid Fleur Agema, die de opkomst van moslima's in burkini juist ziet als een islamisering van de sport.

Agema had Bussemaker vragen over de burkini gesteld nadat in het Twentse Almelo ophef was ontstaan over een islamitische vrouw die kwam zwemmen in haar burkini. Bezoekers van het openbare zwembad meldden zich vervolgens bij de directeur om zich te beklagen.

'Goede zaak'

De speciaal voor moslima's ontworpen zwemkleding bedekt armen, benen, een hoofd bijna volledig. Dat is onveilig en onhygiënisch, zo stelde Agema.

Maar Bussemaker is het daar niet mee eens: de burkini is volgens haar het beste te vergelijken met lichaamsbedekkende badpakken van duikers en andere wetsuits.

Bovendien, stelt de PvdA-bewindsvrouw, geeft de burkini islamitische vrouwen de mogelijkheid om te gaan zwemmen in openbare gelegenheden: 'In het kader van de zwemvaardigheid, de sportdeelname, de gezondheid en de integratie van deze vrouwen acht ik dat een goede zaak.'

Door Robbert de Witt

Elsevier.nl - Politiek - Bussemaker: Burkini juist goed voor integratie

Mijn mening: ironisch dat zelfverklaarde 'progressieve' partijen vasthouden aan conservatieve, religieuze en primitieve kleding die integratie eerder tegenhoudt dan helpt. Blijkbaar zijn deze partijen en personen toch conservatief zolang er allochtone stemmen mee te halen zijn...

Het moge duidelijk zijn dat wat mij betreft dit niet de juiste evolutie is, namelijk het accepteren van achterhaalde en door moslim mannen opgelegde klederdracht, die vrouwen dwingt het lichaam te verbergen omdat zij (de mannen) hun eigen coïtusuele driften blijkbaar moeilijk onder controle kunnen houden. Dat dit anno 2008 nog bestaat en bovendien aanvaard en zelfs goedgekeurd wordt door bepaalde politici is werkelijk te triest voor woorden.

snap niet waarom ze daaraan nog energie in steken :dunno:

Zonnebril erbij en banken overvallen maar :cool:

Super BIGT, spieren zijn 1 ding maar de wereld om ons heen vraagt soms echt aandacht, dank voor dit topic, ik gebruik het om even op de zeepkist spingen als het mag?

Die pionier met dat smurfenpak is NIET zielig en ook niet dom. Zei is degene die de norm stelt, die pioniers hebben doorgaans een goede opleiding maar zijn zo radicaal als de pest. De baardmansen die in een dilemma zitten met een vrouw die ook de deur uit wil en beweging wil hebben die verder gaat dan de uitlaatruimte rondom het aanrecht. Een moslimvrouw die gewoon wil zwemmen in een zwembad, ja een "h**r" volgens die baardmansen! Zoals alle westerse vrouwen h**ren zijn in de ogen van meneer baardmans.

Ik lees reacties van het niet snappen! Neem je vrouw dochter of een andere vrouw die je lief is in gedachte denk aan haar toekomst en kijk en huiver!!!
www.dumpert.nl - Islam beledigt vrouwen

Dit is ook een mail van de PVDA, gewoon om ff het perspectief goed te hebben:
Rotterdams deelraadslid Bouchra Ismaili: "Jullie zijn hier de allochtonen", "bekeer je tot de islam". + updates

Aankomende zaterdag op de dam:
Actie SIOE - STOP ISLAMISERING VAN NEDERLAND

Ik ben er! Jij ook?

Laatst bewerkt:
:( Wat een triest beeld krijgen we zo van nederland :D van een mier een olifant maken kunnen ze ook heel goed.Als een moslim in een burkini loopt moet ze weten, doet ze het niet ook goed.

Of is het ironisch dat conservatieven zo ijveren aan progressief gedrag als het over moslims gaat ?

Dat constant geklaag over hoe dat zij zich moeten gedragen helpt de integratie niet. Als je ze verplicht om een bikini te dragen, dan gaan ze gewoon niet zwemmen. Is dat dan een oplossing ?

Dat constant geklaag over hoe dat zij zich moeten gedragen helpt de integratie niet. Als je ze verplicht om een bikini te dragen, dan gaan ze gewoon niet zwemmen. Is dat dan een oplossing ?

Helemaal mee eens.
(Moest alleen even denken aan een discussie over burka's en school. :D)

Wat is integratie? Doen wat Nederlanders doen? Of moeten voldoen aan het modebeeld?

Waarom zou het trouwens onhygiënisch zijn? En is de fundamentelere islam waar ze zo tegen vechten niet nogal behept met het praktisch opsluiten van vrouwen in huis? Vooral niet de mogelijkheid benutten om ze wat ruimte te gunnen.

Ik ben het eens met die man. Of je het wilt of niet en of je het ermee eens bent of niet, die vrouwen gaan een Burka dragen. Dan is de burkini een oplossing voor die vrouwen om toch in aanraking te komen met de samenleving en dat is alleen maar goed.

Edit: ik zie dat kardeş Cyan het beter heeft uitgelegd :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Omg niet te geloven dat ook hier er nog aanhangers zijn :no:

Of is het ironisch dat conservatieven zo ijveren aan progressief gedrag als het over moslims gaat ?
??? heeft niets met progressief zijn te maken maar met integratie, aanpassen aan de bestaande regels. Met dit onding ga je niet vooruit, maar honderden jaren achteruit. Je keurt gewoon burka toestanden goed, verzonnen door ouderwetse radicale moslim mannen die jarenlang de vrouw onderdrukt hebben door haar te verplichten deze onzin te dragen. Gebruik toch eens jullie verstand. Dit is iets wat zelfs in Aghanistan niet meer van toepassing is. Zelfs daar waren de vrouwen blij dat ze eindelijk normaal konden kleden na de verlossing van de Taliban. Hoe haalt iemand het in godsnaam in het hoofd om zoiets compleet achterlijk te gaan verdedigen, het kan er bij mij echt niet in. Dit staat zelfs los van links of rechts, het heeft gewoon te maken met beschaving en rechten van de vrouw, de enige die dit verdedigen zijn zéér conservatieve moslim mannen of moslima's die al jaren geïndoctrineerd zijn door diezelfde mannen. En dat, dat gaan jullie goedkeuren?

Dat constant geklaag over hoe dat zij zich moeten gedragen helpt de integratie niet.
Het is juist constant geklaag van de moslims over zogenaamde 'rechten' wat niet helpt. Als je hier komt wonen dan zal je moeten aanvaarden dat we hier respect hebben voor de vrouw, dwz geen middeleeuwse klederdracht die verzonnen is door de man om de vrouw te onderdrukken. Het is geen recht voor de vrouw maar juist een oude geforceerde traditie van de moslim man die er zo snel mogelijk uit moet. Als je de nodige research had gedaan dan wist je dat (of misschien weet je het en wil je het zelf juist aanmoedigen om die reden). Sommigen willen het doen overkomen als integratie, terwijl het juist alles behalve integratie is. Het is gewoon je eigen regels en wetten verloochenen en zoals gezegd terug gaan in de tijd. Nog erger dan conservatief denken dus.

En kom nu niet met 'dit is juist een recht voor de vrouw' want die vrouwen willen dat helemaal niet, ze doen dit alleen omdat ze anders slaag krijgen van de mannen, en dat weten jullie donders goed. Hoe sneller dit uit de wereld is hoe beter, dus uiteraard mag de regering dit nooit goedkeuren, en dat zullen ze wellicht ook niet doen als ze nog een greintje verstand hebben.

Als je ze verplicht om een bikini te dragen, dan gaan ze gewoon niet zwemmen. Is dat dan een oplossing ?
De wereld op zijn kop! Wij hebben hier regels in zwembaden waar iedereen zich al jaren aan houdt. Niemand mag hier met kleding/gewaden gaan zwemmen. Je hoort hier speciale zwemkledij te dragen om verscheidene redenen.

Jullie argumentatie zou nooit op gaan als autochtonen het zouden vragen, maar om één of andere redenen voelt een kleine groep autochtonen een soort van verplichting om gewoon op elke eis van de moslim in te gaan, maakt niet uit wat. Het is werkelijk onbegrijpelijk.

En dan nog onder het mom van 'goed voor de integratie'. Integratie is juist aanpassen aan een grotere groep, niet de grotere groep laten aanpassen aan jou (overigens zoals gezegd achterhaalde en middeleeuwse) ideeën.

En de reden dat ik hier zo hevig over denk is omdat ik zo enorm achter de rechten van de vrouw sta, het kan er bij mij totaal niet in dat de zogenaamd progressief denkenden heel die ideologie laten vallen om de moslims ideeën maar te kunnen goedkeuren. Van jou had ik dit nog ergens kunnen verwachten, maar builderb had ik toch anders ingeschat. Ik dacht dat builderb niet zo'n blinde liefde had voor bepaalde religies en hun onzinnige tradities, maar blijkbaar heb ik mij vergist.

Ik ben het eens met die man. Of je het wilt of niet en of je het ermee eens bent of niet, die vrouwen gaan een Burka dragen.
Waar slaat dit op? Die vrouwen hoeven dat helemaal niet te doen, dat is iets wat jij net verzonnen hebt.

Dan is de burkini een oplossing voor die vrouwen om toch in aanraking te komen met de samenleving en dat is alleen maar goed.

Edit: ik zie dat kardeş Cyan het beter heeft uitgelegd :thumb:
De burkini is helemaal geen oplossing maar een trieste manier om wanhopig vast te houden aan achterhaalde ideeën die net zo onzinnig als discriminerend zijn.

Die vrouwen zijn vrij om een bikini te dragen zoals elke vrije vrouw in het Westen. Niet jij, noch de radicalen zullen hen dat verbieden.

Waar slaat dit op? Die vrouwen hoeven dat helemaal niet te doen, dat is iets wat jij net verzonnen hebt.

De burkini is helemaal geen oplossing maar een trieste manier om wanhopig vast te houden aan achterhaalde ideeën die net zo onzinning als discriminerend zijn.

Die vrouwen zijn vrij om een bikini te dragen zoals elke vrije vrouw in het Westen. Niet jij, noch de radicalen zullen hen dat verbieden.

Waar in sommige landen die vrouwen gedwongen worden om een burka te dragen, ben jij weer het andere uiterste als je het probeert te verbieden. Hoe jij kijkt naar vrouwen die burka's dragen zo kijken die vrouwen weer naar de dames in Nederland die in korte rokjes lopen. Wie zijn wij om te bepalen wat goed of slecht is?

Heb je er weleens aan gedacht dat sommige van die vrouwen hun burka vrijwillig dragen? Dat jij het er niet mee eens bent heeft er verder niks mee te maken, zoals ik al zei: die vrouwen gaan hun burka's dragen. Als je het verbiedt in het openbaar komen ze hun huis niet uit en als er geen alternatief is in zwembaden gaan ze niet zwemmen. Het gevolg: isolatie.

Zonder burkini betekent het heus niet dat die vrouwen ineens in bikini of badpak gaan zwemmen. Ik ben niet religieus dus van mij hoeven ze sowieso geen burka te dragen, maar als ze het persé willen dan vind ik het alleen goed dat er alternatieven als de burkini komen.

Ik ben het 100% eens met Big-T.

Ik vind het ongelofelijk dat wij ons moeten gaan aanpassen en de rechten van de vrouw in moeten krimpen. De burka/burkini is pure onderdrukking en bevordert de integratie juist totaal NIET.

Laatst bewerkt:
Als je wilt dat die vrouwen zich aanpassen moet dat van hunzelf komen, dat kun je ze niet opdringen met regels. Dit regels zorgen alleen voor isolement en zorgen er juist voor dat ze meer vasthouden aan hun cultuur/religie.

Haha, waar een mens zich al niet druk over kan maken.

De wereld op zijn kop! Wij hebben hier regels in zwembaden waar iedereen zich al jaren aan houdt

!!!!

Man man man, who cares.. echt.. Laat ze lekker in een 'burkini' zwemmen als ze willen.

• Topic Starter Topic Starter
Waar in sommige landen die vrouwen gedwongen worden om een burka te dragen, ben jij weer het andere uiterste als je het probeert te verbieden. Hoe jij kijkt naar vrouwen die burka's dragen zo kijken die vrouwen weer naar de dames in Nederland die in korte rokjes lopen. Wie zijn wij om te bepalen wat goed of slecht is?

Heb je er weleens aan gedacht dat sommige van die vrouwen hun burka vrijwillig dragen? Dat jij het er niet mee eens bent heeft er verder niks mee te maken, zoals ik al zei: die vrouwen gaan hun burka's dragen. Als je het verbiedt in het openbaar komen ze hun huis niet uit en als er geen alternatief is in zwembaden gaan ze niet zwemmen. Het gevolg: isolatie.

Zonder burkini betekent het heus niet dat die vrouwen ineens in bikini of badpak gaan zwemmen. Ik ben niet religieus dus van mij hoeven ze sowieso geen burka te dragen, maar als ze het persé willen dan vind ik het alleen goed dat er alternatieven als de burkini komen.
In Afghanistan waren er na de verlossing van de Taliban ook nog vrouwen die de burka zijn blijven dragen. Hoe kan dat? Eenvoudig: die vrouwen hebben dit jarenlang onder druk van de man moeten doen, ze zijn er in geboren, mee opgegroeid en hebben het heel hun leven gedaan. Natuurlijk kan je dan verwachten dat zij op één of andere manier een band hebben gevormd met deze manier van kleden en er aan vasthouden uit traditie. Dat wil nog niet zeggen dat het goed is. Toch zien we dat een meerderheid van deze vrouwen na een tijdje zich gaan kleden zoals ze zelf (diep vanbinnen) willen.

Ik zie genoeg moslima's in zwembaden die gewoon in bikini komen. Zij hebben er blijkbaar toch niet zoveel moeite mee. Na verloop van tijd zal dit dan ook geen probleem meer zijn. Steeds meer moslima's zullen gewoon leren dat dit ok is en gewoon mag. Na verschillende generaties zullen we zien dat ze het zelf normaal gaan vinden en zelfs leuker. Maar wat doen jullie? Jullie laten hen leven in een conservatieve en gesloten wereld. Jullie steunen hun nog verkeerde kijk op hun eigen lichaam, alsof het normaal is dat ze het moeten verbergen voor de man. En daar gaat het nu net fout: als je progressie wil in de ontwikkeling van de (moslim) vrouw dan zul je moeten accepteren dat de vrouw net zoveel rechten heeft als de man.

Als je wilt dat die vrouwen zich aanpassen moet dat van hunzelf komen, dat kun je ze niet opdringen met regels. Dit regels zorgen alleen voor isolement en zorgen er juist voor dat ze meer vasthouden aan hun cultuur/religie.
Ja het moet uit zichzelf komen inderdaad, maar waarom dan nog een burkini? Dat houd hen alleen tegen , houd hen vast in een verkeerde manier van denken.

Haha, waar een mens zich al niet druk over kan maken.

!!!!

Man man man, who cares.. echt.. Laat ze lekker in een 'burkini' zwemmen als ze willen.
I care. En nogmaals, ze hoeven dit niet te willen. De regering kan hen best steunen door het gewoon te verbieden, dan leren ze vanzelf dat een bikini prima kan.

ze moet dat heel moslimgebeuren maar eens gewoon afschaffen

Vraag me af hoe groot die groep is en of er niet weer eens van een mug een olifant wordt gemaakt.

Oh ja ik ben tegen de burkini, dit soort achterlijkheid is een stap terug.

Zal idd geen grote groep zijn, maar gericht op integratie is het absoluut niet.

We leven niet in de ****ing middeleeuwen.

In Afghanistan waren er na de verlossing van de Taliban ook nog vrouwen die de burka zijn blijven dragen. Hoe kan dat? Eenvoudig: die vrouwen hebben dit jarenlang onder druk van de man moeten doen, ze zijn er in geboren, mee opgegroeid en hebben het heel hun leven gedaan. Natuurlijk kan je dan verwachten dat zij op één of andere manier een band hebben gevormd met deze manier van kleden en er aan vasthouden uit traditie. Dat wil nog niet zeggen dat het goed is. Toch zien we dat een meerderheid van deze vrouwen na een tijdje zich gaan kleden zoals ze zelf (diep vanbinnen) willen.

Ik zie genoeg moslima's in zwembaden die gewoon in bikini komen. Zij hebben er blijkbaar toch niet zoveel moeite mee. Na verloop van tijd zal dit dan ook geen probleem meer zijn. Steeds meer moslima's zullen gewoon leren dat dit ok is en gewoon mag. Na verschillende generaties zullen we zien dat ze het zelf normaal gaan vinden en zelfs leuker. Maar wat doen jullie? Jullie laten hen leven in een conservatieve en gesloten wereld. Jullie steunen hun nog verkeerde kijk op hun eigen lichaam, alsof het normaal is dat ze het moeten verbergen voor de man. En daar gaat het nu net fout: als je progressie wil in de ontwikkeling van de (moslim) vrouw dan zul je moeten accepteren dat de vrouw net zoveel rechten heeft als de man.

Wat goed is of niet dat is natuurlijk subjectief. Als een vrouw net zoveel rechten heeft als een man, dan heeft ze dus ook het recht om een burka te mogen dragen in mijn ogen.

Als men na verschillende generaties erachter komt liever geen burka te dragen, waarom maken mensen dan zo'n probleem van de burkini? Ik ben het trouwens met je eens, aanpassen gaat uiteindelijk vanzelf. Het verbieden van burka's zal het echter niet versnellen naar mijn mening, maar eerder tegenwerken. Dat is altijd al de reactie geweest van het verbieden van iemands cultuur/religie. Ik kan het weten ik ben een Turkse Koerd remember ;)?

Je zegt dat we hen laten leven in een conservatieve en gesloten wereld, maar de burka verbieden in het openbaar of burkini's verbieden in zwembaden zorgt er juist voor dat ze blijven leven in een gesloten wereld. Als ze de hele dag thuis blijven, hoe wil je dan dat ze ooit in contact komen met de oh zo progressieve en superieure westerling (beetje sarcasme moet kunnen :D).

Als zij hun breasteses en rest van het lichaam niet open en bloot willen hebben.. dan mogen ze dat lekker zelf weten. Big T wil gewoon tet*en staren.

Terug
Naar boven