XXL Nutrition

Bussemaker: Burkini juist goed voor integratie

Geloof het of geloof het niet. Er zijn vrouwen die vrijwillig een burkini aan willen en niet gedwongen worden om er een te dragen. Op deze manier willen ze uitdrukking geven aan het geloof en een godsdienstige regel naleven. Waar ik mij dus het meest aan irriteer is het feit, dat anderen bepalen dat hun vrijheden hiermee worden beperkt. Wanneer ze echter vrijwillig een burkini willen dragen, kun je dit moeilijk onderdrukking noemen. Zij zien het dragen van een burkini als hun vrijheid! Als zij het zelf willen zie ik geen problemen. Het wordt een ander verhaal als er sprake is van dwang.
Een vrouw moet het recht behouden om te kunnen kiezen voor een hoofddoek, burqa, burkini, bloot, half bloot of in whatever gekleed te zijn. Ieder zijn goesting.

Ik word onderhand wel een beetje moe van het anti moslim geblaat...:rolleyes:

In Afghanistan waren er na de verlossing van de Taliban ook nog vrouwen die de burka zijn blijven dragen. Hoe kan dat? Eenvoudig: die vrouwen hebben dit jarenlang onder druk van de man moeten doen, ze zijn er in geboren, mee opgegroeid en hebben het heel hun leven gedaan. Natuurlijk kan je dan verwachten dat zij op één of andere manier een band hebben gevormd met deze manier van kleden en er aan vasthouden uit traditie. Dat wil nog niet zeggen dat het goed is. Toch zien we dat een meerderheid van deze vrouwen na een tijdje zich gaan kleden zoals ze zelf (diep vanbinnen) willen.

Ik zie genoeg moslima's in zwembaden die gewoon in bikini komen. Zij hebben er blijkbaar toch niet zoveel moeite mee. Na verloop van tijd zal dit dan ook geen probleem meer zijn. Steeds meer moslima's zullen gewoon leren dat dit ok is en gewoon mag. Na verschillende generaties zullen we zien dat ze het zelf normaal gaan vinden en zelfs leuker. Maar wat doen jullie? Jullie laten hen leven in een conservatieve en gesloten wereld. Jullie steunen hun nog verkeerde kijk op hun eigen lichaam, alsof het normaal is dat ze het moeten verbergen voor de man. En daar gaat het nu net fout: als je progressie wil in de ontwikkeling van de (moslim) vrouw dan zul je moeten accepteren dat de vrouw net zoveel rechten heeft als de man.

Wat ga je doen, Big T, hen verplicht laten zwemmen ?
Natuurlijk niet, want dat is absurd.
En zij zullen zonder een burkini ook niet gaan zwemmen. Gevolg kan je denk ik dan wel zelf bepalen.
Ik heb geen blinde liefde voor eender welk godsdienst en naar mijn weten horen de vrouwen zich van kop tot teen te bedekken volgens de koran. Wat ze daarmee doen in hun privé leven kan mij een zorg wezen.

Geloof het of geloof het niet. Er zijn vrouwen die vrijwillig een burkini aan willen en niet gedwongen worden om er een te dragen. Op deze manier willen ze uitdrukking geven aan het geloof en een godsdienstige regel naleven. Waar ik mij dus het meest aan irriteer is het feit, dat anderen bepalen dat hun vrijheden hiermee worden beperkt. Wanneer ze echter vrijwillig een burkini willen dragen, kun je dit moeilijk onderdrukking noemen. Zij zien het dragen van een burkini als hun vrijheid! Als zij het zelf willen zie ik geen problemen. Het wordt een ander verhaal als er sprake is van dwang.
Een vrouw moet het recht behouden om te kunnen kiezen voor een hoofddoek, burqa, burkini, bloot, half bloot of in whatever gekleed te zijn. Ieder zijn goesting.

Probleem is hier duidelijk, je weet niet wanneer er sprake is van dwang.Er bestaan ook verschillende manieren/vormen van dwang.

Wat mij opvalt.. is dat als iemand zoals 'Samira' in dit geval met een goed punt komt in dit soort topics.. dan geeft niemand meer antwoord en laten ze het topic een trage dood sterven en gaan ze verder met bashen in een ander topic. Erg jammer altijd :roflol:

Ik word onderhand wel een beetje moe van het anti moslim geblaat
...:rolleyes:
Welkom op dbb
Waar moslims niet welkom zijn

Waar conservatieve (Middeleeuwse), blinde, zichzelf-in-een-slachtofferrol-duwende, wereld-willende-veroveren-met-de-Islam en anti-Westerse moslims niet welkom zijn.
That's all.

Oh, ik heb het niet over mij hoor
Ik weet alang dat ik hier al niet meer welkom ben hoor. Maar ik heb het over anderen, die wat minder conservatief zijn dan mij.

Waar conservatieve (Middeleeuwse), blinde, zichzelf-in-een-slachtofferrol-duwende, wereld-willende-veroveren-met-de-Islam en anti-Westerse moslims niet welkom zijn.
That's all.

Spijtig dat ik je pas karma gegeven heb want hier krijg je er opnieuw voor

hmm zie het Topic nu pas :o

Meissie , geloof het of niet , maar zwembaden in NL hebben niet voor niets richtlijnen qua kleding ,... de joden zwemmen niet met hun kappeltje op , de gereformeerde zwemmen niet met zwarte kousen, christelijke nonnen zwemmen niet als pinquin en budisten niet met hun gewaad .

Simpel toch,.. die regel is er niet voor niets ,... hoe minder stof hoe minder kans op bacteriën in het water ,.... oftewel het is gewoon een hygiëne regel !!

Andere bepalen of vrijheden worden beperkt ??? Een zwembad is in principe een gesloten iets waar je geld voor moet betalen om erin te mogen. Zulke instellingen maken ook hun eigen regels , regels die voordat je binnen gaat duidelijk staan vermeld en waar je mee instemt zodra je betaald en binnen gaat !

Een strand daarentegen is openbaar ( meeste althans ) en daar mag men idd dragen wat hij/zij zelf wilt. En kan iedereen van zijn/haar vrijheden genieten ;)

Anti moslim geblaat zou imo een stuk minder zijn , als sommige van hun niet continu weer één of andere uiting van geloof willen gebruiken om regels te buigen,... of zoals flower ook aangeeft zichzelf niet continu in een slachtofferrol te nestellen ;)

Laatst bewerkt:

true laat iedereen gewoon lekker dragen wat hij zelf wil.

Hoe onhygiënisch is zo'n burkini eigenlijk?
En welke grote (bacteriële) gevaren brengen ze met zich mee? Kan me hier nl. nog niet gek veel bij voorstellen. Helemaal als we het hebben over chloorwater.

En welke grote (bacteriële) gevaren brengen ze met zich mee? Kan me hier nl. nog niet gek veel bij voorstellen. Helemaal als we het hebben over chloorwater.

Hahah inderdaad genoeg mensen die pissen in het zwembad en dan klagen over een burkini zeker :D

:headbang:
Ok, dan ga ik denk volgende keer in m'n adamskostuum naar het zwembad. :rolleyes:

Daar hebben ze zelfs aparte zwembaden/stranden voor. Ben benieuwd hoe je dat wilt rijmen in dit geheel... Kan me nl. nauwelijks voorstellen dat je voor aparte Burkini zwembaden bent.

Sry Builder maar imo maakt het niet uit of die regels nou in hun ogen realistisch zijn of niet en/of de achtergrond waarop ze gebaseerd zijn dat ook wel of niet is ,... de regels zijn er punt. Niet mee eens dan ga je toch gewoon naar een gebied waar geen regels op klederdracht gelden ( strand of dergelijke )

Los van het feit of het nu wel of niet hygienisch is , het zijn gewoon regels die in een zwembad gelden ,... take it or leave it , simpel toch .
Niet overal alle regels willen veranderen omdat ze jou( burqini draagsters) toevallig niet aanstaan.

In Egypte mocht er bij ons hotel niet topless worden gezwommen door de dames ,.. ok simpel dan houd mijn vrouwtje d'r bovenstukje toch aan. Deden wij ook niet moeilijk over hoor ,... als hun dat zo willen ,.... zie het al voor me dat we er ophef over zouden gaan staan maken omdat hun regels ons niet aan zouden staan ,..... dan hadden we daar toch gewoon weg kunnen gaan :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Sry Builder maar imo maakt het niet uit of die regels nou in hun ogen realistisch zijn of niet en/of de achtergrond waarop ze gebaseerd zijn dat ook wel of niet is ,... de regels zijn er punt. Niet mee eens dan ga je toch gewoon naar een gebied waar geen regels op klederdracht gelden ( strand of dergelijke )

Los van het feit of het nu wel of niet hygienisch is , het zijn gewoon regels die in een zwembad gelden ,... take it or leave it , simpel toch .
Niet overal alle regels willen veranderen omdat ze jou( burqini draagsters) toevallig niet aanstaan.

In Egypte mocht er bij ons hotel niet topless worden gezwommen door de dames ,.. ok simpel dan houd mijn vrouwtje d'r bovenstukje toch aan. Deden wij ook niet moeilijk over hoor ,... als hun dat zo willen ,.... zie het al voor me dat we er ophef over zouden gaan staan maken omdat hun regels ons niet aan zouden staan ,..... dan hadden we daar toch gewoon weg kunnen gaan :rolleyes:

Er is geen naar mijn weten geen wet die een dergelijk badpak verbiedt. Olympische zwemmers hijsen zichzelf zelfs in een meer aquadynamische variant.
Dat in een land als Egypte een bepaalde gang van zaken gewoonlijk is, zal me in Nederland aan m'n kont roesten eigenlijk :D In Nederland zijn er op dat vlak overigens ook regels, openbare naaktheid is volgens mij niet toegestaan, evenals coïtusen in het openbaar.

Mijn vraag naar hygiëne doet wel degelijk ter zake. Vanuit de PVV kwamen bezwaren van dien aard en ook in deze thread is het argument gebruikt. Er is geen enkele reden om de vraag als niet er toe doent te bestempelen. (imo is het ook een bagger argument, but plz, prove me wrong)

Don't get me wrong: ik vind een burqa en afgeleiden ernstig banaal. Maar dat vind ik zo'n beetje iedere modegrill waarin vrouwen zich denken te moeten hijsen. Puntschoenen, te korten jasjes en truitjes in de winter, hakken, strings etc etc etc. (tegen die laatste is zelfs een daadwerkelijk hygiënisch standpunt in te nemen). Die gaan we echter ook niet afschaffen.

Het 'gast-argument' is ook nogal magertjes: veel van die mensen zijn hier niet te gast. Ze zijn hier geboren en getogen. De hele vergelijking met ergens op vakantie gaan is imo krom als een hoepel.

Daar hebben ze zelfs aparte zwembaden/stranden voor. Ben benieuwd hoe je dat wilt rijmen in dit geheel... Kan me nl. nauwelijks voorstellen dat je voor aparte Burkini zwembaden bent.

Van mij mogen ze net als nudisten een eigen 'gebied' hebben, er is toch ook animo voor eigen zorgcentra, scholen en verenigingen voor moslims. Wat is dan hierbij hun probleem.

Van mij mogen ze net als nudisten een eigen 'gebied' hebben, er is toch ook animo voor eigen zorgcentra, scholen en verenigingen voor moslims. Wat is dan hierbij hun probleem.

Wat is dan het probleem met de burkini?

Er is geen naar mijn weten geen wet die een dergelijk badpak verbiedt. Olympische zwemmers hijsen zichzelf zelfs in een meer aquadynamische variant.
Dat in een land als Egypte een bepaalde gang van zaken gewoonlijk is, zal me in Nederland aan m'n kont roesten eigenlijk :D In Nederland zijn er op dat vlak overigens ook regels, openbare naaktheid is volgens mij niet toegestaan, evenals coïtusen in het openbaar.

Mijn vraag naar hygiëne doet wel degelijk ter zake. Vanuit de PVV kwamen bezwaren van dien aard en ook in deze thread is het argument gebruikt. Er is geen enkele reden om de vraag als niet er toe doent te bestempelen. (imo is het ook een bagger argument, but plz, prove me wrong)

Don't get me wrong: ik vind een burqa en afgeleiden ernstig banaal. Maar dat vind ik zo'n beetje iedere modegrill waarin vrouwen zich denken te moeten hijsen. Puntschoenen, te korten jasjes en truitjes in de winter, hakken, strings etc etc etc. (tegen die laatste is zelfs een daadwerkelijk hygiënisch standpunt in te nemen). Die gaan we echter ook niet afschaffen.

Het 'gast-argument' is ook nogal magertjes: veel van die mensen zijn hier niet te gast. Ze zijn hier geboren en getogen. De hele vergelijking met ergens op vakantie gaan is imo krom als een hoepel.

Dat wij ons in Egypte moeten aanpassen zal jou aan je reet roesten, maar wij passen ons in ons eigen land wel gewoon aan aan de moslims :treuren:

Wat betreft het hygienische aspect geef ik je helemaal gelijk dat is gewoon bullshit.

Modegrillen = ernstig banaal :rolleyes:. Ik vind het onzin dat je een vergelijking trekt tussen modegrillen en kledingvoorschriften die uit het geloof worden opgelegd. Dat jij het onbegrijpelijk vind dat vrouwen zich hieraan aanpassen is jou mening maar het geeft geen aanvulling op deze discussie.

Zolang moslims zich nog voelen als gasten en van plan zijn zich te gedragen als gasten zijn het niet meer dan gasten.

Effe offtopic: eigen zorgcentra voor moslims, niet normaal...

Terug
Naar boven