AndroidHealthClinic

Bussemaker: Burkini juist goed voor integratie

mijn betoog is hier gedaan jullie mogen weer verder kibbelen in de trant van:

"gooi er een bom op, dan zijn we er van af"

of een of andere fundi die iets moet schreeuwen ivm kuffars en pijnigen met gloeiende ijzerstaven.

Ik kan het best toegeven als ik fout, heb ik jou nooit zien doen. En nee, je hebt niet altijd gelijk.

Waarom zou ik vragen naar materiaal over het onhygiënisch zijn van de burkini? Als er bepaald kan worden dat deze idd onhygiënisch zijn, dan is dat punt van mijn relaas natuurlijk aan flarden en zal ik Agema (en velen daarbij) gelijk moeten geven op dat punt.

Ik kan me zelfs bedenken dat het een redelijk doorslaggevend geheel zou kunnen vormen. Ik vind de burqa/burkini een behoorlijk stom ding, gezien de oorsprong (en door mij vermeende (bij)werking) ervan. Maar ik zie geen reden om het ding te verbieden.

Spoed je dus met informatie over het onhygiënisch zijn van een burkini en scheur 'mijn monopolie' aan flarden.

Waarom zou ik vragen naar materiaal over het onhygiënisch zijn van de burkini? Als er bepaald kan worden dat deze idd onhygiënisch zijn, dan is dat punt van mijn relaas natuurlijk aan flarden en zal ik Agema (en velen daarbij) gelijk moeten geven op dat punt.

Ik kan me zelfs bedenken dat het een redelijk doorslaggevend geheel zou kunnen vormen. Ik vind de burqa/burkini een behoorlijk stom ding, gezien de oorsprong (en door mij vermeende (bij)werking) ervan. Maar ik zie geen reden om het ding te verbieden.

Spoed je dus met informatie over het onhygiënisch zijn van een burkini en scheur 'mijn monopolie' aan flarden.

Nergens voor nodig, want een burkini lijkt mij ook niet onhygiënisch. Ik heb ook nooit gezegd dat een burkini verboden moet worden, sterker nog, ik zei dat het me niets uitmaakt, maar dat hij er wel belachelijk uitziet.

welk was dat dan? ik vind dat hij vaak toch kan nuanceren in veel zaken en net zoals EricR een van de weinigen die nog wat deftig oog hebben voor een zaak zonder te vervallen in simplismen van de slechte moslims, pedofielen en andere duivels tegenover de good guys (misschien dan wat met gelovigen, maar das een strijd die hij wel mag aangaan, ideologieen en ideeen zijn fout, mensen intrinsiek nooit).

Het kwam erop neer dat ouders altijd verantwoordelijk zijn voor de daden van hun kind. (ook als het kind al volwassen is) Zelfs al heeft het kind nog zo'n goede opvoeding gehad. Dit omdat zij bewust de keuze hebben gemaakt kinderen op de wereld te zetten. ( met die redenatie zijn onze voorouders zelfs verantwoordelijk. Als iedere neanderthaler aan geheel onthouding had gedaan dan hadden we nu ook geen oorlogen gehad , geen problemen met de CO2 uitstoot etc etc)

Nu is ons gezin ook slachtoffer geweest van een ernstig misdrijf. En zijn ouders worden daar door veel mensen op aangekeken. Dit terwijl hij een goede opvoeding gehad heeft. (en in een nette buurt woonde) Ik vind dat je ouders in zo'n geval niets kwalijk kan nemen. Want de verantwoording voor daden ligt toch bij het individu zelf.

Verder ben ik het eens dat hij Cirkel , arnoudfan enz owned. Maar dat is alleen maar logisch.

Dat heb je eerder op die manier voorgesteld, waarde bouwens en ik heb je ook duidelijk gemaakt waarom ik het wél heb neergezet zoals ik het er heb neergezet. Ik heb zelfs expliciet vermeld dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen daden en niet de ouders. (na een bep. leeftijd natuurlijk) Al ken ik ouders meer verantwoordelijkheid toe dan wellicht veel andere mensen. Maar niet in die zin, qua schuldbepaling.
Het was puur een motie van wantrouwen richting de opvoeding van veel kinderen. Daaraan verbinden dat dat hetzelfde is als de ouders van de dader van dat vreselijke misdrijf als schuldige bestempelen is niet echt een logische gevolgtrekking imo.

Wat goed is of niet dat is natuurlijk subjectief. Als een vrouw net zoveel rechten heeft als een man, dan heeft ze dus ook het recht om een burka te mogen dragen in mijn ogen.

Als men na verschillende generaties erachter komt liever geen burka te dragen, waarom maken mensen dan zo'n probleem van de burkini? Ik ben het trouwens met je eens, aanpassen gaat uiteindelijk vanzelf. Het verbieden van burka's zal het echter niet versnellen naar mijn mening, maar eerder tegenwerken. Dat is altijd al de reactie geweest van het verbieden van iemands cultuur/religie. Ik kan het weten ik ben een Turkse Koerd remember ;)?

Je zegt dat we hen laten leven in een conservatieve en gesloten wereld, maar de burka verbieden in het openbaar of burkini's verbieden in zwembaden zorgt er juist voor dat ze blijven leven in een gesloten wereld. Als ze de hele dag thuis blijven, hoe wil je dan dat ze ooit in contact komen met de oh zo progressieve en superieure westerling (beetje sarcasme moet kunnen :D).

Van mij mogen ze ook zo'n ding dragen...maar dan wel als ze dat ZELF willen en niet omdat het van hun man/geloof MOET omdat je anders een soort van h**r bent.
Dat is het verschil. tuurlijk mogen ze dat ding dragen. maar het is nu voor veel moslim vrouwen onmogelijk om bv zonder burka de straat op te gaan omdat de man van hun dan weer helemaal door het lint gaat met alle gevolgen van dien.

Als zij die burka echt helemaal prachtig vind dan moet ze dat maar aantrekken. Ik zelf houdt er niet zo van maar dat moeten ze zelf weten. Maar dat moslim vrouwen van hun man en/of geloof niet in een bikini rond mogen lopen of alleen mogen zwemmen met een burkini is gewoon te gek voor woorden in nederland.

..............Emancipatie is een accumulerend geheel, vroeger en nu. Het kiesrecht voor vrouwen, of de mogelijkheid voor de getrouwde vrouw om buitenshuis te werken zijn ook hier relatief nieuw. Maar aangezien wij in die zaken zijn opgegroeid, zien we ze als volledig vanzelfsprekend. Maar dat zijn ze allerminst.
Mij gaat het in het geval van de burqa/burkini wél om de onderdrukking van de vrouw. Het zal me nl. worst wezen of ze deze wil dragen. 'k vind het een stom ding, waarbij ik zelfs gezondheidsrisico's kan bedenken. Wat dat betreft is ze dus prima 'on par' met de verdere Nederlandse vrouwenmode.

........... fikkie.

Wat bedoel je hier precies mee?

Zou je a.u.b. ook een duidelijk voorbeeld willen geven?

B.v.d.

Dat heb je eerder op die manier voorgesteld, waarde bouwens en ik heb je ook duidelijk gemaakt waarom ik het wél heb neergezet zoals ik het er heb neergezet. Ik heb zelfs expliciet vermeld dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen daden en niet de ouders. (na een bep. leeftijd natuurlijk) Al ken ik ouders meer verantwoordelijkheid toe dan wellicht veel andere mensen. Maar niet in die zin, qua schuldbepaling.
Het was puur een motie van wantrouwen richting de opvoeding van veel kinderen. Daaraan verbinden dat dat hetzelfde is als de ouders van de dader van dat vreselijke misdrijf als schuldige bestempelen is niet echt een logische gevolgtrekking imo.

OK sorry daarvoor dan.

Maar je begon met een aanname dat de kinderen wel slecht opgevoed zouden zijn. Omdat jij vaak erop hamert dat je geen aannames zou moeten doen heb ik je daarop aangesproken dat er ook andere factoren behalve opvoeding zou kunnen zijn. Waarop jij kwam dat ouders zelf bewust de keuze maken om kinderen te nemen en dus ook verantwoordelijk geacht moeten worden voor hun daden en het feit dat ze aan negatieve factoren blootgesteld worden.

Maar als het anders bedoeld was is het wel goed zo :)

Ontopic: ik plas altijd in het zwembad dus heb geen problemen met de hygiene regels mbt een burkini.

Als vrouwen zich hierdoor wel onder de bevolking gaan geven dan juich ik het toe. Als je ze isoleert kan je er vanuit gaan dat ze zich minder snel aanpassen dan wanneer ze zich onder de bevolking begeven.

Wat bedoel je hier precies mee?

Zou je a.u.b. ook een duidelijk voorbeeld willen geven?

B.v.d.

Sure: de string, de puntschoen, Sonja Bakker en alle andere vormen van stomme dieëten, corsetten (alhoewel die gelukkig redelijk uit de tijd zijn), te korte jasjes en truitjes in de winter, make-up etc etc. Kortom, het hele schoonheidsideaal zoals dat door de eeuwen heen op conto van de vrouw is terechtgekomen. Nu 'emancipeert' dat de laatste tijd flink richting de man, maar ik vraag me af of dat de wenselijke emancipatie in deze is.

OK sorry daarvoor dan.

Maar je begon met een aanname dat de kinderen wel slecht opgevoed zouden zijn. Omdat jij vaak erop hamert dat je geen aannames zou moeten doen heb ik je daarop aangesproken dat er ook andere factoren behalve opvoeding zou kunnen zijn. Waarop jij kwam dat ouders zelf bewust de keuze maken om kinderen te nemen en dus ook verantwoordelijk geacht moeten worden voor hun daden en het feit dat ze aan negatieve factoren blootgesteld worden.

Maar als het anders bedoeld was is het wel goed zo :)

oke

Zie het als volgt:
Een succesvol persoon, met een goede opvoeding (veel liefde, mogelijkheden tot educatie, ruimte, huis voorzien van legio literatuur etc) zou het heel frappant vinden als z'n ouders ineens geld zouden eisen voor z'n goede jeugd. Dankzij hen heeft ie immers die goede start gehad, met alle gevolgen van dien.
Niettemin is het wel zo dat de ouders er voor een groot deel debet aan zijn, maar wordt de persoon zelf verantwoordelijk gehouden voor z'n daden. (hetgeen me ook redelijk terecht lijkt).
Vice versa geldt dat ook voor kinderen met een minder goede 'uitkomst'.

Wat een goede opvoeding nu precies is, lijkt me daarbij niet zeer vastomlijnd. In een magere omgeving is een goede opvoeding mogelijk en ook in het geval van slechte opvoeding kunnen kinderen goed terechtkomen.

Ontopic: ik plas altijd in het zwembad dus heb geen problemen met de hygiene regels mbt een burkini.

Als vrouwen zich hierdoor wel onder de bevolking gaan geven dan juich ik het toe. Als je ze isoleert kan je er vanuit gaan dat ze zich minder snel aanpassen dan wanneer ze zich onder de bevolking begeven.

Mijn monopolie op de waarheid is dus ook geen monopolie meer, aangezien m'n mening wordt gedeeld :D

Sure: de string, de puntschoen, Sonja Bakker en alle andere vormen van stomme dieëten, corsetten (alhoewel die gelukkig redelijk uit de tijd zijn), te korte jasjes en truitjes in de winter, make-up etc etc. Kortom, het hele schoonheidsideaal zoals dat door de eeuwen heen op conto van de vrouw is terechtgekomen. Nu 'emancipeert' dat de laatste tijd flink richting de man, maar ik vraag me af of dat de wenselijke emancipatie in deze is.

Is het nou 'niet hygiënisch' voor iedereen of voor 1 enkeling ?

Dat verandert dan alles natuurlijk...

Is het nou 'niet hygiënisch' voor iedereen of voor 1 enkeling ?

Dat verandert dan alles natuurlijk...

de lijst is meer dan alleen niet-hygiënisch

Het is meer een kleine opsomming van evenzo maffe verschijnselen bij vrouwenmode in het Westen; Beschilderen van gezichten, onpraktische/ongezonde kledingstukken, archetypen e.d.

Opvallend vind ik in deze bijv tampon/maandverband reklames:
"om nare geurtjes te voorkomen." De standaard reklame-techniek van het aanpraten van een gemis (bescherming), gekoppeld aan schaamte bij een inherent vrouwelijk gebeuren.
Dat staat imo niet zo gek ver af van veel beweegredenen achter een burqa/burkini.

Als je dergelijke zaken wilt veranderen is dat imo een proces van (vele) cumulatieve stappen, niet van plotsklapse bekering.

Maar idd, het zou alles veranderen. Mocht een burkini echt (heel) onhygiënisch zijn, dan lijkt het me problematisch om het dragen ervan te verdedigen. Maar ik heb m'n twijfels. En de back-up van het argument is momenteel nog niet heel denderend. (niet geheel verrassend imo) Kan natuurlijk snel genoeg veranderen...

wtf, een zwemmend condoom :o

welke eikel heeft dat dan weer uitgevonden? vieze racist, het water wordt toch niet vuil door die dames?

Terug
Naar boven