XXL Nutrition

Bussemaker: Burkini juist goed voor integratie

Fout, er zijn wel degelijk wetten die bepalen hoe iemand er mag bijlopen. Zou anders wat worden.

hoe zou het dan worden? bij mijn weten heb je in een westerse democratie het recht op zelfexpressie, zolang je je aan de wetten van het land houdt, wetten die zich bezig houden met bepaalde handelingen en niet met uiterlijke expressie. ik zie niet in waarom je mensen daar aan een strakke leiband moet houden, of je moet met bepaalde culturele taboes zitten, en dan heb je IMO als civilisatie nog een lange weg te gaan.

Het duurde even voordat ik ontdekte dat het over een burkini ging.:D Ik vind dit te belachelijk voor woorden.Men hoort zich aan te passen, anders ga je lekker niet zwemmen.

Dadelijk krijgen ze het nog zover dat ook de nederlandse meiden zich kunnen gaan inwikkelen met een kopvot, en een burkini in zwembaden.. omdat de moslim mannen daar niet tegen kunnen

Dadelijk krijgen ze het nog zover dat ook de nederlandse meiden zich kunnen gaan inwikkelen met een kopvot, en een burkini in zwembaden.. omdat de moslim mannen daar niet tegen kunnen

Daar heb je inderdaad een punt, zulke zaken zijn denk ik dichterbij dan je zou durven denken. Er is inmiddels al een landelijke islamitische partij opgericht die zulke voorstellen gewoon zou indienen.

Daar heb je inderdaad een punt, zulke zaken zijn denk ik dichterbij dan je zou durven denken. Er is inmiddels al een landelijke islamitische partij opgericht die zulke voorstellen gewoon zou indienen.

Dat was een hoax kerel, je loopt achter. Zelfs al zou zo'n partij opgericht worden dan nog blijft het een marginale partij voor marginale figuren.

daar moeten ze niet mee afkomen, consequent blijven geldt ook voor moslims.

@ til: Ach, onzin. Zoiets zou nooit gebeuren...

:roflol:

De verstand knop, dat zegt een moslim :roflol: Volgens mij hebben ze die in het Westen uitgevonden want bij jullie moslims is deze in ieder geval nog niet ontdekt.

Weet je waarom er voor dergelijke mensen geen wetten zijn gemaakt? Dit omdat moslims het meest ondankbare soort is dat van onze tolerante maatschappij parasiteert. Daar is geen enkele moderne samenleving tegen opgewassen. Een middeleeuws gedachtegoed hang je aan kerel met een miniem aanpasssingsvermogen en releverend vermogen.

Wat dat redelijke betreft, dat is inderdaad subjectief en dat is het hele probleem, moslims. Dat jou soort zeer onredelijk zijn waardoor in jullie ogen elke aanpassing onredelijk is.

Als ik jij zegt dat jij een moslim bent, dan mag ik jou ook onder dat kopje plaatsen. Dan ken ik wel de basis van jou gedachtegoed. Of is dat soms discriminerend :o
:roflol: en waarin pas ik me dan niet aan? aan jou mening over de burkini? :rolleyes: zoals ik al zei, je weet niets van mijn gedachtegoed, dus praat niet alsof je het wel weet, komt zo zielig over. en als je wist wat discrimineren was, zou je de term beter anders gebruiken :rolleyes:

dat bedoel ik dus, blijf anders even op de hoogte zeuren over dingen die er niet zijn, en dan zegtie wat over anderen :o

De verstand knop, dat zegt een moslim :roflol: Volgens mij hebben ze die in het Westen uitgevonden want bij jullie moslims is deze in ieder geval nog niet ontdekt.

:roflol: ignorance is bliss ofcourse. And you, my son, are truly blessed.

Weet je waarom er voor dergelijke mensen geen wetten zijn gemaakt? Dit omdat moslims het meest ondankbare soort is dat van onze tolerante maatschappij parasiteert. Daar is geen enkele moderne samenleving tegen opgewassen.

Nou dan, waarom maak je dan druk? Als er toch geen kruid tegen gewassen is... Het zal gods wil zijn of zo.

Een middeleeuws gedachtegoed hang je aan kerel met een miniem aanpasssingsvermogen en releverend vermogen.

:roflol: :roflol: My ironymeter is reaching new heights.

Wat dat redelijke betreft, dat is inderdaad subjectief en dat is het hele probleem, moslims. Dat jou soort zeer onredelijk zijn waardoor in jullie ogen elke aanpassing onredelijk is.

Als ik jij zegt dat jij een moslim bent, dan mag ik jou ook onder dat kopje plaatsen. Dan ken ik wel de basis van jou gedachtegoed. Of is dat soms discriminerend :o

Vast wel, maar sta me iig toe hetzelfde te doen: :roflol: :roflol: :roflol:

Fout, er zijn wel degelijk wetten die bepalen hoe iemand er mag bijlopen. Zou anders wat worden.

Het is dus nogal de vraag of die ook maar iets te maken hebben met de burkini. Imo niet. De burkini overtreedt geen regels van het fatsoen en belemmert, zoals ik het kan zien, geen communicatie. Waarom dit dus in het geheel wordt betrokken? Ik heb ondertussen nog steeds geen antwoord op de hygiënische problemen die men ziet ontstaan bij de burkini. De trouwelingen van de PVV zouden me dit toch haarfijn moeten kunnen uitleggen, aangezien het door de partij werd aangevoerd als argument.

Btw: hoe denken we over de zaken waar 'wij' 'onze' vrouwen in laten paraderen. Genoeg modegrillen die ik toch zeker als ongezond kan bestempelen. De vrouwenonderdrukking van het schoonheidsideaal. Geen cultuurrelativistische bedoelingen mee overigens. Wat is nu de big issue dus?

how to fight so much stupidity... No idea. Wij bevechten de Burkini omdat de nietmoslim mannen daar blijkbaar slecht tegenkunnen. Of nee, was het toch die vrouwenonderdrukking waar ze zich druk over maken?

:roflol: :roflol:

Nederlandse meisjes met hoofdoeken en burkini's in zwembaden, laat me aub niet lachen want ik ga kapot hier :roflol:

De kans dat een comeet over 1 minuut inslaat op aarde is nog groter.

how to fight so much stupidity... No idea. Wij bevechten de Burkini omdat de nietmoslim mannen daar blijkbaar slecht tegenkunnen. Of nee, was het toch die vrouwenonderdrukking waar ze zich druk over maken?

:roflol: :roflol:

In eerste instantie het totale lak aan respect voor onze regels ! het continu gebruiken/misbruiken van het geloof om een regel die niet aanstaat in moslimogen te buigen .

Dat vele moslimmannen hun vrouwen onderdrukken mag imo niet eens nieuws meer heten , dus dat komt voor mij hier op de 2e plaats .
Want hoe je het ook went of keert , er zullen zeker mannen zijn die dankbaar gebruik zullen maken van de burkini om hun vrouw een badpak/bikini te verbieden en ze te verplichten een burkini te dragen.

Zoals ik eerder al aangaf zal heel dat achtelijke ding me een worst wezen , mits het ontworpen was met een idee erachter wat de zwemwereld ten goede komt en niet met een idee welk afstamt vanuit een geloof of slechte cultuurgewoonte ! imo is dit dan ook toegeven aan de onderdrukkng van vrouwen door moslimmannen in de zin van " ah die vrouwen mogen niet in een badpak/bikini dus laat ze maar in een burkini" Deze laatste zin is indirect dezelfde uistspraak als " we kunnen toch niets tegen hun vrouwenonderdrukking doen , dus laten we ze er dan maar in tegemoet komen" ,..... niet echt positief imo ;)

In eerste instantie het totale lak aan respect voor onze regels ! het continu gebruiken/misbruiken van het geloof om een regel die niet aanstaat in moslimogen te buigen.
Is het onze 'regel' dat je geen burkini mag dragen?

Dat vele moslimmannen hun vrouwen onderdrukken mag imo niet eens nieuws meer heten , dus dat komt voor mij hier op de 2e plaats .
Want hoe je het ook went of keert , er zullen zeker mannen zijn die dankbaar gebruik zullen maken van de burkini om hun vrouw een badpak/bikini te verbieden en ze te verplichten een burkini te dragen.

Klopt, vrouwen zijn immers totaal hulpeloze wezens die niet, zoals de afgelopen decennia bewezen is, tot emancipatie in staat zijn.

Zoals ik eerder al aangaf zal heel dat achtelijke ding me een worst wezen , mits het ontworpen was met een idee erachter wat de zwemwereld ten goede komt en niet met een idee welk afstamt vanuit een geloof of slechte cultuurgewoonte!

Trouwen vind ik ook achterlijk, met een achterlijke achtergrond, uit een achterlijke cultuur. En het komt de zwemwereld ten goede mochten hierdoor meer vrouwen het zwembad bezoeken.

imo is dit dan ook toegeven aan de onderdrukkng van vrouwen door moslimmannen in de zin van " ah die vrouwen mogen niet in een badpak/bikini dus laat ze maar in een burkini" Deze laatste zin is indirect dezelfde uistspraak als " we kunnen toch niets tegen hun vrouwenonderdrukking doen , dus laten we ze er dan maar in tegemoet komen" ,..... niet echt positief imo ;)

Het compleet voorbij gaan aan de vrouw in deze noem ik ook niet bepaald positief. Ze worden in het geheel afgeschilderd als een stel zombie's, die niets in te brengen hebben. Net zoals dat hier gebruikelijk was. (of toch nog een beetje is, aan de posts te lezen)
Stel jezelf verder eens de volgende vraag:
Wie verwacht je eerder in een burkini?
De vrouw die daadwerkelijk onderdrukt wordt, op een 'zuidsahara-moslim' manier: tenzij het broodnodig is, blijft de vrouw gewoon binnen.
Of de meer vrije moslima, die, door een waanbeeld van religieuze ideeën zich niet zomaar in een zwembad durft te begeven, vanwege de wraak van allah?

Emancipatie is een accumulerend geheel, vroeger en nu. Het kiesrecht voor vrouwen, of de mogelijkheid voor de getrouwde vrouw om buitenshuis te werken zijn ook hier relatief nieuw. Maar aangezien wij in die zaken zijn opgegroeid, zien we ze als volledig vanzelfsprekend. Maar dat zijn ze allerminst.
Mij gaat het in het geval van de burqa/burkini wél om de onderdrukking van de vrouw. Het zal me nl. worst wezen of ze deze wil dragen. 'k vind het een stom ding, waarbij ik zelfs gezondheidsrisico's kan bedenken. Wat dat betreft is ze dus prima 'on par' met de verdere Nederlandse vrouwenmode.

Ik kan er dus niets anders van maken dan dat het hele zooitje waar de thread over lijkt te gaan een kwestie van MODE is, dat wordt ingepakt in een lam sausje van welwillendheid naar vrouwen (waar XXLtje zich dus van distantieert), hygiëne en 'onze cultuur & normen en waarden'.
Tja, het is wat je belangrijk vind als hoofdgerecht. Maar geef mijn portie dan maar aan fikkie.

Stelletje kneuzen
Denken jullie nou echt te weten wat er omgaat in de hoofden van moslimas?
Zou me verbazen als jullie der eentje zouden kennen, terwijl jullie hier als een stelletje wijven lopen te roddelen over hun zonder dat ze de kans krijgen zich te verdedigen.
En dan ook nog aankomen met zwakzinnige smoesjes als hygiene e.d echt alles wordt aangegrepen zolang er maar kritiek en haat geuit kan worden,blijkbaar weet iedereen het hier beter

Stelletje kneuzen
Denken jullie nou echt te weten wat er omgaat in de hoofden van moslimas?
Zou me verbazen als jullie der eentje zouden kennen, terwijl jullie hier als een stelletje wijven lopen te roddelen over hun zonder dat ze de kans krijgen zich te verdedigen. Blijkbaar weet iedereen het hier beter

Enlighten us.
Maar je wil dus zeggen dat ze én niet onderdrukt worden (sommigen) én geen drang naar vrijheid hebben? (sommigen).

'De kans niet krijgen zich te verdedigen' is op DBB een beetje deuren openzetten overigens, om ze vervolgens in te laten trappen. :D

Zeker heel grappig ja. 'Brutal' toevoeging aan het topic ook, evenals 'epic' keuze uit de opgeworpen punten.

misschien kan je in je sig ook 'huil als een bascross' neerzetten?

Zeker heel grappig ja. 'Brutal' toevoeging aan het topic ook, evenals 'epic' keuze uit de opgeworpen punten.

misschien kan je in je sig ook 'huil als een bascross' neerzetten?

''epic'' keuze? Je hebt alleen :roflol: smileys gepost:eyes:

Maar ik heb ook geen zin om met jou in discussie te gaan, want jij bent het toch niet met mij eens en ik niet met jou.

Om te reageren op het topic:

Laat ze maar een ''burkini'' dragen, het ziet er alleen wel belachelijk uit.

''epic'' keuze? Je hebt alleen :roflol: smileys gepost:eyes:

vreemd, heb hier toch wat anders in beeld staan.

Maar ik heb ook geen zin om met jou in discussie te gaan, want jij bent het toch niet met mij eens en ik niet met jou.

Dus jij gaat alleen met mensen in discussie die het eens zijn met je? :D

Om te reageren op het topic:

Laat ze maar een ''burkini'' dragen, het ziet er alleen wel belachelijk uit.

Very true imo.

Terug
Naar boven