AndroidHealthClinic

Cafeïne is katabool

Bezoekers in dit topic

Wil je afslanken, maar heb je geen zin om te bewegen? Doe dan aan denksport, want denken maakt slanker dan je denkt...
Je hersenen verbruiken net als spieren energie. Dus hoe meer je je hersens "pijnigt", hoe meer calorieën je verbrandt. Daarnaast helpt denkwerk je ook op andere manieren: Als je ergens intensief mee bezig bent, dan denk je niet aan eten. Grote kans dus dat je de chocola of de zak chips in je keukenkastjes vergeet. En dat scheelt calorieën!
Verder zorgt denkwerk voor een beter humeur. Dat komt omdat diep nadenken de doorbloeding van je hersenen verbetert en daar profiteert je gemoedstoestand van. Bovendien krijgt je humeur vanzelf een extra boost als je een puzzel of een moeilijk vraagstuk hebt opgelost. En dat goede gevoel werkt door... Want met een goede gemoedstoestand is je wil sterker, waardoor je lekker eten makkelijker kunt weerstaan.
Wil je werkelijk profiteren van denkwerk, laat je hersenen dan dagelijks flink kraken. Doe aan geheugenspelletjes (memorie), kruiswoordpuzzels, leer een vreemde taal of kies voor een ingewikkelde baan. Kantoormensen zijn over het algemeen slanker dan mensen uit andere sectoren, dus dat geeft een beetje aan dat hersenen aardige energievreters zijn. Maar ga niet voor een te moeilijke baan, want dat levert stress op en daar kun je juist van aankomen.

Denken is dus zelfs katabool

Maar dat zal voor veel van jullie geen punt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ow god we gaan overal dood aan :sad:
 
Zonder koffie kan ik net zo goed niet opstaan !

Wel merk ik dat ik rillerig word na meerdere bakkies, dus probeer het wel te beperken.

Of het katabool is..........als je alle onderzoeken in de wereld moet geloven kan en mag je niets meer.
 
Zonder koffie kan ik net zo goed niet opstaan !

Wel merk ik dat ik rillerig word na meerdere bakkies, dus probeer het wel te beperken.

Of het katabool is..........als je alle onderzoeken in de wereld moet geloven kan en mag je niets meer.

als je daarna een glaasje pis drinkt dan neutraliseert dit weer het effect van de koffie.
 
Zit ook in veel pre-workouts, het is dus te verwaarlozen dat het katabool is?

Merk wel als ik een dag wat cafeïne neem dat ik extreem veel vocht verlies.
 
Zit ook in veel pre-workouts, het is dus te verwaarlozen dat het katabool is?

Merk wel als ik een dag wat cafeïne neem dat ik extreem veel vocht verlies.

Diureticum, he.
 
Zit ook in veel pre-workouts, het is dus te verwaarlozen dat het katabool is?

Merk wel als ik een dag wat cafeïne neem dat ik extreem veel vocht verlies.
Ik denk dat de studie die GetXXL aanhaalt, genoeg reden is om je niet druk te maken om cafeïne.
 
:-o Misschien daarom dat het in veel fat burners zit?!
 
Ik neem standaard iedere dag 2 a 3 caps a 200mg caffeine anhydraat.... katabool my ass.

Moet wel zeggen, had vorige week eens een decaff weekje gedaan en ik was de hele week NIET VOORUIT te branden... :') dus ben toch wel degelijk soort van verslaafd.... ookal krijg ik niet echt afkickverschijnselen als ik het niet neem.
 
Ik neem standaard iedere dag 2 a 3 caps a 200mg caffeine anhydraat.... katabool my ass.

Moet wel zeggen, had vorige week eens een decaff weekje gedaan en ik was de hele week NIET VOORUIT te branden... :') dus ben toch wel degelijk soort van verslaafd.... ookal krijg ik niet echt afkickverschijnselen als ik het niet neem.

Weinig energie is geen afkickverschijnsel? ;)
 
Als ik een blikje red bull neem voel ik me geweldig maar als ik een kop koffie neem voel ik me kortademig, stresserig en klopt mijn hart veel harder. Echt apart.
 
Weinig energie is geen afkickverschijnsel? ;)

mwah , niet echt, meer gewoon hoe ik me normaal zou voelen bij vroeg opstaan :P echte afkickverschijnselen van caffeine zijn dingen als hoofdpijn, milde depressie, geen motivatie om iets te doen, snel geirriteerd. daar had ik niet echt last van... :cool:

Alleen de moeheid dus vooral :o
 
Dose effect of caffeine on testosterone and cortisol responses to resistance exercise.

Beaven CM, Hopkins WG, Hansen KT, Wood MR, Cronin JB, Lowe TE.


Source

Horticulture and Food Research Institute of New Zealand, Hamilton, New Zealand.


Abstract


INTRODUCTION:

Interest in the use of caffeine as an ergogenic aid has increased since the International Olympic Committee lifted the partial ban on its use. Caffeine has beneficial effects on various aspects of athletic performance, but its effects on training have been neglected.

PURPOSE:

To investigate the acute effect of caffeine on the exercise-associated increases in testosterone and cortisol in a double-blind crossover study.

METHODS:

Twenty-four professional rugby-league players ingested caffeine doses of 0, 200, 400, and 800 mg in random order 1 hr before a resistance-exercise session. Saliva was sampled at the time of caffeine ingestion, at 15-min intervals throughout each session, and 15 and 30 min after the session. Data were log-transformed to estimate percent effects with mixed modeling, and effects were standardized to assess magnitudes.

RESULTS:

Testosterone concentration showed a small increase of 15% (90% confidence limits, +/- 19%) during exercise. Caffeine raised this concentration in a dose-dependent manner by a further small 21% (+/- 24%) at the highest dose. The 800-mg dose also produced a moderate 52% (+/- 44%) increase in cortisol. The effect of caffeine on the testosterone:cortisol ratio was a small decline (14%; +/- 21%).

CONCLUSION:

Caffeine has some potential to benefit training outcomes via the anabolic effects of the increase in testosterone concentration, but this benefit might be counteracted by the opposing catabolic effects of the increase in cortisol and resultant decline in the testosterone:cortisol ratio.



Maw => tegenstrijdig
 
Welke idioot neemt 800mg cafeïne in ???
Test dan 0, 1, 2, 3 en 4mg / kg lichaamsgewicht :o
Bedankt voor je inbreng trouwens, nu zie je weer een stijging in cortisol. Jammer dat de volledige versie niet beschikbaar is en we dus niet kunnen controleren hoe het zat met de voedselinname en de gewenning van cafeïne.
 
CAFFEINE ATTENUATES ACUTE GROWTH HORMONE RESPONSE TO A SINGLE BOUT OF RESISTANCE EXERCISE

Bo-Han Wu1 and Jung-Chang Lin2

1Department of Sports & Recreation Management, Chang Jung Christian University, Tainan, Taiwan, 2Graduate Institute Sport Coaching Science, Chinese Culture University, Taipei, Taiwan

Received 22 October 2009
Accepted 22 March 2010
Published 01 June 2010


© Journal of Sports Science and Medicine (2010) 9, 262 - 269

--------------------------------------------------------------------------------

ABSTRACT
The purpose of this study was to investigate the effects of caffeine consume on substrate metabolism and acute hormonal responses to a single bout of resistance exercise (RE). Ten resistance-trained men participated in this study. All subjects performed one repetition maximum (1RM) test and then performed two protocols: caffeine (CAF, 6 mg·kg-1) and control (CON) in counter balanced order. Subjects performed RE (8 exercises, 3 sets of 10 repetitions at 75% of 1RM) after caffeine or placebo ingestion one hour prior to RE. Blood samples collected prior to treatment ingestion (pre-60), immediately prior to RE (pre-exe), and 0, 15, 30 min post to RE (P0, P15, P30) for analysis of insulin, testosterone, cortisol, growth hormone, glucose, free fatty acid and lactic acid. Each experiment was separated by seven days. In this study, statistical analysis of a two-way analysis of variance (treatment by time) with repeated measures was applied. After ingesting caffeine, the concentrations of free fatty acid (pre- exe, P0, P15, P30) in CAF were significantly higher than CON (p < 0.05). Additionally, the responses of GH (P0, P15, P30) in CAF were significantly lower than CON (p < 0.05), whereas the concentrations of insulin, testosterone and cortisol were not different between CAF and CON (p < 0.05) after RE. The results of this study indicated that caffeine ingestion prior to RE might attenuate the response of GH. This effect might be caused by the elevation in blood FFA concentration at the beginning of RE.

http://www.jssm.org/vol9/n2/14/v9n2-14text.php
http://www.jssm.org/vol9/n2/14/v9n2-14pdf.pdf
 
Gek genoeg heb ik dan weer nooit 'n monster gehad.

in het begin vond ik 'm niet zo, maar nu is het voor mij zeker de lekkerste! Hiervoor was het altijd slammers van de emte/nettorama
 
Misschien zullen er een aantal al van op de hoogte zijn, maar ik denk dat velen dit niet weten. Ik heb er even snel twee studies uitgepikt:

Bron: Inheritable stimulatory effects of caffeine on steroidogenic acute regulatory protein expression and cortisol production in human adrenocortical cells


Bron: Caffeinated coffee does not acutely affect energy intake, appetite, or inflammation but prevents serum cortisol concentrations from falling in healthy men

In mensentaal: cafeïne stimuleert de aanmaak van cortisol, het stresshormoon dat onder andere verantwoordelijk is voor de afbraak van eiwitten. Cortisol is spierafbrekend. Ik kan me voorstellen dat mensen die de hele dag door koffie drinken, hiermee nadeel zullen ondervinden bij het opbouwen en behouden van spieren. Kappen dus met die koffie! Iemand die opmerkingen heeft over deze bevindingen (m.b.t. bodybuilding)?

mja op zich is het ook wel af te zien aan mensen die elke dag enorme hoeveelheden wegwerken.

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 14:36 ----------

Denken is dus zelfs katabool

Maar dat zal voor veel van jullie geen punt zijn.

bedoel je daar wat mee?
 
Back
Naar boven