AndroidHealthClinic

Calorie behoefte bereken voor voedingsschema

HeZz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
74kg
Hallo,

Ik ben Danny, 35 jaar en sinds kort begonnen met trainen.
Ben sinds kort gestopt met voetbal en heb in de sportschool een nieuwe uitdaging gevonden. Ik deed thuis al een jaar of 2 oefeningen (met bankje en dumbbells) maar echt veel ben ik daarvan niet gegroeid (wel iets meer gedefinieerd en fitter).

Ik kwam deze site tegen en toen ben ik flink gaan lezen over voornamelijk voeding.
Ben er dus achter gekomen dat ik veel te weinig eet om te groeien (waar ik wel van schrok eigenlijk), kwam er op neer dat ik op dieet was en soms mezelf liet gaan met junkfood. Ben nu een beetje een schema aan het maken wat bij mij past (daar gaat nog wat tijd inzitten zeg).

Ik had een vraag over het aantal Kcal die ik binnen moet krijgen.
Mijn basisbehoefte is 1708 kcal (176 cm 74 kg en 35 jaar) en ik sport 3x in de week (binnenkort een trippel schema), dat is dus kracht en minimaal 30 minuten cardio. Ik heb wel in het schema een berekening van wat ik denk dat ik binnen moet krijgen, maar weet dus niet of dit klopt.

Ik zal mijn schema wat ik tot nu toe heb gemaakt toevoegen.
Opbouwende kritiek word gewaardeerd, trollen niet.

Alvast bedankt voor de reactie's

Danny

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hey Danny,

Ik krijg je schema jammer genoeg niet geopend, maar ik vind het alleszins goed dat je de sportschool ontdekt hebt.

Mag ik vragen wat je doelen zijn? Waar wil je naartoe werken?

• Topic Starter Topic Starter
@ thevine.....Ben pas een maand bezig maar ga wel trouw 3 x p/w 4 als het kan.
Daarom wil ik dus ook een 3 split schema, en mijn doel is meer spiermassa en wat minder vet. Ik weet nog niet wat mijn BF is maar ik gok op 15-20 %, moet nog gemeten worden. Raar dat je het schema niet open krijgt, geen office 2010?

@Arnie
Dan krijg ik zo dus genoeg binnen als ik dit schema als leidraad hou.
Maar is het geen probleem als ik meer binnen krijg, word ik dan niet "dik"?
Tnx voor de link

De Harrison benedict formule is alleen een indicatie voor hoeveel je ongeveer nodig hebt.

Dus die 2669 is je onderhoud. Wil je groeien doe je daar nog 500 Kcal bij op.

Dus probeer een beetje uit hoeveel je precies nodig hebt. vind je dat je teveel (vet) aankomt verlaag je de calorieen. Kom je bijna niet aan verhoog je de calorieen.

En ga zo maar door. Op een gegeven moment weet je precies wat je nodig hebt om maximaal te groeien en zo weinig mogelijk vet aan te zetten.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Top helemaal duidelijk, bedankt.

Terug
Naar boven