AndroidHealthClinic

Calorieën berekenen

Bezoekers in dit topic

Die Lange

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 mrt 2005
Berichten
2.440
Waardering
1
Heren,

Is er ook een goed schema om je dagelijkse calorieen inname te berekenen?
Ik ben een ectomorph van 2 meter en weeg momenteel 93.8 kilo bij een vetpercentage van 8%.

Er staan hier zoveel methoden om je calorieinname te berekenen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. vaak hoor je ectomorps ook roepen dat het niet uit maakt voor "ons type" lichaamsbouw als we maar elke 2 uur eten, maar ik herstel slecht de laatste tijd en heb weinig energie dus ik denk dat ik met een aanpassing in mijn voedingspatroon verbetering zou kunnnen bereiken.

Iemand een link of een advies??
 
370 + (21.6 x je VVM in kg) en de uitkomst x 1.55 voor de sporttoeslag, die gelijk staat aan 3 tot 5 keer per week trainen.
 
Heb ik ook al eens in een ander topic gepost maar hier komt ie dan:

Kijk HIER voor je BMR (basal metabolic rate) te berekenen. Dit zijn je onderhoudskcals. Om te bulken ga je hier dan iets van een 400kcal (om te beginnen) boven zitten. Om te cutten er iets van een 400kcals onder.

Let wel op, de kcals die je als BMR uitkomt kloppen nog niet. Dit zou zo zijn als je leeft als een plant en dus geen stap de deur uitzet. Je gaat ook rekening moeten houden met de energie die je door de dag verbruikt.

Je gaat dus met andere woorden je BMR nog moeten vermenigvuldigen met een bepaalde waarde die overeenkomt met wat je door de dag zoal doet.


1. If you are sedentary (little or no exercise) : Calorie-Calculation = BMR x 1.2
2. If you are lightly active (light exercise/sports 1-3 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.375
3. If you are moderatetely active (moderate exercise/sports 3-5 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.55
4. If you are very active (hard exercise/sports 6-7 days a week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.725
5. If you are extra active (very hard exercise/sports & physical job or 2x training) : Calorie-Calculation = BMR x 1.9
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bijna klaar met een excel document dat alles voor je uitrekent....
het enigste wat je zelf moet invullen is:
-Grondstofwisseling (BM)
-aantal maaltijden per trainingsdag
-aantal maaltijden per rustdag

daarna wordt alles uitgerekend, dus"
-benodigde K. cal om hetzelfde gewicht te houden
-benodigde K. cal om aan te komen
-benodigde K. cal om af te vallen
-Verdeling van de K. cal
-En tenslotte verdeling daar weer van over het aantal maaltijden....

Ik moet alleen nog ff maken dat je de sporttoeslag en arbeidstoeslag enzo kunt veranderen...(als je zwarder werk hebt verbrand je ook meer....) maar dan ist af....dus als mensen interesse hebben...
 
Johnny83 zei:
Ik ben bijna klaar met een excel document dat alles voor je uitrekent....
het enigste wat je zelf moet invullen is:
-Grondstofwisseling (BM)
-aantal maaltijden per trainingsdag
-aantal maaltijden per rustdag

daarna wordt alles uitgerekend, dus"
-benodigde K. calorie om hetzelfde gewicht te houden
-benodigde K. calorie om aan te komen
-benodigde K. calorie om af te vallen
-Verdeling van de K. calorie
-En tenslotte verdeling daar weer van over het aantal maaltijden....

Ik moet alleen nog ff maken dat je de sporttoeslag en arbeidstoeslag enzo kunt veranderen...(als je zwarder werk hebt verbrand je ook meer....) maar dan ist af....dus als mensen interesse hebben...



Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Johnny83 zei:
Ik ben bijna klaar met een excel document dat alles voor je uitrekent....
het enigste wat je zelf moet invullen is:
-Grondstofwisseling (BM)
-aantal maaltijden per trainingsdag
-aantal maaltijden per rustdag

daarna wordt alles uitgerekend, dus"
-benodigde K. cal om hetzelfde gewicht te houden
-benodigde K. cal om aan te komen
-benodigde K. cal om af te vallen
-Verdeling van de K. cal
-En tenslotte verdeling daar weer van over het aantal maaltijden....

Ik moet alleen nog ff maken dat je de sporttoeslag en arbeidstoeslag enzo kunt veranderen...(als je zwarder werk hebt verbrand je ook meer....) maar dan ist af....dus als mensen interesse hebben...


Nu wordt ook je grondstofwisseling uitgerekend (mits je je gewicht en vetpercentage weet...)

Tevens kan je kiezen voor afvallen, of aankomen... :)
 
@ Johnny83...> posten da document man, met gevolg een nieuwe stickey waarschijnlijk :D :D
 
euhm...je moet je basisbehoefte vermenigvuldigen met ...

Maar bij wat reken je een half uur trainen en 10 uur studeren per dag dan(ja zit in exames).
Zit me dat nu al heel de tijd af te vragen.
 
Back
Naar boven