AndroidHealthClinic

carb cycling of interval cardio

joost1988

Cool Novice
Waardering
1
Hey

Het wordt tijd voor mij om eens te beginnen met cutten, het is de eerste keer dat ik dit doe en ik heb enkele vragen hierbij.

Ik twijfel voornamelijk tussen twee methodes:

1) carb cycling: 2 dagen op 2200 kcal en een derde dag op 2500 kcal.
2) een klein calorieverschil en aanvullen met interval cardio-training (op rustdagen).

Ik heb voornamelijk schrik dat als ik "carb cycling" zou gebruiken + cardio ik teveel spieren zou verliezen.

Wat is jullie ervaring hiermee?

wat zijn je stats precies?

ga gewoon hoog in eiwitten zitten minimaal 2.5gr per kg lichaamsgewicht en redelijk wat gezonde vetten en kh's tot minimaal houden slechts complexe khs uit brinta e.d. en ook veel groene groentes..en na elke 3 dagen een kh hoge dag houden.... ik heb dit gedaan tot bf van 9% ongeveer werkte goed voor mij...mijn kracht ging omhoog en spierverlies was echt minimaal

John Matrix, moet die hoge kh-dag een rustdag zijn of maakt dat niet uit?

• Topic Starter Topic Starter

ga gewoon hoog in eiwitten zitten minimaal 2.5gr per kg lichaamsgewicht en redelijk wat gezonde vetten en kh's tot minimaal houden slechts complexe khs uit brinta e.d. en ook veel groene groentes..en na elke 3 dagen een kh hoge dag houden.... ik heb dit gedaan tot bf van 9% ongeveer werkte goed voor mij...mijn kracht ging omhoog en spierverlies was echt minimaal

Thx ik had ook zoiets in gedachten.

Ik heb mijn vetpercentage hier net gemeten, ik kwam uit op 23%. Ik was wel wat verbaasd toen ik dat zag. Gevolg van examens wss :).

Na drie dagen eens een hoger aantal kh lijkt me wel een goed idee.

Ik ga denk ik op rustdagen ook nog interval cardio toevoegen. Dan zou het allemaal sneller moeten gaan.

Ik had het volgende in gedachten. 150 gram koolhydraten dagelijks en de rest opvullen met eiwit en vetten. Ik dacht ook misschien nog aan 100 gram koolhydraten.

Zou 150 proberen en als het stagneert naar 100 gaan, dan heb je nog wat ruimte.

Maar heb t zelf nog niet uitgeprobeerd.

Dat lijkt mij dan ook.. ???

erg weinig kcals... weeg je nog geen 70kilo ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Misschien nog even mijn volledige stats toevoegen: 1m75 78 kilo en 23% lichaamsvet

Ik was echt verbaasd toen ik dat laatste getal zag en ik wil er dan ook zo snel mogelijk iets aan veranderen.

Terug
Naar boven