Fitness Seller

Carbs voor training

GD2012

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
90kg
Hey iedereen, ik zit met een vraag.

Ik lees steeds dat mensen een koolhydraatrijke maaltijd nemen als pre-workout. Ik doe dit echter niet.
Ik eet om 12 uur mijn brood-maaltijd en om half 5 neem ik een whey-shake en ga ik trainen. Na de training laad ik me goed vol met rijst. Is het noodzakelijk om voor het trainen ook wat carbs te nemen? Heb overigens geen last van te weinig energie tijdens de training.

Benieuwd wat de meningen hierover gaan zijn.

En hoeveel gains ben je al verloren in die tijd?

Eigen voorkeur.

Als je over de gehele dag genoeg kcal binnen krijgt maakt het niet uit wanneer je de maaltijd voor het trainen neemt.
Als jij lekkerder traint zonder van tevoren te eten, vooral blijven doen.
Heb je meer energie door eerst te eten, dan doe je dat :P

Als het aan het eind van de dag maar allemaal klopt maakt het niet uit ;)

Wat veel wordt aangeraden (omdat 75% van de mensen dit het prettigst vind) is 1 a 2 uur voor een training een volwaardige maaltijd.
Voor het trainen eventueel iets in de richting van een banaan en whey shake of iets dergelijks (snelle energie)
Na het trainen weer een volwaardige maaltijd.
Maar nogmaals, het maakt niet uit. Doe wat jij het prettigst vind, zolang je je dagelijkse targets maar haalt ;)

Carbs all day....every day!!! :D
Love dem carbs!!!

• Topic Starter Topic Starter
Carbs all day....every day!!! :D
Love dem carbs!!!

Ja dat wel, ik neem gewoon niet echt speciaal een pre-workout maaltijd. Leek mij logischer dat ik bv. de glycogeen niet moet aanvullen voor de training, maar wel erna, wanneer het uitgeput is en het lichaam er gevoeliger voor is.

Ben er ook niet echt op uit om superveel massa aan te zetten (wel een beetje, ben wel aan het bulken) maar wil vooral sterker worden.
Ik mijd geen carbs, eet wel brinta smorgens en brood smiddags. Ik heb mijn rijst gewoon liever in 1 grote hoeveelheid na de training.

Ik eet altijd carbs fok low carb

Terug
Naar boven