MuscleMeat

cardio en massa

correketje

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
75kg
Ik train twee keer per week op de sportschool en twee keer thuis. Op de sportschool loop ik 1 keer in de week 25 minuten op de loopband en 1 keer per week sta ik 25 minuten op de crosser. Ik ben 54 jaar oud, maar zou toch nog wel wat massa willen winnen. Doe ik te veel cardio als je er rekening mee houdt dat ik niet te snel loop en cross?

Je doet niets met kracht training erbij?

Je moet wel rekening houden met eten.

vanaf 18min ga je vet verbranden, na 20min intensief ga je pas je massa afbreken.

Je doet niets met kracht training erbij?

Je moet wel rekening houden met eten.

vanaf 18min ga je vet verbranden, na 20min intensief ga je pas je massa afbreken.

eh.... yeah right

Maar nu even serieus.

Ik neem aan dat je met die 2x per week sportschool ook krachttraining doet.
Als die intensief genoeg is, en je voeding is ok (boven onderhoud), dan kun je, ook met cardio er naast, massa winnen.
Train je voor een marathon, of voor vetverlies is het een ander verhaal.

Ik ben n stuk jonger, maar doe ook regelmatig cardio na de training, stap op de racefiets, of pik een spinningles mee.
Verwacht geen mr. Olympia te worden, maar vooruitgang kan er zeker zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, inderdaad. Ik vergat dat te melden, maar uiteraard train ik grotendeels krachttraining. Dat is toch mijn grote liefde.

Cardio kan prima naast massgaining

Je verbrandt altijd wat vet, het aandeel vet wordt groter naarmate je langer aan het rennen bent:

2yltvyc.jpg

Hoe dan ook, vetverbranding tijdens de cardio zelf is irrelevant. Je energiebalans maakt uit of je uiteindelijk netto vet hebt verloren of niet: kijk dus gewoon naar het aantal kcal dat je cardiotraining verbrandt.

OT: Lijkt me niet dat je teveel cardio doet OP, volgens mij ben je prima bezig.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven