AndroidHealthClinic

Cardio: Insanity?

• Topic Starter Topic Starter
Weet ik maar ik wil m'n conditie ook opbouwen vandaar de cardio. Vooral heb ik het nodig om terug aan Parkour te doen.

Was gericht aan de mensen die zeuren over de nadruk op krachttraining, alhoewel een splitschema voor een beginner niet de beste keuze is tijdens een cut.

@Morphs: Wel na inderdaad het lezen door ben ik van plan om eerst de 2 maanden volledig op insanity te richten en daarna op KT. De focus ligt eerste 2 maanden op afvallen. Daarna op massa, de split die ik gaf ;).

Cool, moet je eigenlijk even voor/na foto's maken. Als je die 60 dagen (was het toch?) van Insanity echt gaat aanhouden dan kun je namelijk wel flinke resultaten verwachten. Ga je ondertussen ook nog je vetpercentage opmeten wekelijks?

Wekelijks opmeten ga ik niet doen maar wel bij de 2 afbeeldingen van before en after pictures. Vandaag begonnen met 28,7%VP en 120kg. Was teveel aan het komen. Na 3 minuten begin je het al zwaar te voelen bij de fittest dat mijn conditie barsslecht is.

Zat er ook aan te denken dit eens in de zoveel tijd te doen. Alleen denk ik dat het niet echt bevorderlijk is voor mijn massa en die moet en zal ik gewoon behouden :p

Vandaag begonnen met 28,7%VP en 120kg. Was teveel aan het komen. Na 3 minuten begin je het al zwaar te voelen bij de fittest dat mijn conditie barsslecht is.

Ik zie nu je lichaamsstats. Waar je even goed op moet letten is of het vol te houden is. Omdat je lichaamsgewicht wel hoog is, moet je even goed opletten of bepaalde oefeningen niet te belastend zijn voor bijvoorbeeld je knieeen. Insanity is toch wel een beetje gericht op mensen die al redelijk in shape zijn.

Het zou natuurlijk zonde zijn als je jezelf voorbij loopt en na 2 weken helemaal uitgeput/geblesseerd weer stopt met trainen :)

Ik doe Insanity en ik ben 15 en het gaat redelijk..
Je gaat alleen veel zweten en volgende dag voel ik er niks van.
Zelf heb ik best veel buikvet..

@Morphs: Volhouden zal geen probleem zijn, raar maar waar ik doe het graag :P En omwille van vroeger verleden dat ik Parkour deed heb ik nog ergens die feeling om door te zetten, en conditioneel te verbeteren. Qua last in mijn beenspieren valt het opzich wel nog mee. Heb de schoenen aan die ik altijd gewent was om grote shocken op te vangen. (Kalenji Ekiden 75).

Ik zal iedere week update geven.

Terug
Naar boven