MuscleMeat

Cardio na intensieve krachttraining slecht?

altraxx

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
96kg
Vetpercentage
22%
is het slecht om na een krachttraining een cardiosesie te doen van ongeveer 35 min?

ik ben namelijk bang als ik een cardiosesie doe na krachttraining dat ik mijn spieropbouw die ik met de krachttraining heb behaald weer afbreek.

ik hoop dat jullie mij hier meer info over kunnen geven!

Greatz
Altraxx

spieropbouw van je krachttraining? je bedoelt zeker spierafbraak... Je breekt je spieren af tijdens krachttraining waardoor je ze stimuleert om te groeien tijdens je rust.

Die cardio zal daar weinig invloed op hebben als je er maar voor zorgt dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt die je spieren nodig hebben. Na die cardiosessie zou je een whey shake kunnen nemen.

• Topic Starter Topic Starter
ooh sorry,

dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen. ik dacht dat je lichaam meteen begint met spieropbouw omdat hij de krachten niet kan leveren.

lol spieropbouw...

spierscheurtjes krijg je van krachttraining. Met de juiste voeding en rust zorgt dat de spier weer opbouwt, de hersenen krijgen steeds weer een signaal van dat de spieren moeten groeien en beter moeten worden dan eerst. Om de arbeid aan te kunnen.

Je kan beter ff stickies lezen.

En cardio is beter na krachttraining. Doe het zelf ook heerlijk helemaal op einde van de training, dan naar huis en inderdaad een whey shake. Kan eventueel ook eerst dextrose nemen.

Suc6

Je moet je doel stellen... welk heeft prioriteit? spieropbouw of vetverminderen?

Op basis van die prioriteit kan je je voeding/trainingsschema schikken.

Is niet verkeerd,als je voeding goed is de rest van de dag groei je.

lol spieropbouw...

spierscheurtjes krijg je van krachttraining. Met de juiste voeding en rust zorgt dat de spier weer opbouwt, de hersenen krijgen steeds weer een signaal van dat de spieren moeten groeien en beter moeten worden dan eerst. Om de arbeid aan te kunnen.

Je kan beter ff stickies lezen.

En cardio is beter na krachttraining. Doe het zelf ook heerlijk helemaal op einde van de training, dan naar huis en inderdaad een whey shake. Kan eventueel ook eerst dextrose nemen.

Suc6

en wat kan je dan het beste doen kwa cardio? steppen lopen ?
en op welk niveau

en op welk niveau

Dat maakt niet uit, of je nu een hometrainer pakt, gaat steppen, of buiten gaat hardlopen of fietsen...

Zorg ervoor dat je op 60/70% van je max hartslag gaat rainen (220 - je leeftijd, en daar dan 60 á 70% van)
Anders uitgelegd: 60 a 70% is sporten zodat je wel moe wordt, maar niet uitgeput...zodat je nog kunt praten zonder buiten adem te raken, gewoon lekker doortrappen dus!

Je vraag is niet echt makkellijk te beantwoorden.
In principe groeien je spieren in rust, dus niet tijdens de training.
Tussen de 48 en 72 na de training is dit proces klaar.
Vandaar dat het ook belangrijk is om de dag ná je training goed te eten.

Terug naar je vraag....het ligt een beetje aan je doel!
Zo te lezen train je voor spiergroei....
In dat geval zou ik eerst geen cardio doen om te kijken om je spiergroei de gewenste resultaten oplevert. Eet je wel genoeg om te groeien?

Mocht je massa aanzetten en je vetpercentage stijgt mee, dan ik het altijd mogelijk om cardio te doen om dat aanzetten van vet te minimaliseren.
Ga je teveel cardio doen, dan verbrand je op een gegeven moment teveel Kcal om nog boven je onderhoud te zitten en groei je helemaal niet meer.

Dus gezien je doelstelling massa op te bouwen zou ik eerst kijken naar groei zonder cardio (m.a.w. train ik hard genoeg en eet ik/rust ik genoeg).
Zo ja, dan kun je extra cardio doen om aanzet vet te minimaliseren.

Duidelijk?
Succes!

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

en op welk niveau

Uit onderzoek is gebleken dat de roeimachine en de stepmachine de meest effectieve methoden zijn voor cardio.
Daarna komen o.a. hardlopen (buiten) en de 'langlaufmachine'.

Je vraag is niet echt makkellijk te beantwoorden.
In principe groeien je spieren in rust, dus niet tijdens de training.
Tussen de 48 en 72 na de training is dit proces klaar.
Vandaar dat het ook belangrijk is om de dag ná je training goed te eten.

Terug naar je vraag....het ligt een beetje aan je doel!
Zo te lezen train je voor spiergroei....
In dat geval zou ik eerst geen cardio doen om te kijken om je spiergroei de gewenste resultaten oplevert. Eet je wel genoeg om te groeien?

Mocht je massa aanzetten en je vetpercentage stijgt mee, dan ik het altijd mogelijk om cardio te doen om dat aanzetten van vet te minimaliseren.
Ga je teveel cardio doen, dan verbrand je op een gegeven moment teveel Kcal om nog boven je onderhoud te zitten en groei je helemaal niet meer.

Dus gezien je doelstelling massa op te bouwen zou ik eerst kijken naar groei zonder cardio (m.a.w. train ik hard genoeg en eet ik/rust ik genoeg).
Zo ja, dan kun je extra cardio doen om aanzet vet te minimaliseren.

Duidelijk?
Succes!

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

Uit onderzoek is gebleken dat de roeimachine en de stepmachine de meest effectieve methoden zijn voor cardio.
Daarna komen o.a. hardlopen (buiten) en de 'langlaufmachine'.

RESPECT voor dit antwoord!!

Is het een goed idee om dextrose te nemen na de training, en dus voor de cardio?
Ben momenteel aan het cutten, vetverlies primeert, maar wil uiteraard zoveel mogelijk spiermassa behouden.

Is het een goed idee om dextrose te nemen na de training, en dus voor de cardio?
Ben momenteel aan het cutten, vetverlies primeert, maar wil uiteraard zoveel mogelijk spiermassa behouden.

Als je aan het cutten bent zou ik helemaal geen dextrose nemen. Eventueel wat BCAA's na je training/voor de cardio.

Als je aan het cutten bent zou ik helemaal geen dextrose nemen. Eventueel wat BCAA's na je training/voor de cardio.
Daar dacht ik dus ook al aan, maarja die angst om spiermassa op te branden:o.

Ik heb wel net een pot BCAA's besteld, dan stop ik even met dextrose gedurende het cutten.

Daar dacht ik dus ook al aan, maarja die angst om spiermassa op te branden:o.

Ik heb wel net een pot BCAA's besteld, dan stop ik even met dextrose gedurende het cutten.

Wees niet zo bang. Als je krachttraining blijft doen en je genoeg eiwitten binnen krijgt blijf je je spieren goed behouden.

Een krachtsporter met als hoofddoel het aanzetten van spiermassa doet er het best aan ná de krachttraining 20 min aan cardio te besteden.

Woow cardio is je lichaam verbrandt eerst al je kcal , suikers , ..
Pas als die allemaal op zijn ga je zeer goed vet verbranden.

Dus KT (verbrand je alle Kcal, suikers die nog aanwezig waren op) + Cardio = optimale vetbranding
Maar wat wel aangeraden wordt is 5gr BCAA Voor EN na KT en na KT eventueel wat eiwit supplement als je egt bang bent die spieren te verliezen.
Btw gebruik je zoek knop en je zal een veel betere topic vinden over vetverbranding.

Terug
Naar boven