Fitness Seller

Cardio pauze

Bergo

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Dit heeft geen betrekking op mij maar ik zat over het volgende na te denken (nav een artikel op bodybuilding.com):

STEL: Je zit al een tijdje in een cut en naast een goed dieet doe je ook regelmatig cardio. Op een gegeven moment bereik je een plateau, wat betreft vetverlies. Al een aantal weken val je niet meer af.
Nu vroeg ik me af wat het resultaat zou zijn als je bijv. 2 weken (of meer) alle cardio eruit zou gooien en dan daarna weer zou toevoegen aan je workout routine. Dus wel KT blijven doen maar een cardio pauze van een x aantal weken.

Wat denken jullie dat het effect hiervan is? Hoe zou dit (evt. wetenschappelijk benaderd) je lichaam beïnvloeden? Positieve/negatieve effecten? Kun je hiermee je lichaam weer een nieuwe impuls geven? Zou dit een goede manier zijn om een plateau te doorbreken?

any thoughts on this? of ervaringen hiermee wellicht?

(nogmaals ik heb hier (nog) geen last van maar ben benieuwd naar visies hier op, brand maar los dus)

Ik test dit precies nu!

Kom uit Keto, nu terug op carbs cutten.., maar had eerst alle cardio eruit gedonderd..
Nu sinds 3 dagen cardio ED 4/5km.., kan dus niet zeggen wat het doet, over een maandje kan ik het wel zeggen.

Ik zou juist meer cardio gaan doen. Of 2x per dag cardio. Of intensiever cardio (interval).

Geeft je lichaam de tijd om te herstellen van de cardio, is juist goed. Wanneer je minder cardio doet, heb je ook wat minder kcal per dag nodig. Zou het minimaal één week eruit laten, maximaal twee weken.

Heb ik weleens gedaan,al weet ik niet of je lichaam zo snel 'afkickt' van een bepaalde activiteit/training. Ik kies dan maar liever voor een andere vorm van cardio,hetzij interval of iets anders dan bv. de crosstrainer.

Terug
Naar boven