MuscleMeat

Breaking News Catastrofe in Madrid

Echt verschrikkelijk. Was natuurlijk 1 grote bom met al die kerosine...

Shit, ik ga volgende maand naar Tenerife. Och ja, als er nu een ongeluk gebeurt is de kans ook vele kleiner dat er dan weer eentje verongelukt. Zo vaak vallen die dingen niet uit de lucht :D

Monteurs voor vliegtuig onderhoud zijn mensen zoals jij en ik die van binnen denken; een uur voor het einde van de werktijd ga ik het al rustiger aan doen zonder dat het opvalt.
Wat een complete, nog meer dan complete bullshit...

Omdat bijna elk ongeluk in een vliegtuig dodelijk is.. in de auto niet.
75% van de mensen overleven een vliegtuigongeluk. Dus zeker niet elk ongeluk met een vliegtuig is dodelijk.

75% van de mensen overleven een vliegtuigongeluk. Dus zeker niet elk ongeluk met een vliegtuig is dodelijk.

Helemaal mee eens maar je citeerd natuurlijk wel de grootste zwetsers op het board......

damnit!

Aan zelfmoord is helemaal niets eervols!

Verder heb je blijkbaar geen idee van hoe men in de luchtvaart met veiligheid omgaat. Alles wordt in drievoud gecontroleerd. En ik kan het weten want ik zit er middenin. En ongeluk is in 99 % een samenloop van omstandigheden ipv een menselijke fout. Maar ik neem het je niet kwalijk want je lult altijd slap uit je nek.

Het wordt weer tijd voor een ceremonie want je begint weer helemaal te veranderen in een doorgekookt haantje. :p

Ik ga er niet van uit dat National Geographic onzin verkoopt. Daar was een uitgebreide reportage te zijn over hoe het kan dat goedkope maatschappijen de kosten drukken.

Het komt er basically op neer dat duurdere maatschappijen ruim boven de wettelijke ondergrens zitten voor veiligheids voorschriften en het aantal KM's dat een kist mag maken voordat alles verplicht vervangen moet worden. Zij nemen een marge boven de ondergrens.

Goedkope maatschappijen zitten exact op die ondergrens. En hoeven de hoogwaardige kwaliteit van hun product niet door te rekenen aan de klant.

Waarom denk je dat het Koninklijk Huis weigerd in te stappen bij wat anders dan de KLM? Ons A merk.

Ben zelf al 3 x met een auto gecrashed. Die luttele seconden lijken altijd erg lang te duren.

De laatste keer op een provinciale weg moesten we vol in de remmen met 150voor een bocht en we gingen er met 80 uit rakelinks langs een lantaarn paal geeindigd tegen een bord. Gordel liet een forse streep achter in m'n nek maar verder niets.

De andere keer met een joyride vier kleine bomen geramd met 60 ongeveer en met m'n harses tegen het dash bord kasje aan. Gewond en al moesten we verdomme rennen voor 't leven.

Als klein jongetje aan mijn kant geramd in Frankrijk door een wagen aan de zijkant terwijl we stilstonden, misselijk en duizelig v/d schrik. Maar ongedeerd.

Toeval? Mwa.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net als dat gehele luchtvaar team voor gevechtsvliegtuigen dat voor het gemak met z'n allen niet opmerkte dat de kernkoppen nog op de te vervoeren raketten zaten.

Ja hoor, vakmanschap is meesterschap. Ik ben simpelweg niet naief en zit daarom niet lekker in een vliegtuig. Ignorance is bliss.

De laatste keer op een provinciale weg moesten we vol in de remmen met 150voor een bocht en we gingen er met 80 uit rakelinks langs een lantaarn paal geeindigd tegen een bord. Gordel liet een forse streep achter in m'n nek maar verder niets.

De andere keer met een joyride vier kleine bomen geramd met 60 ongeveer en met m'n harses tegen het dash bord kasje aan. Gewond en al moesten we verdomme rennen voor 't leven.

Als klein jongetje aan mijn kant geramd in Frankrijk door een wagen aan de zijkant terwijl we stilstonden, misselijk en duizelig v/d schrik. Maar ongedeerd.

Toeval? Mwa.
Neuh geen toeval, wel jammer...

Dat je bij één van die eerste twee verhalen niet door de venster vloog. :thumbup:

Maar verder ben je wel een leuke knul hoor. :kiss:

En weer een goeie reden om nooit te gaan vliegen :)

Neuh geen toeval, wel jammer...

Dat je bij één van die eerste twee verhalen niet door de venster vloog. :thumbup:

Maar verder ben je wel een leuke knul hoor. :kiss:

Formeel gezien zou ik deze moeten rapporteren. Maar ik heb besloten om ook nooit maar 1 x die optie te gaan gebruiken, dat leg ik in de handen van andere low-lifers. :D

Ik denk dat die drie ongelukken meer invloed op het functioneren van jouw hersenen heeft gehad dan jezelf door hebt.

Maar nu weet ik wel meteen waar het bij jou vandaan komt :)

Heb 1 keer een noodlanding moeten maken omdat een motor in brand was gevlogen, was een transavia op terugweg van mallorca:eek: En 1 keer tijdens opstijgen in een Sobelair vliegtuig vannuit brussel kwam het hele voorste deel van de cabine witte rook uit het plafond, in zo'n erge mate dat een paar mensen uit zicht verdwenen:eek: paniek alluit natuurlijk, tot dat de captain zei dat dit van het airco systeem kwam en zeer normaal wat:rolleyes:
WTF normaal, maarja hij bleef tog maar doorvliegen:rolleyes::rolleyes::eek::D

Net als dat gehele luchtvaar team voor gevechtsvliegtuigen dat voor het gemak met z'n allen niet opmerkte dat de kernkoppen nog op de te vervoeren raketten zaten.

Ja hoor, vakmanschap is meesterschap. Ik ben simpelweg niet naief en zit daarom niet lekker in een vliegtuig. Ignorance is bliss.

Statistisch gezien is de kans 0.000...1, dat kan je toch moeilijk ignorance noemen. Oké, je geeft de controle uit handen en je wordt zo een beetje "gegijzeld" door de piloot, maar het is gewoon niks wat op je maag hoort te liggen.

Het lijkt me weinig rationeel, ondanks wat National Geographic je probeert te illustreren. Ik heb btw al meerdere keren mijn vraagtekens gehad bij hun reportages, als je het zo al kan noemen.

Heb 1 keer een noodlanding moeten maken omdat een motor in brand was gevlogen, was een transavia op terugweg van mallorca:eek: En 1 keer tijdens opstijgen in een Sobelair vliegtuig vannuit brussel kwam het hele voorste deel van de cabine witte rook uit het plafond, in zo'n erge mate dat een paar mensen uit zicht verdwenen:eek: paniek alluit natuurlijk, tot dat de captain zei dat dit van het airco systeem kwam en zeer normaal wat:rolleyes:
WTF normaal, maarja hij bleef tog maar doorvliegen:rolleyes::rolleyes::eek::D

t*ring , Dildo is niet gauw bang,maar als ik zou zien dat de motor op 8-9km aan het fikken is dan zou ik hem wel in alle zeven kleuren schijten:(

Ik denk dat die drie ongelukken meer invloed op het functioneren van jouw hersenen heeft gehad dan jezelf door hebt.

Maar nu weet ik wel meteen waar het bij jou vandaan komt :)

In 2009 weet je dit nog na te vertellen, net zoals andere dingen. Ik ben een verschijning die zich hecht aan jou herrineringen.

In 2009 weet je dit nog na te vertellen. Ik ben een verschijning die zich hecht aan jou herrineringen.

Haha don't take all the credits! Ik ben luchtverkeersleider. Dat betekent dat je over bepaalde capaciteiten moet beschikken. Zoals een goed geheugen + goed werkgeheugen. Ik sla nu eenmaal dingen goed op waardoor ik maar weining vergeet. Er zijn meerdere mensen die daarover klagen bij mij.

Statistisch gezien moet je nu juist in een vliegtuig stappen, kans op een tweede crash zo kort achter elkaar is vrij klein.

Nee, de kans is even groot als normaal, de kans op het neerstorten van een vliegtuig is namelijk niet gebonden aan of er al eerder vliegtuigen zijn neergestort.

Statistisch gezien is de kans 0.000...1, dat kan je toch moeilijk ignorance noemen. Oké, je geeft de controle uit handen en je wordt zo een beetje "gegijzeld" door de piloot, maar het is gewoon niks wat op je maag hoort te liggen.

Het lijkt me weinig rationeel, ondanks wat National Geographic je probeert te illustreren. Ik heb btw al meerdere keren mijn vraagtekens gehad bij hun reportages, als je het zo al kan noemen.

Tja, het ligt ook complexer. Bepaalde attracties vindt ik onprettig.
Bungejumpen vind ik een ware sensatie. Leegte en lucht om me heen.

Als het vliegtuig helemaal van glas was doorzichtig zou ik me totaal anders en relaxer voelen. Dat opgesloten gevoel en de wetenschap dat men passagiers niets verteld behalve dat ze voorover moeten gaan zitten.

Een houding waar ik tevens aan twijfel. Als je tegen de stoel voor je klapt, klapt ook je nek dubbel. Beter is zijwaarts tegen de stoel voor je gaan zitten. Dan ligt het zwaartepunt van de impact van een klap verspreid over het lichaam en staan essentiele zenuwen meer buitenspel bij een klap.

Maar goed ON TOPIC.

Terug
Naar boven