- Waardering
- 2.886
- Lengte
- 2m
- Massa
- 158kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze krijgen nog veel bestellingen binnen. Kijk maar even naar het eerste ordernummer en het laatste. In dit tijdwindow van 32 min zijn 140 orders geplaatst. Dus de zaakjes gaan precies nog goed.
Wat een idioten, er zit niks anders op dan tegen iedereen in de sportschool te vertellen wat voor teringnaaiers die honden zijn. Kapot moeten ze, fucking apen. En maar doen alsof er niks aan de hand is. Kan er niet iemand een handige site maken om ze zwart te maken ofzo, of via facebook oid?

Excuses. Ik heb je bericht gemist door de stortvloed aan (onnodige) reacties. Als je contact opneemt met onze klantenservice, pakken ze dat netjes voor je op.

Ik heb wel die post al gerapporteerd, even afwachten wat er gebeurd![]()
Hoe kan ik zeker weten dat de Whey van XXL Nutrition wel de voedingswaarde heeft zoals op de verpakking staat dan?
Ik lees als personal trainer en dieetadviseur al jaren vanaf de zijlijn mee op dit forum, de afgelopen weken met nog meer interesse dan anders. Want met stijgende verbazing – al kwam het niet echt als een verrassing – heb ik gelezen over de rel rond de Whey Perfection. En als ik nu de reacties zie van de baas van Body & Fitshop in allerlei topics dan kriebelt het toch wel heel erg om te reageren. Dus ik heb maar eens een account aangemaakt en dit is mijn eerste post.
‘We gaan er keihard aan werken het vertrouwen terug te winnen’ heb ik de Body & Fit-baas nu al tig keer zien roepen. Maar dan zeg ik: wat klets je nou helemaal? Natuurlijk, het is fijn dat je, na eerst de tactiek van de verschroeide aarde te hebben toegepast, eindelijk hebt erkend dat jullie fout zaten (of eigenlijk heb erkend dat jullie leverancier Aminolabs fout zat; we moeten maar geloven dat je er echt niets van wist). En dat het voor jullie een ‘leermoment’ is. Maar vervolgens zie ik ook reacties van je waarbij ik denk: hoe kan dit ooit nog goed komen?!
Want je hebt gezegd dat alle andere producten echt wel in orde zijn, omdat ze van zulke ‘betrouwbare leveranciers’ komen. Duh, dat dacht je ook van Aminolabs! Je maakt dus weer precies dezelfde fout! Je zegt dat het alleen om de Whey Perfection gaat, en heel misschien ook de Isolaat Perfection. Maar Aminolabs heeft toch veel meer van jullie huismerk-producten bedacht en gemaakt? Waarom ga je er nu al vanuit dat het daarmee allemaal wel in orde zal zijn? Je hebt daarop geen enkele garantie. Sterker nog, het is aannemelijk, gezien het gerotzooi met de Whey Perfection, dat Aminolabs ook trucs heeft uitgehaald met jullie andere huismerk-producten.
Ik sta er ook versteld van dat een groot bedrijf als B&F zich zo voor de gek kan laten houden. Honderd man personeel, lees ik. En niet eentje die weet wat er nou precies in die producten zit?! Ik sla echt steil achterover van het kennelijke gebrek aan kennis over supplementen bij B&F. Je hebt je zonder kritische vragen te stellen volledig overgeleverd aan Aminolabs, met grote eurotekens in je ogen.
Wat ook opvalt, is hoe weinig je zelf eigenlijk weet over je eigen producten: je roept wat over een lager eiwitpercentage in de Whey Perfection door de toegevoegde aminozuren, maar je gaat volledig voorbij aan het feit dat Aminolabs er ook een vracht fructose doorheen mengt (kijk maar naar de rangorde van de ingrediënten op het etiket, die te zien is op de foto in het inmiddels gesloten topic). Zelfs als het spiken met aminozuren wordt beëindigd, kun je dan nog steeds de beloofde eiwitwaarden bij lange na niet halen.
Ik denk ook dat het te eenvoudig is om Aminolabs als schuldige aan te wijzen. Je hebt zelf net zo veel schuld. Niet alleen door jullie goedgelovigheid en gebrekkige kennis. Maar ook door jullie bedrijfsfilosofie. Die inhoudt dat je koste wat kost de grootste wilt zijn op de supplementenmarkt, maakt niet uit hoe. Waarbij mensen een rad voor de ogen wordt gedraaid door aanprijzingen die lachwekkend ongeloofwaardig zijn. Elk product van jullie is het geweldigste dat er ooit is geweest. Zelfs als er vijf soorten whey zijn, zijn ze allemaal het geweldigste ooit. Alles is het geweldigste ooit.
En als iemand een kritische vraag had op het forum dan werden die tot vorige week vaak gewoon genegeerd. Worden er op Facebook posts geplaatst over het eiwitpercentage (de eerste eiwittest, die dus gewoon waar bleek te zijn!) dan schakelen jullie Facebook in om die te laten verwijderen. Mensen worden gewoon gepiepeld.
Nog zoiets: je verkoopt spullen waarvan je weet dat het niet goed is omdat je klanten melden dat ze er verontrustende bijwerkingen van krijgen, zoals Unstoppable, Craze, OxyElite. En je stopt er pas mee als de Voedsel- en Warenautoriteit je dwingt om de verkoop te staken. Als het even kan, probeer je ze dan nog met 50% korting te slijten. Schijnbaar kan het je geen moer schelen hoe je je geld verdient.
Ik denk dus dat er iets flink mis is met jouw/jullie instelling. Tenzij daaraan iets verandert, heb ik er een hard hoofd in dat het ooit goed komt met je bedrijf.
Dit.Ik heb de chronologie van Whey Perfection-gate nog even op een rijtje gezet en kom tot de conclusie dat de baas van Body & Fitshop, Ilco heet hij geloof ik, ons voor de gek zit te houden.
Naar aanleiding van de 2e testuitslag, die maandagmiddag op de site werd gezet, doet hij woensdag voorkomen alsof ze heel verontwaardigd vrijwel alle Whey Perfection hebben teruggestuurd naar Aminolabs. Maar in feite wisten ze al vanaf de 1e testuitslag van enkele weken daarvoor – en dit is te bewijzen! – dat de samenstelling niet in orde was. Maar ze wilden dat geheim houden, stilletjes de formulering aanpassen en ondertussen de oude voorraad gewoon uit laten lopen, wetende dat de claims op de website en het etiket vals waren. Dit laatste is strafbaar.
De 2e testuitslag, waaruit bleek dat er 20% te weinig eiwit in de Whey Perfection zat en sprake was van amino spiking, werd op maandag 15 december om 16:09 uur op de website geplaatst, waarna een shitstorm losbarstte.
Anderhalve dag later, op woensdag 17 december om 10:53 uur, kwam pas de eerste reactie van de B&F-baas. Hij schoof de schuld in de schoenen van Aminolabs, zei dat B&F van niets wist en dat ze meteen alle smaken terugstuurden naar Aminolabs, met uitzondering van 4 smaken die net geproduceerd waren. Die zouden niet de extra aminozuren bevatten. In de loop van de week zouden er meer smaken bijkomen.
Het is (en dit is essentieel!) fysiek onmogelijk dat Aminolabs meteen op dinsdag 16 december de formulering heeft aangepast – dat is echt geen kwestie van een knopje omzetten –, meteen 4 nieuwe smaken heeft geproduceerd, die meteen op transport heeft gezet vanuit België naar Friesland en dat die op de ochtend van 17 december al bij B&F op voorraad stonden. Fysiek onmogelijk.
Hieruit kunnen we conclusie trekken dat het volgende is gebeurd (als we tenminste mogen geloven dat B&F al niet jarenlang wist van de aminospiking en het erg lage eiwitpercentage):
- Na de 1e testuitslag eind november is B&F meteen verhaal gaan halen bij Aminolabs. Er moet al snel duidelijk zijn geworden dat de testuitslag overeen kwam met de werkelijkheid.
- In plaats van daarvan melding te maken en meteen excuses aan te bieden aan de van laster beschuldige forumleden, concurrenten en Facebook-leden werd Operatie Damage Control ingezet. Samen met Aminolabs werd besloten de formulering aan te passen bij alle nieuwe te produceren smaken. De oude smaken zouden dan uitlopen, ondanks de valse claim.
- Zodra de meeste smaken de nieuwe formulering zouden hebben, zouden er testuitslagen (uiteraard van de nieuw geformuleerde whey) op de website gepubliceerd worden waaruit zou blijken dat die wel degelijk een hoger eiwitpercentage had. Dat zou op dit forum vast en zeker nog eens onder de neus worden gewreven bij bepaalde forumleden.
- Op 15 december om 13:34 uur, een paar uur voordat de 2e bom zou ontploffen, werd er nog gepost: ‘De labresultaten van de Whey Perfection worden binnen 1-2 weken bekend gemaakt’. Ze zouden ook op de site worden gezet. Dat zou dus pas 3 weken na de eerste publicaties zijn. Zo’n test kun je, als je er spoed achter laat zetten, binnen een paar dagen rond hebben. Er werd dus gewacht op iets anders: een nieuwe formulering rond hebben om een mooi testresultaat te krijgen en daarvan voldoende smaken op voorraad hebben, voordat er iets naar buiten zou worden gebracht.
- Op 14 december 23:21 uur had forumlid Anonymass in het B&F-sticky al gevraagd of de smaken van de Whey Perfection misschien waren aangepast. Want de banaan, die hij al vaak had gehad, was ’niet meer te drinken zonder te kokhalzen’. Het antwoord van B&F was op 15 december om 11:08 uur nog geweest: ‘Nee, de formule is niet aangepast’.
- Toen enkele uren laten de 2e bom ontplofte – een veel onafhankelijkere labtest die niet in diskrediet kon worden gebracht – viel het hele plan voor Operation Damage Control in duigen. Het plan om de oude voorraden met valse claims te laten uitlopen was onhoudbaar geworden.
- Na een dag van crisisberaad en complete radiostilte werd besloten de zwarte piet door te schuiven naar Aminolabs, zelf de vermoorde onschuld te spelen en te laten voorkomen alsof boos en verontwaardigd maar liefst 25 van de 29 smaken Whey Perfection waren teruggestuurd naar Aminolabs. Met excuses, nog wat leugens (‘het lag echt alleen aan de toegevoegde aminozuren en de afwijking was daardoor maar 5,5-7%’) en een flinke korting moesten de ontevreden klanten tevreden worden gesteld. Hopelijk zou de storm dan uiteindelijk weer overwaaien.
- Dat B&F-baas Ilco vervolgens met droge ogen dingen zegt als ‘geen doofpot’, ‘open en eerlijk’ en ‘ik neem niemand in de maling’, daar mag iedereen zijn eigen conclusies uit trekken.
P.S. #1. Een snel rekensommetje leert me dat die 25 smaken, elk vermoedelijk minimaal 1000 kilo (hardlopende smaken meer, nichesmaken minder), een waarde vertegenwoordigden van zeker €250,000. Er was dus een groot financieel belang bij beide partijen om die potten nog aan onwetende klanten kwijt te raken. Door de 2e, geloofwaardige labtest mislukte dat plannetje. Maar Aminolabs gaat echt geen €250.000 aan whey vernietigen. Reken er maar op dat een stel Oost-Europeanen de komende maanden aan de gespikete Whey Perfection zit.
P.S. #2. De Isolaat Perfection is op dit moment ook al in de aanbieding. Ik heb zo’n vermoeden dat daar smaken snel moeten uitlopen.
Hoe kan ik zeker weten dat de Whey van XXL Nutrition wel de voedingswaarde heeft zoals op de verpakking staat dan?
Dit.
Wat mij zo verbaasd is dat er beweerd BLIJFT worden dat de rest van de huislijn in orde is "omdat het alleen de wp betrof". HOEZO? Waar is dat papierwerk om dat aan te tonen? Er blijft beweerd worden dat bijv de isolaat ook in orde is, maar 0,0 bewijs. Dus als je geen bewijs hebt KUN je dat niet met 100% zekerheid zeggen. Ik wou B&F het voordeel van de twijfel geven een aantal dagen terug, maar ironisch gezien zijn het juist de nieuwe reacties (en het negeren van veel reacties en ontwijkende antwoorden) waardoor ik overtuigd ben dat er iets flink mis zit.
Citaat:
Origineel gepost door Daanb Bekijk Post
Ik snap dat niet alle vragen kunnen worden beantwoord, dus nogmaals: Wanneer verwachten jullie testen te kunnen overhandigen van de nieuwe batchen?
Kwestie van tijd, heb ik geen zicht op het termijn nu. Zodra ze er zijn
![]()
leuke photoshop dit. 'De andere producten kloppen' of 'Er is maar een afwijking van 5-7%'.![]()
Legendarische gast was dat, werkt nu idd bij b en f