XXL Nutrition

[Centraal] Bodyenfitshop.nl testresultaten en labels topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heb BodyLab en Sportfood ook testen gedaan en waren allebei prima, tezamen met XXL.

Enige waardeloze oplichters zijn dus B&F..

62.5 gram eiwit waar ze 78 claimen

Het zijn echter wel 62.5 SENSATIONELE grammen, niet te vergeten

Myprotein was ook in orde. Dat is ook een top bedrijf imo.

Volgens mij heb BodyLab en Sportfood ook testen gedaan en waren allebei prima, tezamen met XXL.

Enige waardeloze oplichters zijn dus B&F..

62.5 gram eiwit waar ze 78 claimen

Het zijn echter wel 62.5 SENSATIONELE grammen, niet te vergeten

Myprotein was ook in orde. Dat is ook een top bedrijf imo.

Thanks mannen, B&F altijd goeie service maar dit is onvergeeflijk.

Adios (of gaan toch echt gekke dingen moeten gebeuren om mij terug te winnen als klant)

Ik heb een reactie (advies) van een de overheidsorganen waar ik afgelopen week een melding heb gemaakt. Heb de namen van de instansies geanonimiseerd. Zoals ik het lees kun je Body en Fit opbellen/mailen en zeggen dat je een pot hebt met 20% minder eiwit en zeggen dat je geld terug wilt of een nieuwe pot. Daarna een brief schrijven, en zijn op internet voorbeeldbrieven te vinden (voor meer informatie daarvoor, stuur me maar even een PM)

----------------------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw bericht van 31 december 2014. Hierin geeft u aan dat Body en Fit Shop whey eiwit verkoopt met 20,5% minder eiwit dan op de verpakking staat vermeld. Er is een labortoriumtest uitgevoerd en het daadwerkelijke eiwit-gehalte wijkt af van de verpakking.

U wilt hiervan melding doen bij **overheid**. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden. Ook vraagt u ons om advies. In deze e-mail vertellen we u wat we met uw klacht doen en wat uw rechten zijn als consument. En we vertellen u wat u kunt doen om uw probleem op te lossen.

Wat heeft **overheid** aan uw melding?
Voor **overheid** is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. De toezichthouder gebruikt uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u **overheid** ook bepaalde vragen te beantwoorden:
•in welke sectoren zijn de meeste problemen?
•welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
•waar moet de toezichthouder iets aan doen?

Wat doet **overheid** met mijn melding?
Als **overheid** één of meer meldingen over een bedrijf krijgt, kunnen de volgende dingen gebeuren:
•**overheid** gaat een onderzoek doen naar een bedrijf;
•**overheid** kan bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
•**overheid** kan een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
•**overheid** kan extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.

Ons advies
U mag er vanuit gaan dat de informatie die u bij aankoop van producten krijgt, juist is. Is dit niet het geval? Dan kunt u de verkoper hierop aanspreken. De verkoper moet u goede informatie geven. En de verkoper is ook verantwoordelijk voor de informatie die de fabrikant, producent of importeur geeft over het product. Hebt u misleidende informatie gekregen toen u het product kocht? Dan hebt u recht op uw geld terug.
Let op: of u misleid bent toen u het product kocht, is vaak moeilijk te beoordelen. Vaak moet u ook zelf bewijzen dat u misleid bent. Soms is het heel duidelijk omdat bijvoorbeeld de fabrikant of de verkoper zelf toegeeft dat de informatie niet klopte. Of er is bijvoorbeeld een uitspraak gedaan door de Reclame Code Commissie. Deze commissie heeft dan gezegd dat er sprake is van misleidende reclame. Maar in veel gevallen is het voor u moeilijk om te bewijzen dat u misleid bent toen u iets kocht. Dit betekent dat het dan ook moeilijker is om uw geld terug te krijgen.

Wat kunt u doen?
Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
• Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:
- dat u uw geld terug wilt. En vraag om een reactie op uw brief voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de verkoper geeft moet wel redelijk zijn.
- is er een uitspraak van de Reclame Code Commissie? Of is er onderzoek gedaan naar de juistheid van de informatie over het product? Verwijs dan ook naar die informatie.
- wat u gaat doen als de verkoper geen goede oplossing biedt, u kunt bijvoorbeeld aangeven wat uw vervolgstappen zullen zijn.
• Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen.
Komt u er samen toch niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
• Leg uw klacht voor aan de Geschillencommissie. Dat kan alleen als de verkoper is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot de Geschillencommissie. Of als de verkoper rechtstreeks is ingeschreven bij de Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over de Geschillencommissie op: www.degeschillencommissie.nl

Kunt of wilt u niet naar de Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.
--------------------------------------------------------

ik wil ook mijn geld terug

iemand had volac nog gemailed wat is daarmee uiteindelijk nog gebeurd.

Body en Fit moet dit gewoon oplossen daarmee heb je een koopovereenkomst ze moet het zelf oplossen met hun producent. Je kunt ook een klacht indienen bij Q-Shops: http://www.qshops.org/consumenten/klachten

Voorbeeldbrief:

Afzender

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan

[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Vernietiging overeenkomst wegens dwaling

[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Op [[aankoopdatum]] sloten wij een overeenkomst voor het kopen van Whey Perfection.

Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan dat Whey Perfection een eiwitsupplement was met eiwitpercentage van 78%, na labtesten georganiseerd door leden van Dutchbodybuilding is gebleken dat Whey Perfection een eiwitpercentage heeft van 62%

Als ik had geweten wat de situatie werkelijk betrof, had ik geen overeenkomst gesloten. Ik beroep mij dan ook op dwaling en vernietig de gesloten overeenkomst.

Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen twee weken te bevestigen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Laatst bewerkt:
Damn....ben echt in shock. Bestel vrijwel altijd bij hun.

Body en Fit moet dit gewoon oplossen daarmee heb je een koopovereenkomst ze moet het zelf oplossen met hun producent. Je kunt ook een klacht indienen bij Q-Shops: http://www.qshops.org/consumenten/klachten

Voorbeeldbrief:

Afzender

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan

[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Vernietiging overeenkomst wegens dwaling

[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Op [[aankoopdatum]] sloten wij een overeenkomst voor het kopen van Whey Perfection.

Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan dat Whey Perfection een eiwitsupplement was met eiwitpercentage van 78%, na labtesten georganiseerd door leden van Dutchbodybuilding is gebleken dat Whey Perfection een eiwitpercentage heeft van 62%

Als ik had geweten wat de situatie werkelijk betrof, had ik geen overeenkomst gesloten. Ik beroep mij dan ook op dwaling en vernietig de gesloten overeenkomst.

Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen twee weken te bevestigen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Goed dat je je tijd hierin steekt voor anderen, maar ik vrees dat je er met zo een brief helaas niet komt.

Ik vrees ook dat die brief niets zal uithalen.

Je moet alle objectieve bewijzen verzamelen en er een zaak van maken bij een officiële instantie. Maar is het dit allemaal wel waard? Je moet er misschien nog geld insteken om uiteindelijk nog geen resultaat te boeken.

Het probleem is dat het voor ons (de consument) vrijwel onmogelijk om er achter te komen sinds wanneer B&F Whey Perfection met 20,5% minder whey aan ons heeft verkocht. Daar gaat mijn mailwisseling met B&F nu ook over, maar ik vrees dat zij die info nooit vrij zullen geven.

Het probleem is dat het voor ons (de consument) vrijwel onmogelijk om er achter te komen sinds wanneer B&F Whey Perfection met 20,5% minder whey aan ons heeft verkocht. Daar gaat mijn mailwisseling met B&F nu ook over, maar ik vrees dat zij die info nooit vrij zullen geven.

Vanaf dag nul natuurlijk aangezien ze lange tijd geen info op de site wilden zetten ondanks herhaaldelijke verzoeken. Als de smaak altijd hetzelfde was dan de inhoud natuurlijk ook.

Nieuwe ingrediënten:
Ingrediënten: wei-eiwit mix (geïnstantiseerd wei-eiwit concentraat (bevat soja en melk), geïnstantiseerd wei-eiwit isolaat (bevat soja en melk), geïnstantiseerd wei-eiwit hydrolisaat (bevat melk)), resistente dextrine, verdikkingsmiddelen (xanthaangom E415, guargom E412), aroma, zoetstoffen (sucralose E955, acesulfaam-K E950), natuurlijke kleurstof (bètacaroteen E160a).

Alles wat eerder dan aroma genoemd wordt zit meer dan 3% van in.....

Laatst bewerkt:
wei-eiwit mix (geïnstantiseerd wei-eiwit concentraat (bevat soja en melk), geïnstantiseerd wei-eiwit isolaat (bevat soja en melk), geïnstantiseerd wei-eiwit hydrolisaat (bevat melk))
Ik meende altijd dat wei-eiwit alleen van melk afkomstig mocht zijn en niet van soja? ???

Het gaat niet om de verkoopdatum, maar de aankoopdatum. Dus voor de labtest bestel je Whey Perfection bij Body en Fit, die aankoopdatum geldt dan, en die datum zet je in de brief die ik eerder postte en eis je je geld terug.

Het verbaast mij enigszins hoeveel mensen hier op dit forum kilo's Whey Perfection hebben besteld.
Als je een klein beetje etiketten kunt lezen dan had je geweten dat een hoog eiwitpercentage niet mogelijk was. Ik werd in het verleden door veel mensen (ook PT'ers) raar aangekeken als ik zei dat de Whey Perfection geen kwaliteit was.(nu eindelijk bewezen)

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

De nieuwe Whey Perfection bevat nu resistente dextrine i.p.v fructose. Resistente dextrine wordt gedeclareerd als vezel.

Ondanks deze toevoeging bevat de Whey Perfection 78% eiwit en heeft het een vrij laag suiker en koolhydraatgehalte. Dit zou moeten betekenen dat er meer Whey Isolaat in zou moeten zitten (duurder)
De WPC van Volac zonder toevoegingen (naturel) bevat 78% eiwit, 6 gram koolhydraten en 7 gram vet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven