Fitness Seller

(Centraal) Mr. Olympia 2014 updates topic

Jammer die uitslag hoor...

William verdiende veel beter, Juan diesel terecht top 10, knetter hard!!
Ramy was soft van achter.
Phil terecht gewonnen en moet zich meer zorgen maken om Shawn Rhoden dan kai imo.

Ik vindt telkens dat deze mannen er harder uitzien, 2 dagen voor de contest zelf. :o

Damn die Ramy, wat een fucking tank is die baas. Bruut fysiek.

Volgen jullie deze sport wel ? Ik heb de volledige top 10 juist gezet na de pre-judging, en jullie twijfelen nog ? Dit was echt de meest voorspelbare O, ooit, maar als ik het moet uittypen voor jullie :

1.Heath
2.Kai

Kai kan niet aan Heath, punt. Kai heeft swerelds meest epic back double biceps, conditioning was bij de scherpste on stage of mss wolf en Branch na, maar jullie vergeten dat dit de vorige 3 jaar OOK al zo was. Phils frame is gewoon beter, waardoor hij breder uitkomt ondanks minder massa. Zet grote armen op een fijner maar wijder frame, en Kai toont meer bulk door dikte en kleinere armen. Zeker op triceps komt hij er niet aan. En het is echt genetica hoor, vorm van spieren. kai zit aan zen maximum, terwijl Heath niet eens de moeite meer doet om 100% te komen, abs worden elk jaar zachter. Kai kan gewoon niet over Phil, nu niet, nooit niet. En dan kan je debatteren tot je blauw ziet omdat jullie allemaal man crush op Kai hebben (ik begrijp het, hij is duizend maal sympathieker dan Heath), maar het gaat nooit gebeuren, en dat is geen politics, iedereen die er iets van kent zei het al heel de show lang. heath wint.

3.Rhoden
4.Wolf

Zo was het na de prejudging en die telt voor 80%. 5de callout komt Wolf erbij, en was waterkansje dat ze de twee zouden omwisselen want Wolf was fenomenaal harder de zaterdag, en ze kregen hun eigen callout met zen tweetjes, maar de PJ heeft toch doorgewogen. Nu, twee verschillende athleten, met Rhode ronder, voller en betere lijnen, ten opzichte van de hardcore look van Wolf, dus denk als het erop aankomt dat dit kwestie van smaak is. Wolf was minder dan vorig jaar toen het omgekeerd was, maar Rhoden zelfde conditie laatste 3 jaar, dus terug op plaats van 2 jaar geleden. Lijkt logisch.

5.Dex

Bij tweede call out in PJ flankeerden Dex en Warren Wolf. En ze waren heel intensief Warren met Ramy aan het vergelijken en no way dat Ramy over beide jumpt, dus Dex was al zeker 5de.

6.Warren
7.Ramy

Warren blokkige fysiek die niet iedereen graag ziet. Dus kunt argumenteren dat hij niet in deze call out hoorde. Maar hij zat er in, en dan moet je gaan kijken naar zen conditioning, en die was echt top. Hij blaasde de rest van het podium. Terechte 6de plaats, zeker als je ziet dat Ramy zo zacht staat. Ramy 8ste op zen eerste O, als je dan met een jaar ervaring het podium opkomt met een slechtere fysiek, dan gaan ze je echt niet 4 of 5 zetten. Terechte beslissing. Leek nog even in de avondshow dat ze konden flipfloppen, maar was al onwaarschijnlijk.

8.Martinez. Hoorde niet in deze call out, of in de top 12 eigenlijk, want was zo zacht als een wasbeertje. Maar goed, duidelijk de laatste, geen vergelijking met die onder hem, dus 8ste plaats was een lock.

9.Kuclo
10.Morel

Zo had ik het ook, maar heb me nog door de idiote commentator laten overhalen dat het Morel's call out was. Heel blij dat King Snake haalt. Groeit traag, maar heeft nul regressie en wordt elk jaar beter. Is mogelijk Mr.O materiaal, meer dan de top 8 eigenlijk (Ramy en Wolf zitten tegen een limiet aan, Rhoden is elk jaar zelfde).

Buiten top 10 is er wel wat misgelopen, no way dat Bonac 15de was, had zeker 11de verdient. Spijtig dat Winklaar zich niet teruggetrokken heeft, zo'n regressie door dat ongeval is gewoon teveel om nog op te dagen. Was enige uit top 10 dit jaar die ik echt nog vooruitgang zag boeken, maar het was duidelijk zen jaar niet.

Dit was letterlijk de saaiste en meest voorspelbare O ooit, en zit niets van karakter of evolutie in die gasten. Hoop echt dat er volgende jaren een shift komt, dat Dex en Heath stoppen, dat Kai niet meer top 5 haalt, en dat we hier Kuclo, Ramy, Wolf, Winklaar en Rhoden de nieuwe orde zien uitmaken.

100 gelijk Big Cat.

Toegegeven, ik ben een Kai Greene fan en ben geen expert, maar hij had hem dit jaar volgens mij toch echt verdiend. Vorig jaar was Phil gewoon terecht beter in shape, Phil zag er volgens mij sowieso vorig jaar beter uit. Z'n pens was volgens mij uitzonderlijk matig. Je zou zelfs kunnen betogen dat hij op plek 3 zou kunnen eindigen.

http://i.imgur.com/Q8MBj8c.png
http://i.imgur.com/67AXM8A.png
http://i.imgur.com/I9NLUAT.png
http://i.imgur.com/DBKbziB.png
http://i.imgur.com/EOv3yzC.png
http://i.imgur.com/A2cAOcg.png

Als ik dan vervolgens zie hoe Phil eigenlijk gewoon de boel belazerd heeft (al dan niet bewust) met de line-ups meerdere malen (en ook bij de laatste pose nog eens) aanzienlijk voor de lijn te gaan staan (ook Wolf deed dit een keer), dan is het gewoon jammer dat het erop lijkt dat dit toernooi/deze sport kennelijk zijn integriteit verloren heeft en dat er nog een hoop moet gebeuren voordat ze hun credibility weer terughebben wat mij betreft. En kom nou niet met onzin dat die paar centimeter niet uitmaakt (het gaat in de laatste foto zelfs om 4-5 centimeter) want dan snap je het niet.

http://i.imgur.com/sVT4nn4.jpg
http://i.imgur.com/4dgGUSO.png
http://i.imgur.com/p48yS7P.pnghttp://i.imgur.com/p48yS7P.png

Laatst bewerkt:
1971337_737148956357988_406832681_n.jpg

---------- Toegevoegd om 14:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

1.Heath
2.Kai

Kai kan niet aan Heath, punt. Kai heeft swerelds meest epic back double biceps, conditioning was bij de scherpste on stage of mss wolf en Branch na, maar jullie vergeten dat dit de vorige 3 jaar OOK al zo was. Phils frame is gewoon beter, waardoor hij breder uitkomt ondanks minder massa. Zet grote armen op een fijner maar wijder frame, en Kai toont meer bulk door dikte en kleinere armen. Zeker op triceps komt hij er niet aan. En het is echt genetica hoor, vorm van spieren. kai zit aan zen maximum, terwijl Heath niet eens de moeite meer doet om 100 te komen, abs worden elk jaar zachter. Kai kan gewoon niet over Phil, nu niet, nooit niet. En dan kan je debatteren tot je blauw ziet omdat jullie allemaal man crush op Kai hebben (ik begrijp het, hij is duizend maal sympathieker dan Heath), maar het gaat nooit gebeuren, en dat is geen politics, iedereen die er iets van kent zei het al heel de show lang. heath wint.

Hoe kom je er toch bij dat Phil een wijd frame heeft? Die man heeft een van de meest smalle frames uit de hele line up.

Phil was niet wijder, niet groter, niet beter geconditioneerd en als je vind dat hij meer "aesthetic" is mag je de hele wedstrijd nog wel een keer opnieuw kijken. Vooral de pre judging. De man heeft een grotere gut dan de rest van de top 5, abs waren totaal niet aanwezig en dan toch nog zeggen dat Phil terecht gewonnen heeft? Onzin, Kai was beter op zo'n 7 van de 9 poses.

Toen ik Kai en Phil vergeleek naast elkaar, vond ik Kai toch net ietsjes beter erbij staan, dat vond ik ook duidelijk te zien toen ze de winnaar bekend maakte. Ik vond het over het algemeen gezien best teleurstellend, maar ze hebben er allemaal kei hard voor gewerkt en dat is beloond.
Ik ben absoluut niet tevreden dat Phil Heath weer heeft gewonnen, IMO niet eerlijk en niet verdient, maar dat is puur mijn mening en niet gebasseerd op professionele inzichten etc.

Volgen jullie deze sport wel ? Ik heb de volledige top 10 juist gezet na de pre-judging, en jullie twijfelen nog ?
Met alle respect, maar ik ben het niet eens met je post (tenminste, niet met alles).
Phil was gewoon echt oa een stuk softer dan bv Dennis en Kai tijdens de PJ. Ieder z'n mening maar puur gebaseerd op de PJ zouden Kai en Dennis 1 & 2 zijn. Iemand 1e laten worden omdat z'n frame genetisch mooier is, of z'n muscle bellies ronder en daardoor meer pleasing eruit zien? Nope, not in my opinion.
Ik vind niet dat dat mee gerekend mag worden als hoofd argument als je kijkt naar hoe de Olympia al jaren wordt gejudged. Dan had een Flex Wheeler of Shawn Ray imo ook wel eens een MR O mogen winnen.
Droogte + symmetrical mass like I said earlier zouden doorslaggevend moeten zijn.

Phil nummer 1 is een lachtertje

Wat was er weer een rare judging bij de men's phisique showdown die smurf die gewonnen heeft en die nr 4 hoorde niet op die plekken

Jeremy Buendia heeft gewoon heel terecht de men`s physique showdown gewonnen, punt.

Edit: Heeft iemand beelden van de muscle and fitness model search? Finals oid?

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfp1/t51.2885-15/1971337_737148956357988_406832681_n.jpg

---------- Toegevoegd om 14:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

Hoe kom je er toch bij dat Phil een wijd frame heeft? Die man heeft een van de meest smalle frames uit de hele line up.

Phil was niet wijder, niet groter, niet beter geconditioneerd en als je vind dat hij meer "aesthetic" is mag je de hele wedstrijd nog wel een keer opnieuw kijken. Vooral de pre judging. De man heeft een grotere gut dan de rest van de top 5, abs waren totaal niet aanwezig en dan toch nog zeggen dat Phil terecht gewonnen heeft? Onzin, Kai was beter op zo'n 7 van de 9 poses.

7 van de 9 poses ? Zijn er al 3 waar Phil hem wegblaast. Eentje maar waar hij duidelijk wint (de back double bi). Maar zen gebrek aan triceps valt onmiddelijk op in de back lat spread en de side triceps, en zen borst verdwijnt volledig in de most muscular.

Met alle respect, maar ik ben het niet eens met je post (tenminste, niet met alles).
Phil was gewoon echt oa een stuk softer dan bv Dennis en Kai tijdens de PJ. Ieder z'n mening maar puur gebaseerd op de PJ zouden Kai en Dennis 1 & 2 zijn. Iemand 1e laten worden omdat z'n frame genetisch mooier is, of z'n muscle bellies ronder en daardoor meer pleasing eruit zien? Nope, not in my opinion.
Ik vind niet dat dat mee gerekend mag worden als hoofd argument als je kijkt naar hoe de Olympia al jaren wordt gejudged. Dan had een Flex Wheeler of Shawn Ray imo ook wel eens een MR O mogen winnen.
Droogte + symmetrical mass like I said earlier zouden doorslaggevend moeten zijn.

Zoals ik zeg, jullie volgen deze sport duidelijk niet. Want tussen een en twee was er bij niemand die iets van de sport kent enige twijfel. Niemand. Met uitzondering van kai zelf mss. En genetica heeft altijd een rol gespeeld. Kijk maar naar Coleman, was gewoon niemand die dat soort massa op zen frame krijgt, en dan mag je nog kleine kuiten hebben, daar kijk je niet naast. Een Shawn Ray, Flex Wheeler or Chris Cormier die waren allemaal top 5 omdat ze genetisch mooi uitgelijnd zijn. Dat jij niet vind dat dat moet of mag, is je goed recht, maar als je de sport volgt, dan weet je dat het wel zo is.

Phil nummer 1 is een lachtertje

Zoals ik dus zeg, dat is het verschil tussen amateurs die hun favorieten graag zien winnen op subjectief vlak, en de mensen die in de sport zitten en met objectievere standaarden kijken.

Phil zeker slechtste Mr.O ooit, maar triestige feit is dat de hele huidige lading het evenmin verdient. Onze sport is er erg aan toe.

Jeremy Buendia heeft gewoon heel terecht de men`s physique showdown gewonnen, punt.

Edit: Heeft iemand beelden van de muscle and fitness model search? Finals oid?

behalve dat de criteria in physique veranderen met elke wedstrijd ...

Als ik dan vervolgens zie hoe Phil eigenlijk gewoon de boel belazerd heeft (al dan niet bewust) met de line-ups meerdere malen (en ook bij de laatste pose nog eens) aanzienlijk voor de lijn te gaan staan (ook Wolf deed dit een keer), dan is het gewoon jammer dat het erop lijkt dat dit toernooi/deze sport kennelijk zijn integriteit verloren heeft en dat er nog een hoop moet gebeuren voordat ze hun credibility weer terughebben wat mij betreft. En kom nou niet met onzin dat die paar centimeter niet uitmaakt (het gaat in de laatste foto zelfs om 4-5 centimeter) want dan snap je het niet.

p48yS7P.png
Niet alleen Phil maar ook Wolf staat voor de lijn als je de lijn van zijn enkels doortrekt, maar daar hoor je niemand over. Als je hier al over moet zeuren.

Verder heb ik in de poses gezien dat Kay soms zelf ruim achter de lijn gaat staan, ook niet handig van hem.

7 van de 9 poses ? Zijn er al 3 waar Phil hem wegblaast. Eentje maar waar hij duidelijk wint (de back double bi). Maar zen gebrek aan triceps valt onmiddelijk op in de back lat spread en de side triceps, en zen borst verdwijnt volledig in de most muscular.

Tegenover iemand waarvan de borst niet eens zichtbaar is vanwege z'n smalle frame.
Niets persoonlijks tegen jou maar ik weet niet naar welke wedstrijd jij vannacht hebt zitten kijken :o

De abs & thighs verliest Phil want geen abs
Back double bi verliest Phil
Front double bi verliest Phil vanwege z'n gebrek aan wijdte en ontzettend lelijke midsectie
Front lat spread verliest Phil, weer vanwege gebrek aan wijdte en slechte symmetrie
Side chest is gelijk maar nijgt meer richting Kai
Lat spread vind ik, nu Kai hem anders uitvoert ook voor hem
Most muscular discussie waardig
Side tricep is voor Phil
Quater turns voor Kai, Phil moest hier cheat door dichter bij de jury te gaan staan.

7 uit de 9 dus.

SWc5cuy.png

henF9w9.png

FYMwjWV.jpg

p48yS7P.png

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

Niet alleen Phil maar ook Wolf staat voor de lijn als je de lijn van zijn enkels doortrekt, maar daar hoor je niemand over. Als je hier al over moet zeuren.

Verder heb ik in de poses gezien dat Kay soms zelf ruim achter de lijn gaat staan, ook niet handig van hem.

Waarom hoor je er niemand over? Omdat Wolf 4e is geworden en niet 1e met perfecte scores

Waarom hoor je er niemand over? Omdat Wolf 4e is geworden en niet 1e met perfecte scores
Belachelijke verklaring, regels zijn regels en gelden voor iedereen.
Als je het iemand kwalijk moet nemen zijn het de mannen op het podium wel die hierop moeten toezien.

Atleten zijn heel intensief op het podium bezig en dan kan zoiets gebeuren. Daar win je heus niet de titel door. Betere toezicht en simpel bijsturen zodat de fanboys ergens anders over kunnen gaan klagen.

Terug
Naar boven