Fitness Seller

(Centraal) Mr. Olympia 2014 updates topic

Belachelijke verklaring, regels zijn regels en gelden voor iedereen.
Als je het iemand kwalijk moet nemen zijn het de mannen op het podium wel die hierop moeten toezien.

Atleten zijn heel intensief op het podium bezig en dan kan zoiets gebeuren. Daar win je heus niet de titel door. Betere toezicht en simpel bijsturen zodat de fanboys ergens anders over kunnen gaan klagen.

Je weet dat Phil dit elk jaar doet toch? Toeval is het iig niet.
Daarbij weet ik zeker dat er een shitstorm was gekomen wanneer een andere atleet had ingegrepen tijdens Phil's cheaten. Waarschijnlijk was diegene dan gediskwalificeerd oid.

• Like
Waarderingen: Qxx
Greene had 'm gewoon moeten winnen en daar is niets subjectiefs aan. Ik ben klaar met de IFBB, 't is de laatste keer dat ik de Olympia heb gevolgd. Olympia 2014 en tevens de 50e Olympia is voor meneer Phil Heath aka Phixed Cheat.

Greene had 'm gewoon moeten winnen en daar is niets subjectiefs aan. Ik ben klaar met de IFBB, 't is de laatste keer dat ik de Olympia heb gevolgd. Olympia 2014 en tevens de 50e Olympia is voor meneer Phil Heath aka Phixed Cheat.
Greene stond een stuk softer dan Heath. Greene heeft een veels te wijde midsectie, te korte biceps/triceps aanhectingen en ook zijn borst heeft erg slechte aanhechtingen(ziet er totaal niet pleasing of esthetisch uit, vooral niet in contrast met phil's uber aanhechtingen).
Hij domineert qua back double biceps maar daar houdt het ook compleet op, zie spoiler:

henF9w9.png

green was zeker niet softer

Je weet dat Phil dit elk jaar doet toch? Toeval is het iig niet.
Daarbij weet ik zeker dat er een shitstorm was gekomen wanneer een andere atleet had ingegrepen tijdens Phil's cheaten. Waarschijnlijk was diegene dan gediskwalificeerd oid.

Met mannen die daarop moeten toezien bedoel ik de organisatie. Kay en Phil werden toch ook uit elkaar gehaald, daarvoor lopen deze mannen op het podium om toe te zien dat alles netjes verloopt. Hoe moeilijk is het wanneer een atleet niet op de lijn staat even de atleet daarop aan te spreken?

Waar was Cedric dit jaar??

Met mannen die daarop moeten toezien bedoel ik de organisatie. Kay en Phil werden toch ook uit elkaar gehaald, daarvoor lopen deze mannen op het podium om toe te zien dat alles netjes verloopt. Hoe moeilijk is het wanneer een atleet niet op de lijn staat even de atleet daarop aan te spreken?

Dat werd dus niet gedaan wat de geloofwaardigheid van de IFBB ook niet ten goede komt.
Het is wel duidelijk gezien.

gR9mdbW.png

Dr1O98d.png

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

Greene stond een stuk softer dan Heath. Greene heeft een veels te wijde midsectie, te korte biceps/triceps aanhectingen en ook zijn borst heeft erg slechte aanhechtingen(ziet er totaal niet pleasing of esthetisch uit, vooral niet in contrast met phil's uber aanhechtingen).
Hij domineert qua back double biceps maar daar houdt het ook compleet op, zie spoiler:

henF9w9.png

Het was juist andersom. Vooral tijdens de pre judging.
Ik heb hier Phil gewoon op 4

qIbvJXg.png

Q8MBj8c.png

67AXM8A.png

A2cAOcg.png

Ik zie Phil niet als de terechte winnaar. Ik vond Kai het beste.

Kai was de terechte winnaar.
De grapefruit zal hem altijd blijven achtervolgen.

Phil had 3e moeten worden.
Phil Cheath...

Zelfs Dennis was beter.
Die zag er duidelijk de humor van in met de confetti over zich heen...LOL

ZAO0wB6.gif

haha jezus

Rhoden verdiende 3e plek, jammer dat zijn armen bijna geen definitie hebben in die front double bi

tsja blijft een jurysport he, imo geen duidelijke winnaar maar dat is al sinds 2012.

misschien moet je als je een wedstrijd wil winnen waarvan je weet dat hij enigszins bevooroordeelt is niet je p**mel in een grapefuit steken op camera

Zoals ik zeg, jullie volgen deze sport duidelijk niet.
Zoals ik dus zeg, dat is het verschil tussen amateurs die hun favorieten graag zien winnen op subjectief vlak, en de mensen die in de sport zitten en met objectievere standaarden kijken.

Yeah you're the expert man. Hulde! Wij volgen inderdaad de sport duidelijk niet! Lmao.

kan iemand mij ff uitleggen waarom ik overal lees dat Phil onterecht heeft gewonnen en waarom dit kan?

Iemand 1e laten worden omdat z'n frame genetisch mooier is, of z'n muscle bellies ronder en daardoor meer pleasing eruit zien? Nope, not in my opinion.

er zijn maar weinig hobbies waarbij genen zo'n grote rol spelen als bij bodybuilding, de hele sport draait er ongeveer om

misschien schaken ofzo

Tegenover iemand waarvan de borst niet eens zichtbaar is vanwege z'n smalle frame.
Niets persoonlijks tegen jou maar ik weet niet naar welke wedstrijd jij vannacht hebt zitten kijken :o

Oh, ik neem het niet persoonlijk, elke kenner en judge geeft me trouwens gelijk. Zijn genoeg mensen met meningen, en die mogen gerust verschillen, maar dat is het verschil tussen iemand die er mee bezig is, en de cafésporters ;)

Iemand die er mee bezig is moet de criteria kennen, en ze op een objectieve manier zien, want anders presteert hij of de mensen die hij traint/adviseert niet. Jou mening heeft verder geen invloed, dus het kan ook geen kwaad als die verschilt.

---------- Toegevoegd om 15:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

kan iemand mij ff uitleggen waarom ik overal lees dat Phil onterecht heeft gewonnen en waarom dit kan?

Omdat Phil niet sympathiek is en Kai wel, en een hele hoop mensen denken dat de judges moeten kiezen voor de leukste en niet de beste bodybuilder, blijkbaar :p

Ik vraag me toch af hoe je het feit dat Phil meerdere malen (en kennelijk dus ook in het verleden) centimeters voor de lijn gaat staan, af probeert te doen als onzin en dat dit niet zou uitmaken. Dan kan ik de sport niet al tig jaar volgen en er geen kenner op papier van zijn, maar het is hele simpele natuur- / wiskunde dat als iemand t.o.v. de judges dichterbij komt staan hij dus groter lijkt.

Ik begrijp dat doordat het een jury-sport is het altijd een subjectief karakter zal blijven hebben, maar ik vraag me toch oprecht af waarom ze Phil een perfecte score toebedelen, en waar Kai dan de poses zou hebben verloren. En dan laat ik inderdaad maar even links liggen dat ik het ronduit een lachertje vind dat er niks is gedaan aan de onsportiviteit van Phil (opstootje waarbij er meerdere malen door de judges werd gevraagd te spreiden, en Phil aan de buitenkant stond naast Kai elke keer een stapje dichter naar Kai toekroop) en het feit dat hij dus voor de lijn ging staan. Dat is gewoon ronduit amateuristisch, echt de bloody shame wat mij betreft.

Ik zie serieus graag een constructieve post tegemoet met wat duidelijke vergelijkingen en pointers waarbij duidelijk wordt voor 'de cafe-supporter/-sporter' wat dan zogenaamd in de ogen van de echte experts/kenners de verschillen zijn en wat dan meer punten waard is/oplevert. Ik zie dan graag dat er rekening wordt gehouden met het verschil van met name Kai's conditioning ten tijde van de final judging t.o.v. pre-judging, want hier zat echt wel degelijk een verschil in (Kai werd met de seconde harder, en Phil met de minuut softer, daar was iedereen het over eens). Ja, tijdens de pre-judge leek Kai softer, maar dit was echt weg tijdens de judging.

Oh, en wat vond ik Jay's bias misselijkmakend, al tijdens zijn verslaggeving over het opstootje. Is wat mij betreft ook z'n geloofwaardigheid kwijt, maar die heeft natuurlijk in 2007 zelf ook gezwijnd.

Ik vraag me toch af hoe je het feit dat Phil meerdere malen (en kennelijk dus ook in het verleden) centimeters voor de lijn gaat staan, af probeert te doen als onzin en dat dit niet zou uitmaken. Dan kan ik de sport niet al tig jaar volgen en er geen kenner op papier van zijn, maar het is hele simpele natuur- / wiskunde dat als iemand t.o.v. de judges dichterbij komt staan hij dus groter lijkt.

Ik begrijp dat doordat het een jury-sport is het altijd een subjectief karakter zal blijven hebben, maar ik vraag me toch oprecht af waarom ze Phil een perfecte score toebedelen, en waar Kai dan de poses zou hebben verloren. En dan laat ik inderdaad maar even links liggen dat ik het ronduit een lachertje vind dat er niks is gedaan aan de onsportiviteit van Phil (opstootje waarbij er meerdere malen door de judges werd gevraagd te spreiden, en Phil aan de buitenkant stond naast Kai elke keer een stapje dichter naar Kai toekroop) en het feit dat hij dus voor de lijn ging staan. Dat is gewoon ronduit amateuristisch, echt de bloody shame wat mij betreft.

Ik zie serieus graag een constructieve post tegemoet met wat duidelijke vergelijkingen en pointers waarbij duidelijk wordt voor 'de cafe-supporter/-sporter' wat dan zogenaamd in de ogen van de echte experts/kenners de verschillen zijn en wat dan meer punten waard is/oplevert. Ik zie dan graag dat er rekening wordt gehouden met het verschil van met name Kai's conditioning ten tijde van de final judging t.o.v. pre-judging, want hier zat echt wel degelijk een verschil in (Kai werd met de seconde harder, en Phil met de minuut softer, daar was iedereen het over eens). Ja, tijdens de pre-judge leek Kai softer, maar dit was echt weg tijdens de judging.

Oh, en wat vond ik Jay's bias misselijkmakend, al tijdens zijn verslaggeving over het opstootje. Is wat mij betreft ook z'n geloofwaardigheid kwijt, maar die heeft natuurlijk in 2007 zelf ook gezwijnd.

Perfecte score in dit geval betekend gewoon dat ie hands down in beide rondes beter was dan Kai, niet dat hij "perfect" was of letterlijke elke pose gewonnen heeft, gewoon dat er overall geen twijfel was wie 1 en wie 2 was. Die ambiguiteit zie je bv wel als je kijkt naar scores voor Warren vs Ramy, waar Warren's conditioning de zaterdag hem duidelijk over de streep trekt in dat duel, terwijl ze toch geneigd waren Ramy eerst te zetten in de PJ.

kai's conditioning absoluut beter dan die van Phil, maar die was vorig jaar zelfs NOG veel beter. Conditioning gaat echter maar rol spelen ten opzichte van vorig jaar. Ten opzichte van een rechstreekse concurrent zal het enkel als tie-breaker tellen tenzij die tegenstander echt off is (zo was Martinez duidelijk laatste in zen call out en viel Winklaar naar 12, omdat ze echt off waren). Daar kun je idd over debatteren, en wordt ook al jaren gedaan, of dingen die nu meer punten opleveren ook zo moeten zijn, of andere dingen meer tellen. Hier kun je enkel vaststellen hoe het is, en toegeven dat op basis van hoe het is de objectiviteit bewaard blijft.

Kunt zeker en vast een case maken dat symmetrie en conditioning meer moeten tellen dan massa en muscle shape, en dat de Dexters en Rhodens steevast beter zouden moeten plaatsen dan de Warrens en Wolfs, maar zo is het niet, een duidelijke stap vooruit qua massa of shape met behoud van conditie scoort altijd hoger. Toen Ronnie onder vuur lag heeft ie zen suprematie bewezen enkel door zen frame zwaarder te maken dan gelijk welke athleet voor hem (haalde toen een droge BMI van meer dan 41). Dat soort verschil kun je niet meer negeren tenzij er heel duidelijke gebreken zijn.

Als je de sport een beetje kent, dan weet je ook dat de PJ sowieso altijd voor meer dan 80% doorweegt, en dat verbeteren voor de avondshow eigenlijk weinig oplevert in het geheel. Ook de hele posing routine telt bv nauwelijks mee, nog iets waar iemand als Kai veel punten op zou pakken.

nogal veel drama queen gebitch hier over die vete tussen kai en phil :roflol: zou me zelfs niet verwonderen mocht het deels gestaged worden zoals in pro wrestling, lekker Amerikaans.

Terug
Naar boven