MuscleMeat

[Centraal] Spiritualiteit, ufologie, telekinese, paranormale zaken etc topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waanstoornis - Wikipedia

Een waanstoornis is een psychische aandoening waarbij een waan het op de voorgrond tredende symptoom is. De waan (of soms een combinatie van waanideeën) is meer dan een maand aanwezig en is niet-bizar van aard, dat wil zeggen dat de ingebeelde situaties zich in de realiteit zouden kunnen voordoen.

Afgezien van de waan heeft de persoon geen pathologische problemen in de sociale omgang en functioneert in principe goed, hoewel door de afwijkende ideeën spanningen kunnen ontstaan tussen de persoon en zijn omgeving. Soms treden tast- of reukhallucinaties op, maar deze zijn in overeenstemming met de aard van de waan. De waan kan leiden tot problemen met de stemming van de persoon, maar deze episoden zijn korter dan de duur van de waan.

Bij de differentiaaldiagnose moet worden uitgesloten dat er sprake is van een andere aandoening, bijvoorbeeld dementie, schizofrenie, een stemmingsstoornis, hypochondrie of obsessief-compulsieve stoornis.

In het DSM-IV worden de volgende subtypen onderscheiden:

* Erotomanie
* Grootheidswaan
* Jaloersheidswaan
* Paranoïde waan
* Somatische waan
* Gemengd type
* Niet-gespecificeerd type

Transcoïtusualiteit werd tot in de jaren zeventig als waan betiteld. Inmiddels heeft het inzicht dat het in feite gaat om een hevige langdurige genderidentiteitsstoornis, een syndroom gelijkend, waartegen standaardbehandelingen die normaliter ingeval van wanen worden toegepast, niet werken, breed terrein gewonnen.

De eerste die de waanstoornis in zijn huidige vorm beschreef, was de psychiater Emil Kraepelin. Hij duidde de aandoening nog aan met de term paranoia.

Categorie: Psychotische stoornis

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zal een keer happen aangezien jij daar je dag mee schijnt te moeten vullen. Bekijk je muziekcollectie eens (Slayer oh god de ironie), je kledingcollectie, je sporthelden en ga zo maar door. Ik hoef niet meer te zeggen toch?

Ga anders gewoon in een kleed door de woestijn banjeren als je het hier zo k*t vind. Niemand houdt je tegen.

Slayer?
Ik luister dat geeneens ten eerste, ik vond alleen het clipje intressant, je hebt geen idee hoe mijn kledingcollectie eruitziet btw en mijn sporthelden???
Ik heb geen behoefte om door de woestijn te banjeren.

Reiki

Reiki wordt door beoefenaars omschreven als een natuurlijke geneeswijze, die toegepast kan worden om een positieve invloed uit te oefenen op disharmonie in ieder deel van (bijvoorbeeld) het menselijk wezen.
Reiki wordt toegepast ter behandeling van klachten op fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel niveau, en eveneens ter versterking van gezondheid en welbevinden.
Beoefenaars claimen, dat het een alomvattend harmoniserende uitwerking heeft op alles waaraan energie ten grondslag ligt, zowel mensen, dieren, planten, objecten als situaties.

Mikao Usui ontwikkelde Reiki als behandelmethode, begin 20ste eeuw in Japan, waar hij het vermogen energetisch te genezen, naar verluidt "ontving", na een lange zoektocht, op de 21ste dag van een periode van vasten en meditatie op de berg Kurama.

Bij een Reiki-behandeling treedt een ingewijde Reiki-beoefenaar als intermediair op, die universele levensenergie doorgeeft aan de ontvanger.
Volgens beoefenaars vindt deze energie zelf haar weg door het lichaam en de geest van de ontvanger.
De doorgegeven energie heeft een voedende en harmoniserende werking op de energiebanen (ook nadi's genoemd) en chakra’s.
Het doorgeven van deze energie kan zowel door directe handoplegging als op afstand.
De bekendheid en populariteit van Reiki is met name de laatste 15 jaar sterk gegroeid in de Westerse wereld.
Reiki is, net als vele andere natuurlijke geneeswijzen, niet breed geaccepteerd door de reguliere geneeskunde. Reiki word door orthodoxe denkers binnen bijvoorbeeld het christendom en de islam, als foutief beschouwd, omdat Reiki zich bezighoudt met het "oproepen" van bepaalde machten.

De naam Reiki bestaat uit twee Japanse woorden, te weten 'rei' (betekent 'geest' of 'ziel') en ki (betekent 'levensenergie' in deze context). Een andere vertaling van reiki is "universele levensenergie".
Bij het toepassen van Reiki worden lichaam, geest en ziel als een geheel gezien wanneer het aankomt op ziekte en genezing.
Daarnaast is het bestaan van energiebanen, chakra’s en aura’s een vanzelfsprekendheid voor Reikibeoefenaars.

Reiki I
Reiki kent een drietal graden.
Elke graad staat voor een bepaald niveau van kracht, kunnen en ervaren. De eerste graad biedt de cursist de mogelijkheid zichzelf en anderen te behandelen, waarbij een proces van innerlijke groei en heling op gang wordt gebracht.
Tijdens een eerste graads cursus, kun je het volgende verwachten.
Je ontvangt vier inwijdingen.
Een ander woord is ook wel "initiaties".
Deze initiaties worden verdeeld over vier dagdelen.
Normaal 4 avonden.
Maar er zijn ook mogelijkheden voor overdag of in een weekend.
Bij een avond cursus worden de initiaties verdeeld over de vier opeenvolgende avonden. Bij een weekend cursus vinden de initiaties plaats op de ochtend en de middag.
Tijdens een eerstegraads Reiki cursus leer je de basisposities om jezelf te behandelen en de posities om anderen een complete of verkorte behandeling te geven.
Tijdens de eerstegraads wordt uitgelegd wat Reiki is en vooral wat het voor je kan betekenen/doen.
Ook de Reiki principes en de geschiedenis van Reiki worden verteld.
Uiteraard krijgen de cursisten de gelegenheid elkaar te behandelen, om zo de ervaring te voelen..
Eén en ander wordt afgewisseld met persoonlijke ervaringen en met andere onderwerpen die hetzij direct of indirect met Reiki te maken hebben.

Reiki8.jpg

Reiki II
Deze cursus is voor hen die verder willen na de Eerste graad.
De Tweede graad is geen moeten, aan de eerste graad heb je voldoende.
Voor je er aan begint, overtuig je er van of je deze stap, die meer verantwoording en toewijding inhoudt aan jezelf en Reiki, wel wilt doen.
De tweede graad Reiki is voor een ieder die kiest voor een nog sterkere en diepere binding met het Usui Reiki systeem.
De tweede graad heeft een aantal uitbreidingen ten opzichte van de eerste graad Reiki. Je kunt met de tweede graad op afstand behandelen en heel direct werken aan onder andere je eigen blokkades, angsten en onzekerheden.
De tweede graad is diepe een vorm om de kracht van Reiki te ervaren voor jezelf, je inzichten worden helderder en je keuzes daardoor duidelijker.
De tweede graads Reiki cursus wordt gegeven in een weekend en bestaat uit twee dagdelen van ongeveer 4 uur.
Tijdens een Tweede graad cursus leer je met symbolen op afstand te behandelen
De vormen waarin en hoe je de symbolen gebruikt, worden uitvoerig uitgelegd en geoefend.
Je leert hoe je iemand, een situatie, of jezelf Reiki kunt sturen.
De ervaringen komen aan bod en verder wordt er ingegaan op datgene wat de cursist bezighoudt.
Tijdens de Tweede graad is er één inwijding.
De cursus wordt afgesloten met een certificaat.
De tweede graad Reiki kun je volgen na minstens 90 dagen de eerste graad te hebben en met regelmaat Reiki bij jezelf toegepast te hebben.

Met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind.
Je hoeft niet zelf een moordenaar te wezen om te weten dat het slecht is.
In de Bijbel staat, keer hem ook je andere wang toe....
Je broeders doen precies het tegenovergestelde !
Al heb je alleen al bloed aan je handen dan ben je nog geen cent waard.
En wat ik zeg hoef jij niet voor lief te nemen hoor, omdat het toch jouw weg is, al doe je er nog eeuwen over om het te begrijpen,... i dont care !!!

Nu maak je hem helemaal !!!.
Probeer niet een splinter bij een ander uit zijn oog te halen, terwijl je zelf met een balk in je oog loopt...

En daarbij komen veel van je broeders deze kant op, en wij niet naar het oosten.
En ze komen hier niet omdat ze het thuis zo fijn hebben..:rolleyes:
Jij bent een bomenknuffelaar, een vredeshippie en dat meen ik, niet vanuit beledigend oogpunt maar de letterlijke betekenis en als je je toch beledigt voel haal ik het wel weg.Jezelf verdedigen tegen onrecht, fysieke onrecht is niks mis mee.

Deze mannen hebben bloed aan hun handen van mensen die dorp willen intrekken, ze vechten met risico voor eigen leven voor hun dorspgenoten die niet kunnen vechten, de moed niet hebben
Om voor hun dorpsgenoten een veilig bestaan te garanderen, eerlijk gezegd kan ik me niets nobelers bedenken als de zaak waarvoor die mannen zich verdedigen.
En nogmaals dit zijn geen palestijnen die joods burgers opblazen of dergelijk, puur mannen die onbekend zijn gebleven bij het verdedigen van hun land, de naamloze soldaten
En deze mannen zijn heel spiritueel ingesteld, vraag me af waar ze anders de kracht vandaan zouden moeten halen voor hun strijd

Een ongemakkelijke waarheid

Is dat wat Al Gore juist nu onder onze aandacht brengt slechts het topje van de ijsberg?

Op zaterdagmiddag 18 augustus van 14.00 tot 17.00 uur komt Anton Teuben met opzienbarend beeldmateriaal, om ons te laten zien welke zogenaamde waarheden ons worden aangepraat.
Laten wij ons manipuleren?!

Denk daarbij aan:
Chemtrails, UMTS masten, electrosmog, klimaatbedreiging en het chippen van mens en dier.

Kortom, het beïnvloeden van de onafhankelijke menselijk geest waardoor wij dreigen robots te worden van de ons overheersende krachten.

Wat te doen om je te verweren?

Bewustwording van dit alles is het beste middel om niet mee te gaan in deze sluipende manipulaties.

Kunnen we dit topic niet gewoon sluiten? Het lijkt enkel een vergaarbak te zijn van allerlei van het net geplukte verhaaltjes (nagenoeg) zonder enige vorm van discussie.

Kunnen we dit topic niet gewoon sluiten? Het lijkt enkel een vergaarbak te zijn van allerlei van het net geplukte verhaaltjes (nagenoeg) zonder enige vorm van discussie.

je bent niet verplicht hier te komen en al helemaal niet een discussie aan te gaan.accepteer dat mensen hier wat om geven.

Jij bent een bomenknuffelaar, een vredeshippie en dat meen ik, niet vanuit beledigend oogpunt maar de letterlijke betekenis en als je je toch beledigt voel haal ik het wel weg.Jezelf verdedigen tegen onrecht, fysieke onrecht is niks mis mee.

Deze mannen hebben bloed aan hun handen van mensen die dorp willen intrekken, ze vechten met risico voor eigen leven voor hun dorspgenoten die niet kunnen vechten, de moed niet hebben
Om voor hun dorpsgenoten een veilig bestaan te garanderen, eerlijk gezegd kan ik me niets nobelers bedenken als de zaak waarvoor die mannen zich verdedigen.
En nogmaals dit zijn geen palestijnen die joods burgers opblazen of dergelijk, puur mannen die onbekend zijn gebleven bij het verdedigen van hun land, de naamloze soldaten
En deze mannen zijn heel spiritueel ingesteld, vraag me af waar ze anders de kracht vandaan zouden moeten halen voor hun strijd

Ik ben voor de Palastijnen en tegen Israel.
Maar deze groepen houden het allebei zelf in stand, geen van de partijen wil toegeven, en vechten tot het bittere eind,... zo kan het idd een lange tijd duren.
Daarom is de ene mens wel zo, en de andere totaal niet.

je bent niet verplicht hier te komen en al helemaal niet een discussie aan te gaan.accepteer dat mensen hier wat om geven.

Enkel de geflipte beer en z'n cheerleader.
jij

Voor de rest is het net als met een ernstig auto ongeluk. Er zijn altijd wel toeschouwers maar niemand zit erop te wachten.

Daar ben ik het helemaal mee eens Arnold !!!
Hij laat wel zien wie hij is om deze topic te willen laten sluiten.
Teken van zwakte,..gaat het niet met woorden, dan maar schelden en lukt dat niet, dan zoeken we wel wat anders...

Enkel de geflipte beer en z'n cheerleader.
jij

Voor de rest is het net als met een ernstig auto ongeluk. Er zijn altijd wel toeschouwers maar niemand zit erop te wachten.

ik hoop voor je dat je kunt zien dat mensen hier wel op zitten te wachten en het interresant vinden.onder andere musclebeer en ik en nog vele anderen.alleen jij moet natuurlijk weer schelden als een klein babytje.wees eens volwassen.dat ben je toch? ik loop toch ook niet een zwembad binnen en schreeuw sluit dat ding hier maar.nee zo werkt het niet.ik en me maatjes vinden het bv niet leuk maar vele andere mensen wel.dat laat ik die in hun waarde.een volwassen iemand als jou weet dat toch wel.

Ik ben voor de Palastijnen en tegen Israel.
Maar deze groepen houden het allebei zelf in stand, geen van de partijen wil toegeven, en vechten tot het bittere eind,... zo kan het idd een lange tijd duren.
Daarom is de ene mens wel zo, en de andere totaal niet.

Kijk dat is het punt
Dat filmpje gaat niet over palestijnen, maar bosniers die vechten tegen de ondrukking zodat ze vrij kunnen leven
Steun jij dat niet?
Maar iedereen heeft gelijk zn mening klaarstaan met terrorist dit en dat :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Dit topic sluiten gebeurt in ieder geval niet. Alles staat nu mooi bij elkaar, scheelt weer een stortvloed aan topics in deze en andere secties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven