MuscleMeat

Breaking News Chili getroffen door aardbeving 1000x sterker dan Haiti

dat is echt zo'n flutredenering: "wees blij met wat je hebt, want het kan altijd slechter"

je kan evengoed zo redeneren: "wees ontevreden met wat je hebt, want het kan altijd beter"

't Is mss een flutredenering maar het is wel zo. Mensen zitten achter hun pc'tje te klagen over vanalles en nog wat, terwijl we in België en Nederland echt wel een luxeleven hebben.

't Is mss een flutredenering maar het is wel zo. Mensen zitten achter hun pc'tje te klagen over vanalles en nog wat, terwijl we in België en Nederland echt wel een luxeleven hebben.

we hebben nogal een luxeleventje:) wij hebben het nog het slechtst van heel de wereld.

Ik hoop dat je dit ironisch bedoelde... ??? Nederland en België staan in de top 25 vd meest welvarende landen ter wereld :rolleyes:

kijk es naar de suicide-rates;)

edit: of gewoon al naar het aantal mensen aan de anti-depressiva in deze "welvarende" landen, denk dat je dan al zeker aan 1/3 van de totale bevolking zit

Laatst bewerkt:
kijk es naar de suicide-rates;)

edit: of gewoon al naar het aantal mensen aan de anti-depressiva in deze "welvarende" landen, denk dat je dan al zeker aan 1/3 van de totale bevolking zit

Waar haal je je cijfers vandaan?

En tuurlijk heb je in een land waar een grote welvaart heerst, prestatie- en andere drang, waardoor mensen gemakkelijker wegglijden in een depressie. Dat komt ook omdat in landen zoals de onze, mensen blijkbaar altijd nog iets hebben om over te klagen en het nooit goed is. Het feit dat iemand aanhaalde "lap weeral belastingen" terwijl ergens anders mensen hun huis kwijt zijn, toont dat al goed aan :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

hmm, waar zou het dan aan kunnen liggen:rolleyes:

Dat is wat ik jou vraag... Je vindt dat we het zoveel slechter hebben dan mensen die verhongeren of geen woning hebben, omdat mensen zichzelf hier van het leven beroven, dus is mijn vraag gewoon, waaraan ligt het dan volgens jou?

Ja want welvaart staat gelijk aan geluk he :rolleyes:

Als ik zeg dat we blij mogen zijn dat we in zo'n welvarend land leven, heb ik het gewoon puur over de basisbehoeften, we hebben een woning, we hebben voldoende voeding, goed onderwijs, leven in een land waar we niet neergeknald worden als we onze mening geven, iedereen heeft gelijke kansen, etc. Ik stel niet dat welvaart gelijk staat aan geluk, de discussie is gewoon begonnen omdat iemand stelde dat we het toch zo slecht hebben in België of Nl.

Als ik zeg dat we blij mogen zijn dat we in zo'n welvarend land leven, heb ik het gewoon puur over de basisbehoeften, we hebben een woning, we hebben voldoende voeding, goed onderwijs, leven in een land waar we niet neergeknald worden als we onze mening geven, iedereen heeft gelijke kansen, etc. Ik stel niet dat welvaart gelijk staat aan geluk, de discussie is gewoon begonnen omdat iemand stelde dat we het toch zo slecht hebben in België of Nl.

meen je dus serieus dat je geen idee hebt waar ik het over heb met mijn uitspraak?

ook niet als je heeeeeeeeel goed nadenkt?:rolleyes:

Ik dacht dat het ironisch bedoeld was ;) Verlicht mijn geest dan maar.
zal je de cliffnotes dan maar eens uittypen:kiss:

1) verveling
2) maatschappelijke indoctrinatie
3) illusie van vrijheid
4) ignorance is bliss
5) dat verhaaltje over die kerel in de hel die vlakbij een emmer water zat en er nooit van kon drinken

zal je de cliffnotes dan maar eens uittypen:kiss:

1) verveling
2) maatschappelijke indoctrinatie
3) illusie van vrijheid
4) ignorance is bliss
5) dat verhaaltje over die kerel in de hel die vlakbij een emmer water zat en er nooit van kon drinken

Oh ja nu je het zo stelt, besef ik dat het hier idd niet meer leefbaar is. Mss kun je een enkel ticketje boeken naar Kenia, Kongo, Iran, Irak, Afghanistan, Haïti,... Je zult daar veel gelukkiger zijn denk ik ;)

Terug
Naar boven