- Waardering
- 1.164
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die sensatie is nodig om straks weer de handjes open te kunnen houden, de "hulporganisaties" kunnen dan weer vlot cashen.
Gisteren nog eens op het nieuws gezien dat het al bij al nog vrij goed meevalt. Het grote verschil met Haïti is dat de gebouwen hier veel sterker zijn, de aardbeving was dan wel vele malen krachtiger, de impact ervan was groter in Haïti omdat de arme mensen daar woningen hadden die de naam nauwelijks waard zijn.Ja natuurlijk heb ik het niet over de pasgeborenen maar over de ouders, moet ik nu alles uitleggen?![]()

Tja, als het gaat over geluidshinder bij een luchthaven (zoals bij ons in Zaventem) kun je wel zeggen: de mensen moeten daar maar niet gaan wonen, de luchthaven was er eerst etc etc etc
Maar als het gaat over iets dergelijks à la breuklijnen en dergelijke? Je kunt toch moeilijk heel je hebben en je houden verkopen, en ff 1000km verder gaan wonen, nieuwe taal leren etc... Zie je die Haïtianen al met hun vlotjes de oceaan oversteken op zoek naar een beter leven.. 't Is natuurlijk gemakkelijk te zeggen "ze moeten daar maar niet wonen", maar ik zie Big T of anderen, ook niet direct land/werelddeel verlaten omdat er toevallig vaak aardbevingen zijn. En wij zouden dan nog de middelen hebben om het te doen, veel mensen die in aardbevingsgevoelige regios wonen, beschikken eenvoudigweg niet over de middelen om ergens anders een nieuw leven op te bouwen.
Ja maar die 7 zat veel dichter bij het oppervlak. Dat is wat het zo destructief maakte. Plus de gebouwen daar waren erg zwak.De mensen in Haiti zijn mietjes, beetje dood gaan bij een 7....
Ja dat vind ik vaak ook het hypocriete, bij de ene wel en bij de andere niet. En gewoonlijk is het de media die het bepaald.Dat zal wel meevallen, Chili is geen Haiti natuurlijk.
Pfff natuurlijk... ooit van verhuizen gehoord

Ja maar die 7 zat veel dichter bij het oppervlak. Dat is wat het zo destructief maakte. Plus de gebouwen daar waren erg zwak.
Ja dat vind ik vaak ook het hypocriete, bij de ene wel en bij de andere niet. En gewoonlijk is het de media die het bepaald.
Pfff natuurlijk... ooit van verhuizen gehoord
En ja om je voor te zijn: dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar daarom moet de internationale gemeenschap ook helpen bij de emigratie. Dat land is onbewoonbaar.
+ Waar ga je die mensen dan droppen? 't Is gemakkelijk te zeggen "ja, alle mensen weg uit de risicogebieden", maar praktisch is dat gewoon niet haalbaar, die mensen hebben er nu ook niet voor gekozen om geen nagel te hebben om aan hun kont te krabben + dan nog eens op één vd geologisch meest ongelukkig gekozen plaatsen te wonen hé.Tja dit is hoe ik het zie. Volgens mij heeft het niet veel zin om geld te blijven pompen in de huidige situatie.In dit topic zit de helft vd mensen al te duiden op het feit dat ze echt wel geen geld meer willen geven, dus emigratie is gemakkelijker gezegd dan gedaan+ Waar ga je die mensen dan droppen? 't Is gemakkelijk te zeggen "ja, alle mensen weg uit de risicogebieden", maar praktisch is dat gewoon niet haalbaar, die mensen hebben er nu ook niet voor gekozen om geen nagel te hebben om aan hun kont te krabben + dan nog eens op één vd geologisch meest ongelukkig gekozen plaatsen te wonen hé.
Tja dit is hoe ik het zie. Volgens mij heeft het niet veel zin om geld te blijven pompen in de huidige situatie.
En dat die mensen er niet voor gekozen hebben is een beetje makkelijke uitspraak. Iedereen is vrij om een keuze te maken. Alleen ben je beperkt in je keuze als je al niet veel verstandelijk vermogen hebt. Maar kijk bijv. eens hoe China geëvolueerd is, het kan dus wel.
? een redenering die ik nooit zal snappen. Als een dergelijk iets gebeurt in Nederland vind ik dat net zo erg als dat het elders gebeurt.
De t*ring dat gaat weer bakken met belastinggeld kosten, ik zeg we doen de geld kraan dicht >_<. Laat mother nature dit maar oplossen.

Wees blij dat je de luxe hebt dat je kunt mekkeren over het feit dat je een paar centjes meer zult moeten afstaan en toch nog een luxeleventje kunt leiden![]()