Fitness Seller

chin/pull ups geen volledige rom ivm plafon

• Topic Starter Topic Starter
Onder horizontaal is dan triceps of boven horizontaal?

Bovenin dude. En het is niet zo dat het enkel triceps is, ze leveren meer werk het laatste stukje (een stuk boven horizontaal).

2monxbq.jpg

Nieuwe cage van fs

/QUOTE]

als dit een plaatje is van je power cage heb ik misschien wel een goede oplossing voor je. zoals je ziet staan de dingen van de pull up bar als een
__
/ \ boven je power cage uit. als je dat nou omdaait zodat dat gedeelte wat lager zit kun je misshcien wel een volledige ROM maken. dan zul je ipv 10cm iets van 20-30 cm speling hebben op je pull ups waardoor het misschien wel lukt

Bovenin dude. En het is niet zo dat het enkel triceps is, ze leveren meer werk het laatste stukje (een stuk boven horizontaal).

Dat weet ik, maar aangezien het vanzelfsrpekend is dat je rug het meeste werk doet, spreek ik enkel over de assisterende spiergroepen

---------- Post toegevoegd Sun 6 May 2012 om 11:53 ----------

2monxbq.jpg

Nieuwe cage van fs

/QUOTE]

als dit een plaatje is van je power cage heb ik misschien wel een goede oplossing voor je. zoals je ziet staan de dingen van de pull up bar als een
__
/ \ boven je power cage uit. als je dat nou omdaait zodat dat gedeelte wat lager zit kun je misshcien wel een volledige ROM maken. dan zul je ipv 10cm iets van 20-30 cm speling hebben op je pull ups waardoor het misschien wel lukt

Is net ook al gezegd, maar dat kan niet. De cage zit bovenin ook vast met een plaat, zoals op de zijkant. Op deze foto alleen niet te zien.

Maar toch bedankt

Dit is echt geen troll, maar mij lijkt het wel wat :o

Als je nu je bar op de hoogste stand doet, en dan gewoon je benen intrekt moet het toch lukken? En als je de oefening lekker gecontroleerd doet zal die bar er wel niet uitvallen toch.

Lezen?

Heb je alle posts wel gelezen in dit topic?

Whuut, had ik eigenlijk gedaan ja, blijkbaar net dat stuk niet gelezen dan..

die pull up bar ondersteboven monteren

o is al gepost sorry

Haha irritante flikkertjes :P

Stuk uit de cage flexen bij al die 4 hoeken, en dan maar weer monteren. Gewoon haakse slijper gebruiken.
Voor de rest weinig mogelijkheden als ik het topic zo eens bekijk..

Ik denk dat ik hem in de slaapkamer zal plaatsen, die is namelijk wat hoger. Zo kan ik ook mpen in de kamer

Dus denk bedje naar zolder, cage naar slaapkamer. Moet er wat voor over hebben om te trainen haha.

Ik denk dat ik hem in de slaapkamer zal plaatsen, die is namelijk wat hoger. Zo kan ik ook mpen in de kamer

Dus denk bedje naar zolder, cage naar slaapkamer. Moet er wat voor over hebben om te trainen haha.

Maak een gat in het plafond! Epic hoofdruimte = epic

10cm eruit zagen en terug aan elkaar lassen.

Als je naar die bovenste balken kijkt dan zie je dat daar ook gaten in zitten. Je kan hem dan iets naar binnen hangen dan kan die wel ondersteboven en heb je ook geen verticale steunen die in de weg zitten. En als je geen gaten aan de bovenkant hebt zitten dan boor je die toch ff. Is een kleine moeite.

Ik zou als het gaat een volledige ROM maken, maar als het puur om lat ontwikkeling gaat is verder dan neus/mond/kin niet noodzakelijk.

Reactie was voornaamlijk om aan te geven dat het eerder de triceps zijn die in het betreffende gebied de zwakke schakel zijn dan armbuigers (imo belasten chins ed de brachialis meer dan de biceps)

Edit van 3xl uit die link. Schijnt dus niet persee nodig te zijn al vind ik het zelf wel fijner.

Kan je de grepen aanpassen?

Verders vind ik het eigenlijk geen probleem dat je geen voledige ROM kan maken. Imo valt de belasting het laatste deel toch meer op de armen dan op de rug.

IMO dus No problemo

Thanx 3xl,

Wat bedoel je met grepen aanpassen?

In hoogte (in jouw geval dus lager plaatsen)

Denk dat het niet mogelijk is, maar super bedankt voor de info 3xl

Terug
Naar boven