AndroidHealthClinic

China en kracht training

Bezoekers in dit topic

Ik heb lang genoeg in het wereldje gezeten om te weten hoe het eraan toe gaat. Ik denk dat het tijd moet gaan worden dat de mensen hun ogen eens gaan open doen.

Elk Belgisch record (buiten tom goegebuer) stelt niets voor. Heel het gewichtheffen in België stelt niets voor.

Over doping? Daar kan ik een boek over schrijven ondertussen. De statistieken liegen er niet om. Elke TOPsport moet met een korreltje zout genomen worden of je dat nu wil of niet. Dat zijn FEITEN.
Gewoon door de kranten al te lezen weet je hoe triestig het is in de sportwereld.

Wat ik toegeef is dat de zuivere sporters het slachtoffer zijn van de gedopeerde sporters. Zuivere sporters zijn nog altijd in de meerderheid natuurlijk, maar voor hoelang nog?

Oja, chewie: denk je dat Coleman en vrienden zuiver zijn? :)
Of het o zo grote voorbeel schwarzenegger?

Olav, ik vind je een beetje schreeuwen als een kind wiens lolly wordt afgepakt......blèèèhh.

Het is zo triest om alleen maar over doping te gaan lopen schreeuwen.
Dat het nivo in België niet om naar huis te schrijven is in het gewichtheffen, heeft meerdere oorzaken.
Doping is maar een klein onderdeel in het hele verhaal.
Ik kan je er sowiezo al een aantal noemen, overigens geldt dat niet alleen voor België maar ook voor oonz Ollanders, awel:

-Mentaliteit (er echt helemaal voor gaan)
-Begeleiding, lees ook kennis.
-Cultuur. Wij leven in een filmsterren/voetbalcultuur, popiejopie gedrag zonder ergens de waarde van in te zien.

Nu, dat zijn er maar zo een paar. Ik weet van oost(blok)-atleten dat ze twee maal per dag trainen, zeven dagen in de week. Niks geen party's of lalpartijen of extasy-houseparty's.
Nee, total-commitment! :eek:

Ik zie hier de jongeren dat nog niet doen.

Ik denk dat het tijd wordt voor mensen dat ze eens wat meer respect tonen voor gedane arbeid, ipv steeds maar weer met het vingertje wijzen.
 
zelfs al spuit zichzelf tot zn nekje toevol..dan nog is het niet voor iedereen weg gelegd zulke lifts!
zijn genoeg jongens die meer dan 2 gram AS per week zetten en geen super fysiek of mega kracht statts hebben.

Als olav zolang in "het wereldje"zit zou hij ook moete weten dat met AS alleen je er nog niet komt..
 
Nu, dat zijn er maar zo een paar. Ik weet van oost(blok)-atleten dat ze twee maal per dag trainen, zeven dagen in de week.
Buiten de hele discussie om. Wat is exact het nut van 2 maal daags een forse training? Het lijkt me dat zelfs top atleten rust nodig hebben, als is het alleen maar om te herstellen van de training?

Of is dan bijv training 1 puur techniek en training 2 prestatie gericht?
 
Olav, ik vind je een beetje schreeuwen als een kind wiens lolly wordt afgepakt......blèèèhh.

Het is zo triest om alleen maar over doping te gaan lopen schreeuwen.
Dat het nivo in België niet om naar huis te schrijven is in het gewichtheffen, heeft meerdere oorzaken.
Doping is maar een klein onderdeel in het hele verhaal.
Ik kan je er sowiezo al een aantal noemen, overigens geldt dat niet alleen voor België maar ook voor oonz Ollanders, awel:

-Mentaliteit (er echt helemaal voor gaan)
-Begeleiding, lees ook kennis.
-Cultuur. Wij leven in een filmsterren/voetbalcultuur, popiejopie gedrag zonder ergens de waarde van in te zien.

Nu, dat zijn er maar zo een paar. Ik weet van oost(blok)-atleten dat ze twee maal per dag trainen, zeven dagen in de week. Niks geen party's of lalpartijen of extasy-houseparty's.
Nee, total-commitment! :eek:

Ik zie hier de jongeren dat nog niet doen.

Ik denk dat het tijd wordt voor mensen dat ze eens wat meer respect tonen voor gedane arbeid, ipv steeds maar weer met het vingertje wijzen.


Ik wou helemaal niet beginnen over doping. Ik haalde het in mijn eerste post enkel eens aan omdat het ook iets is waar men rekening mee moet houden.
En als we over België (en ook nederland) gaan beginnen zijn we volgend jaar nog niet rond. Daar heb ik me ook al meerdere malen over uitgesproken, maar wie kan het iets schelen natuurlijk?
 
Oja, chewie: denk je dat Coleman en vrienden zuiver zijn? :)
Of het o zo grote voorbeel schwarzenegger?

Je bent gewoon tegen doping...
Nee duh dat ze niet clean zijn, maar dat maakt hun prestatie niet minder. Ze werken er net zo hard voor etc.
Een clean squat van 300 is in mij ogen net zo bijzonder als een 400squat met doping. Beide heb je talent en wilskracht voor nodig.

Je moet wel een paar dingen weten:

1. Deze mannen/vrouwen trainen al vanaf ze uit de wieg komen. Dat is maatschappij/ omgevings afhankelijk. Hier voetballen de grote sterren al vanaf dat ze lopen
2. Verboden middelen nemen ze daar gelijk wij snoep eten. in topsport is dat nodig, je kan er tegen zijn of je erbij neer leggen, wat ik doe
3. Deze komen uit de laagste regionen van de maatschappij en doen alles om zulk leven te kunnen hebben. Niet iedereen mag daar gewichtheffen doen. Ze doen een grote selectie en wie perfect is voor gewichtheffen halen ze eruit. Vanaf dan is dat hun leven 24/24 7/7. Wat Mike zei het resulteert in commitment en prestatie gericht zijn.

Dus eigenlijk moet je deze prestaties met een korreltje zout nemen

Imo geen reden om hun prestaties af te doen als een korreltje zout.
 
Laatst bewerkt:
Buiten de hele discussie om. Wat is exact het nut van 2 maal daags een forse training? Het lijkt me dat zelfs top atleten rust nodig hebben, als is het alleen maar om te herstellen van de training?

Of is dan bijv training 1 puur techniek en training 2 prestatie gericht?

Ja, zo zou je grofweg hun sT van trainen wel kunnen indelen.
Uiteraard niet altijd op de top van het vermogen.

Er traint bij ons in de gym een van oorsprong Armeense jongen (gewichtheffer), die heel passend wist te omschrijven waarom er zoveel talent in die landen zit en waarom men daar ogenschijnlijk zo makkelijk een blik met krachtatleten lostrekt.
Hetzij gewichtheffen, powerliften of strongman.

Het komt allemaal op wilskracht neer. Uiteraard is genetische aanleg ook belangrijk, maar hij vond de kerels hier van nature (boeren) grover en groter dan waar hij vandaan kwam, dus dat zit wel goed.
Nee, heeft puur met mentaliteit te maken.
 
J
Het komt allemaal op wilskracht neer. Uiteraard is genetische aanleg ook belangrijk, maar hij vond de kerels hier van nature (boeren) grover en groter dan waar hij vandaan kwam, dus dat zit wel goed.
Nee, heeft puur met mentaliteit te maken.

wellicht is die sport in dat soort landen ook een prima manier om uit hun huidige bestaan te ontsnappen? daar heb je dan je motivatie/wilskracht....
 
Maw je kan het reduceren tot het feit dat in de oostblok en het verre oosten die sporten meer ingeburgerd zijn. wat de prestaties niet minderwaardig maakt. Wilskracht heb je nodig voor elke sport, als je ervoor wilt gaan is het toch niet belangrijk welke sport?

In het Westen en neem dan België zijn er evenveel jongens die met volle goesting en wilskracht het proberen te maken in bv de wielersport. De kennis is er, de begeleiding etc... Denk dat ze ginder nog nooit ne velo van dicht hebben gezien om het wat cru te zeggen.

Gewoon dikke respect voor die spleetoogjes daar. santé:eek:
 
Buiten de hele discussie om. Wat is exact het nut van 2 maal daags een forse training? Het lijkt me dat zelfs top atleten rust nodig hebben, als is het alleen maar om te herstellen van de training?

Of is dan bijv training 1 puur techniek en training 2 prestatie gericht?

De begin redenen om AS te gebruiken was ook meer te kunnen trainen
dus twee keer op een dag
Later bleek dat je met meer AS en minder trainen ook groot kon worden.
Verandering van mentaliteit.
 
Ja, hij zit in de klasse tot 56 kg, dezelfde als Tom Goegebuer.
Op het filmpje doet hij 170 kg clean & jerk op training. Zijn lichaamsgewicht zal hier zeker wel minstens 60 kg zijn. Zijn beste resultaat in de -56 is 132 en 160.
Hij mag voor de Chinezen meedoen aan de Olympische Spelen en is de grote favoriet in de klasse tot 56 kg.
Hij is trouwens nog maar 18 jaar :eek:

ik zit idd met open mond van verbazing naar die filmpjes te kijken!

erg BRUUT!
:thumbs:
 
15 year old Clean and Jerks 140kg
http://www.youtube.com/watch?v=3lbAX4WW_dc

180kg Clean and Jerk
http://www.youtube.com/watch?v=_NRbTPDSB2U

140kg(308lbs) snatch from the hang for a double.
http://www.youtube.com/watch?v=uyfFfp_K0VM

This kids is 8 years old and weighs about 40kg(95lbs), Clean Jerks 75kg (165lbs).
http://www.youtube.com/watch?v=8A-m9W-3_9M

This girl 15 year old girl snatched 70kg(154lbs) several times in training. She weighs about 46kg
http://www.youtube.com/watch?v=fDKKDW2gXek

This female 16 year old Chinese Lifter Snatch 65kg(143) at a body weight of 48kg
http://www.youtube.com/watch?v=miUeoEB5-eg

15 year old female SuperHeavy weight Snatching 85kg
http://www.youtube.com/watch?v=fuPtcSoxjug
 
Wow die jerk van die 8 jarige gaat echt easy.
 
haha insaneeeee
 
damn, gruwelijk man
 
Had gelezen dat die Chinese loper blessures had gekregen door zn powertraining.
En dat ze daar te weinig rust nemen.
 
Damnit waarom heb je hier in nl nou niet van die faciliteiten.
 
Hmm is lastig materie, maar dat zit em in individuele verschillen.
Neem even voor het gemak 2 ongetrainde mannen beiden 1.85m en beiden 85kg en 15% vet. De ene kan daarom toch duidelijk sterker zijn dan de ander.
Heeft te maken met aantal "motorunits" in de spieren, die per individu verschillen. Dit verklaart gelijk waarom de één wat makkelijker sterker wordt en de ander met hetzelfde trainingsprogramma weer minder.

Ook speelt mechaniek en heffingshoeken of hoe je het ook noemen wilt een grote rol in het tillen of duwen. Brede schouders en lange armen zijn niet ideaal voor bankdrukken, maar wel weer voor overhead-drukken. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Zo is dat uiteraard voor meerdere oefeningen van toepassing.

Dan even over het "cutten", tijdens die periode verlies je sowiezo kracht. Bij de ene is dat meer als bij de ander maar je verliest hoe dan ook aan kracht.
Dit heeft te maken met o.a. energie-tekort en verlies in lichaamsgewicht.
Daarna zal de kracht zich weer herstellen, mits je geen spiermassa hebt ingeleverd, juist alleen al omdat de ratio werkende-massa/lichaamsgewicht gunstiger uitvalt.

Uiteraard moet er wel voor getraint worden :D

Hoezo zijn lange armen wel geschikt voor overhead pressen?
En waarom zijn brede schouders niet geschikt voor te bankdrukken?
 
Back
Naar boven