MuscleMeat

Stelling Chocomel de big battle - Chocomel VS Vitargo + whey.

Peiling Peiling Wat vind jij beter?

• Whey + vitargo

Stemmen: 15 32,6%
  • Optimel choclademelk na het lezen van dit artikel

Stemmen: 4 8,7%
  • Ik ben een ruige powerlifter en drink alleen de echte

Stemmen: 15 32,6%
  • Ik drink helemaal geen after work out shakes

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verkapte ''Zie mij chocomelk EN vitargo hebben'' topic.

Zit in Optimel ook kristalsuiker?

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Een shitload aan carbs

Ik ben geen chocomel expert, maar als je gewoon logisch nadenkt dan weet je dat een whey shake met dextrose beter is dan chocomel.

In chocomel zit bullshit als kristalsuiker en smaakstoffen en vet.

In whey zit een shitload aan nuttige voedingsstoffen, gunstiger aminozuurprofiel, etc.

En over vitargo; de samenstelling van carbs is ook gunstiger in vergelijking chocomel, vitargo is een breder spectrum van snelle en meer complexe carbs wat voor een geleidelijkere/langdurige afgifte zorgt van carbs in vergelijking met de geraffineerde suikers in chocomel.

• Topic Starter Topic Starter
En over vitargo; de samenstelling van carbs is ook gunstiger in vergelijking chocomel, vitargo is een breder spectrum van snelle en meer complexe carbs wat voor een geleidelijkere/langdurige afgifte zorgt van carbs in vergelijking met de geraffineerde suikers in chocomel.

Vooral dat laatste ben ik nou benieuwd naar bij vitargo is dat nou werkelijk zo?

Loo, over dingen als gunstigere profielen ga je je toch niet druk maken als je niet aan het cutten bent of geen wedstrijdjongen bent?
Dat vind ik een beetje overdreven.

Je gaat toch niet beweren dat Vitargo en kristalsuiker in principe gelijkwaardige koolhydraten zijn? Vitargo is een zetmeel, kristalsuiker is de meest eenvoudige vorm van een koolhydraat.

+1 maar de vraag is dus zit in Optimel Kristalsuiker zo ja einde discussie volgens mij?

Ik ben geen chocomel expert, maar als je gewoon logisch nadenkt dan weet je dat een whey shake met dextrose beter is dan chocomel.

In chocomel zit bullshit als kristalsuiker en smaakstoffen en vet.

In whey zit een shitload aan nuttige voedingsstoffen, gunstiger aminozuurprofiel, etc.

Je wilt na de training toch juist een snelle afgifte van koolhydraten?

En over kunstmatige stoffen: er staat hier alleen carrageen op (geen idee, wat het is). Natuurlijk wel veel suiker. Wat is er trouwens zo slecht aan krystalsuiker?

En vet dat ongezond is zie ik ook nog niet helemaal.

Chocomelk ftw!

+1 maar de vraag is dus zit in Optimel Kristalsuiker zo ja einde discussie volgens mij?

Optimel weet ik niet, volgens mij drinken de meesten hier Chocomel. Optimel bevat waarschijnlijk ook een gedeelte dextrose aangezien Optimel valt onder gezondheidsvoeding.

Drink iets van 0,7 liter echte "sjoko melk" (4 mokken)

Kan het gratis op mijn werk pakken. Nog ff en ik steek gewoon een rietje in zo'n liter pak........

Optimel weet ik niet, volgens mij drinken de meesten hier Chocomel. Optimel bevat waarschijnlijk ook een gedeelte dextrose aangezien Optimel valt onder gezondheidsvoeding.

Ja dat lees ik net ook daarom vind ik deze vergelijking dus redelijk goed

Optimel producten zijn zuivelproducten met 0% vet en zonder toegevoegde suikers. Het is de optimale combinatie van lekker en gezond, met minimale hoeveelheid aan calorieën.

Als we gaan discussieren over de echte chocomel VS vitargo/whey is het zo einde discussie.

Ik dacht dat eiwitten in je PWO overbodig waren en juist het spierherstel vertraagden ???

Als je gewoon whey neemt + dextrose ben je het goedkoopst uit.

Verder zijn whey proteine snellere eiwitten dan die uit chocomel, dus mijn keuze is duidelijk ;)

Wie besteedt er nou 4 euro aan een PWO shake......

weinig keuze in je poll maar als ik moet kiezen ;whey + vitargo.

Neem persoonlijk liever banaantje+(vanille)whey+melk (hop nog wat ijsklontjes erbij), zo heb ik heb ik mn wei eiwitjes, suikers, casseine eiwitjes binnen terwijl ik geniet van een lekkere ijskoude milkshake:thumbs:

Loo, over dingen als gunstigere profielen ga je je toch niet druk maken als je niet aan het cutten bent of geen wedstrijdjongen bent?
Dat vind ik een beetje overdreven.

Ik besteed zwaar tijd aan bodybuilding en wil de beste resultaten, daarom kies ik ervoor om wat meer geld uit te geven aan een whey shake die speciaal ontwikkeld is voor krachtsporters dan dat ik moeilijk ga doen over een paar centen en voor chocomel kies.

Beetje het verschil tussen iemand die maar wat "aanhobbyt" en iemand die echt serieus is. Diegene heeft er geen moeite mee om meer geld te betalen, omdat hij er zeker van wilt zijn dat hij veel nuttige voedingsstoffen binnen krijgt.
Niet alleen met oogpunt op spiergroei, ook op algehele gezondheid.

Of een whey shake significant beter is dan chocomel? Ik denk het wel, al zal het niet heel veel uitmaken.
In mijn logica is het in ieder geval een betere keuze.

whey;

Eigenschappen:
- Hoog eiwitgehalte van 93%
- Zeer snelle opname
- Zeer laag vet- en lactosegehalte
- Bereid met koude Cross-Flow Microfiltratie, hierdoor blijft de natuurlijke structuur van eiwitten behouden.
- Bevat daardoor unieke kwetsbare peptiden die het immuunsysteem ondersteunen en spierherstel bevorderen

Aminozuren per 100 g eiwit:
L-Alanine 5000 mg
L-Arginine 2100 mg
L-Asparginezuur 11000 mg
L-Cysteine 2200 mg
L-Glutaminezuur 18100 mg
Glysine 1400 mg
L-Histidine 1700 mg
L-Isoleucine*(BCAA) 6400 mg
L-Leucine* (BCAA) 10600 mg
L-Lysine* 9600 mg
L-Methionine* 2200 mg
L-Fenylalanine* 3000 mg
L-Proline 5500 mg
L-Serine 4600 mg
L-Threonine* 6700 mg
L-Tryptofaan* 1400 mg
L-Tyrosine* 2600 mg
L-Valine* (BCAA) 5900 mg
* = essentiële aminozuren, BCAA = Branched Chain Amino Acids

Ja mooie post Loo --> wat kunnen we daar nou van zeggen ik heb geen idee wat voor soort aminoprofiel er in chocolademelk zit, iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven