MuscleMeat

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Klus Ben het gewoon niet met je eens.
Waarom mensen om de oren slaan met de Bijbel.
Het heeft geen zin en ik denk niet dat Jezus zelf dat
gedaan zou hebben.
De enigste reden dat ik dit niet via pm doe is omdat
ik weet dat God van mensen houd en ze nooit op deze
manier de les zou lezen.

Be blessed

Ik spuug op de het gros van de gelovigen. Hierom:

De bijbel en ook de koran zijn niet te beroerd er op te wijzen wat voor een gruwelijke straffen er volgen als je hun (niet of nauwelijks) beargumenteerde regels opvolgt. En ze vertellen er meestal ook bij wat voor een geweldige beloning er volgt als je ondanks alles de regels blijft gehoorzamen.

Ik denk dat het overgrote deel van de gelovigen de regels van hun geloof gehoorzamen omdat ze bang zijn voor straf of omdat ze uit zijn op een beloning. Voor mij is dat hypocrisie pur sang.

En ik vraag me af of de meeste gelovigen zichzelf goed genoeg kennen om te kunnen bepalen hoe oprecht hun geloof is.

Ik ben best bereid om erin te verdiepen, wat me tegenhoudt is die opdringerigheid van gelovigen :S

Brolly zei:
Ik ben best bereid om erin te verdiepen, wat me tegenhoudt is die opdringerigheid van gelovigen :S

Ik kan me wel voorstellen dat je je stoort aan die opdringerigheid.
Ik hoop niet dat ik opdringerig overkom trouwens.
Gelovigen zijn soms best raar omdat ze vast zitten
in religigie en het allemaal zo goed denken te weten
terwijl ze helemaal niet zoveel weten.

Waarom denk je dat er zoveel kerkscheuringen zijn.

God zelf dwingt niemand heeft iedereen de vrijheid gegeven
om te kiezen wie,wat ze willen geloven.

Ik zou zeggen doe wat in je hart is en stoor je niet aan anderen dan kom je
altijd wel goed uit.

Maar kan een gelovige nou eens uitleggen waarom God het heelal zo onmetelijk groot heeft gemaakt en er op dat gebied eigenlijk niks over in de bijbel staat? Waar is de logica van een onmetelijk groot heelal en dan een miniscuul waterdruppeltje daarin waar wij op leven. Zo klein dat een atomair deeltje dichter bij ons staat qua schaal dan het heelal staat tot de aarde.

God heerst dus over een proton of neutron in een onmetelijk grote ruimte. Vrij wazig.

Misschien is het een domme gedachte maar wordt geloof en ''het eeuwige leven'' niet gewoon aangegrepen omdat mensen bang zijn voor de dood ? ( Het onbekende )

EricR zei:
Maar kan een gelovige nou eens uitleggen waarom God het heelal zo onmetelijk groot heeft gemaakt en er op dat gebied eigenlijk niks over in de bijbel staat? Waar is de logica van een onmetelijk groot heelal en dan een miniscuul waterdruppeltje daarin waar wij op leven. Zo klein dat een atomair deeltje dichter bij ons staat qua schaal dan het heelal staat tot de aarde.

God heerst dus over een proton of neutron in een onmetelijk grote ruimte. Vrij wazig.

Nee kan ik niet.;)

Ik weet alleen dat de wijsheid van God voor ons dwaasheid is.

gr jac

Brolly zei:
Misschien is het een domme gedachte maar wordt geloof en ''het eeuwige leven'' niet gewoon aangegrepen omdat mensen bang zijn voor de dood ? ( Het onbekende )

Je bedoelt dat mensen in God gaan geloven omdat ze bang zijn voor de dood???
Kan natuurlijk.
Iedereen heeft zo zijn eigen reden om het geloof aan te grijpen.
Maar mensen die dat doen moeten dan wel echt met God gaan leven
anders heeft het geen zin.

Dat betekend zonde beleiden en bij God brengen.
Jezus erkennen ,maar dan komt het.
Eenmaal Christen geworden moeten mensen wel willen veranderen
en niet meer hun zonde doen die ze daarvoor beleden hebben.
Natuurlijk helpt God ze daarbij en vergeeft ze wanneer ze
falen maar er moet wel serieus mee omgegaan worden.

Er bestaat geen goedkope en makkelijke rit naar de Hemel ofzo.
Wel een behouden aankomst.

Niet iedere gelovige die zegt gelovig te zijn is dat ook werkelijk.
Gewoon omdat ze te goedkoop met hun zonde omgaan (ik denk dat daarom de kerk zo weinig invloed heeft)
en zich niet eens meer rot voelen wanneer ze gezondigt hebben.

Foutloos word je nooit maar gelovigen moeten wel zo goed mogelijk
proberen goed te zijn en daarbij speelt de genade een rol
wanneer je de plank misslaat.

@EricR In Job 38 ,is een hoofdstuk waarin God zelf aan het woord is tegen Job.Hij spreekt over hoe hij de aarde creerde en spreekt over het helal.
Het hoofdstuk gaat er iets inhoudelijker op in.

Natuurlijk geen uitleg waarin God ons zijn logica laat zien want die is er gewoon niet.;)
Maar het is zeker een interresant hoofdstuk wat de grootheid van God zelf laat zien.

Iedereen die zich nu hier druk loopt te maken over dat hoerige geloof.

Ik wil hiermee niemand voor zn kop stoten, maar als je gaat discussieren over van wie Israel nu wel of niet is, ben je bijna geen haar beter als die schietende randmongolen daar in het Midden-Oosten.

Gisteren nog zo'n dansende Jodenbaardaap gezien. Ging een beetje met een leren riempje om zn hoofd en armen staan huppelen en brabbelen bij de mortieren.

Volgens hem zorgde het bidden voor meer treffers aan Hezbollah kant.

Die knakkers zijn dus stuk voor stuk te ziek om op deze aardbol te horen rondlopen. Imo net zo ziek als pedofielen en ander gestoord publiek.

I rest my case......

@ Jacoba: Waarom zijn er Aidsbabies? Heb je dat wel eens aan God gevraagd?

En waarom zijn er parasitaire aanoeningen en dodelijke virussen die niet bepaald voor een elegante snelle dood zorgen? Is dat ook God's creatie?

Waarom laat God haar kinderen zinloos lijden? Waarom is er leed waar mensen geen enkele invloed op hebben maar wat ze wel overkomt en wat hun en hun directe omgeving in de diepste ellende stort? Kun je je bij dat soort leed iets voorstellen Jacoba? Ik word echt niet goed van dat zweverige gelul van je.

Verdiep je in eens serieus in het zinloze nutteloze lijden waar de menselijke vrijheid geen enkele invloed op heeft, en kom dan nog eens met dat oeverloze gelul over die almachtige God van je.

Laatst bewerkt:
Lauw zei:
En waarom zijn er parasitaire aanoeningen en dodelijke virussen die niet bepaald voor een elegante snelle dood zorgen? Is dat ook God's creatie?

Waarom laat God haar kinderen zinloos lijden? Waarom is er leed waar mensen geen enkele invloed op hebben maar wat ze wel overkomt en wat hun en hun directe omgeving in de diepste ellende stort? Kun je je bij dat soort leed iets voorstellen Jacoba? Ik word echt niet goed van dat zweverige gelul van je.

Ditzelfde verhaal heb ik eens voorgelegd aan 2 Jehova's die aan mn deur stonden. Konden ze geen zinnig antwoord op geven, behalve dat alles een test is :rolleyes:

Ik redeneer heel makkelijk;

Als er een God is, waarom zijn er dan tal van zinloze oorlogen vanwege verschil in geloofsovertuiging?

Waarom gaan er mensen kapot aan kanker?

Waarom bestaan de wereldbevolking niet gewoon uit 1 ras/soort zodat mensen elkaar niet hoeven af te maken omdat de 1 zwart is en de ander geel?

Zolang niemand mij daar een overtuigend antwoord op kan geven, blijf ik lekker in mezelf geloven en niet in een ander zn illusies.

ik stel die vraag ook steevast als een gelovige mij irriteert.

De antwoorden die ik heb gekregen:
- lijden wordt veroorzaakt door de door God gegeven menselijke keuzevrijheid (dat geldt voor veel lijden, maar zeker niet voor al het leed).

- Het is een test. (??? Dat is net zoiets als een vader die met een injectienaald zijn kind express aids geeft om te testen of dat kind wel van zijn vader blijft houden? de logica ontgaat me compleet).

Het beeld van God dat door de meeste religies wordt gepredikt klopt niet met de realiteit.

Lauw zei:
Het beeld van God dat door de meeste religies wordt gepredikt klopt niet met de realiteit.

Neuh maar die lui kloppen zelf ook niet met de realiteit. :cool:

Als ik 1 wens mocht doen, zou ik opnieuw geboren willen worden in een wereld zonder religie.

Vergeet geld, vergeet olie, vergeet drugs. Religie heeft de meeste doden op zn geweten.

Ik denk dat sinds de mens waarom? zei, er behoefte ontstond aan religie. Religie beantwoordt waarom vragen die de logica niet kan beantwoorden.

Het probleem ontstaat pas als mensen zich gaan organiseren. Het ligt in de menselijke aard om gelijk te willen hebben. En het ligt ook in de menselijke aard om dat gelijk met geweld af te dwingen. En religie organiseert mensen en geeft mensen een collectief ‘gelijk’. Vervolgens krijgen mensen die aangesloten zijn bij een religie de drang om hun gelijk aan anderen op te leggen. En dan begint het gezeik, want er zijn altijd mensen die vinden dat ze ongelijk hebben.

Het probleem ligt bij de mens, en niet bij religie.

Lauw zei:
Het probleem ligt bij de mens, en niet bij religie.

Word; Is het geen religie dan vinden we wel een andere reden om elkaar de schedel in te slaan. De angst om onwetend of onmachtig te zijn is groter dan de liefde voor onze medemens of groepsgevoel, we zijn gewoon predators.

Ok...eerst en vooral..God heeft ons geloof gegeven...religie is uitgevonden door de mens...(daarom heb ik dus geen religie, maar ben gewoon gelovig;) )...
En al die ziektes enzo...das idd doorde mensen zelf.
moest iedereen wat meer om een ander geven, en wat beter volgens God zijn principes denken...gingen er geen "vuile" ziektes zijn, want iedereen helpt elkaar, ook geen aids want neuke met iemand mag in principe pas als je getrouwd bent, en das dan ook de enigste die je doet he...

En mss heeft God de mensen wel een heelal gegeven om hun mee bezig te houden...want mensen zijn toch zoooooo nieuwsgierig;)

the better dayz zei:
Ok...eerst en vooral..God heeft ons geloof gegeven...religie is uitgevonden door de mens...(daarom heb ik dus geen religie, maar ben gewoon gelovig;) )...
En al die ziektes enzo...das idd doorde mensen zelf.
moest iedereen wat meer om een ander geven, en wat beter volgens God zijn principes denken...gingen er geen "vuile" ziektes zijn, want iedereen helpt elkaar, ook geen aids want neuke met iemand mag in principe pas als je getrouwd bent, en das dan ook de enigste die je doet he...

En mss heeft God de mensen wel een heelal gegeven om hun mee bezig te houden...want mensen zijn toch zoooooo nieuwsgierig;)

Nu ga je de mens de schuld geven van ziektes op deze wereld. Maakt van ziek zijn opnieuw een zonde, terug naar de middeleeuwen dus.

Ik dacht btw dat god de mens naar zn eigen gelijkenis geschapen had. Vandaar dus ook de vrije wil en dus het "bewustzijn" vd mens met zn fouten. Zonder vrije wil is er geen goed of kwaad, alleen de wetten van de natuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven