klusmier zei:
QUOTE=Big'r
Om mijn fouten zou ik zwaar gestrafd moeten worden

Lekker ben jij zeg.
Als god had gewild dat je geen fouten zou maken, had hij me maar 100% bewustzijn en 100% helder zien moeten geven.
Hoe kan een god verwachten dat een mens dat hij
beperkt heeft geschapen geen fouten maakt...?
Ik wordt gestrafd omdat mijn vader me heeft geschapen als een zwakzinnige in een rolstoel... Oooooeeehwie.
- ieder mens is geboren in de zonde van Adam & Eva, alleen Jezus heeft onze zonden op zich genomen aan het kruis op 1 voorwaarde: dat je onvoorwaardelijk gelooft dat Jezus je redder is!
]
Onvoorwaardelijk geloven betekent dat een god van je vraagt dat je zonder enige vorm van kritiek zomaar klakkeloos iets moet aannemen. Dit insinueert dat je geen vragen mag stellen en niet als mens zelf op onderzoek mag gaan.
Hoe weet ik dan of de informatie van God afkomt of van Satan?
klusmier zei:
Ik weet niet eens hoe ik op dit soort krankzinnigheid moet reageren
- reageer dan ook niet halve zool!!]
Ah heerlijk, een echte vergevende christen zoals we er meer kennen.
klusmierEn wie ben [u zei:
jij[/u] om in naam van Jezus te spreken? Behoorlijk lef moet je daarvoor hebben.
Sorry, maar ik neem alleen informatie aan van Jezus zelf, en van
niemand, maar dan ook niemand die denkt in zijn naam te moeten spreken. Bedoel licht te laten schijnen
- iedere christen mag spreken en getuigen uit naam van Jezus, je mag alleen zijn naam niet misbruiken!]
Excuseer, maar - er vanuit gaande - dat de beste man echt heeft bestaan, dan heeft hij een aardig verhoogd bewustzijn, en een tot dan toe ongeevenaarde kennis gehad. Best mogelijk.
Denk jij dat ik van iedere heikneuter die een keer door een bijbel heeft heengespit die:
-vol staat met dubbelzinnigheden
-vol staat met door de eeuwen heen gemanipuleerde teksten
-om te beginnen al door mongeaulen geschreven zou kunnen zijn ipv god
zomaar willekeurig informatie overneem?
Er is geen mens met hetzelfde bewustzijn en een gelijke mate aan helderzien als wat Jezus zou hebben gehad.
En ik vertik het om van iemand die minder is dan de man zelf informatie over deze man aan te nemen.
Is gewoon net als een roddel: ik vraag liever zelf aan die persoon of het klopt. Dank je wel...
klusmier zei:
Neen, sorry, heb er niks aan. Heb je niks beters?
- lees de Bijbel dan wat beter, en niet alleen de stukken die jou toevallig van pas komen!
Ik lees niet stukken die me toevallig van pas komen. Dank je dat je dat voor mij denkt te kunnen invullen.
Helaas heb ik een te kritische en onafhankelijke blik om zomaar van iemand iets aan te nemen. Maakt me niet uit voor welke godheid hij zich uitgeeft.