AndroidHealthClinic

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahahaha.....karma voor Levi!!

@Musclebear

Je geeft nog geen punten omdat je geen karmapower hebt maar je laat wel blijken dat je iemand zn post op prijs stelt door een berichtje achter te laten....als je 1000 punten hebt gehad krijg je je eerste karmapowerpoint of bij 1000 posts,bro.

Maar stel het evengoed op prijs en zal je wel terugsponsoren als ik weer een berichtje zie van je.

Sommige replys moest ik toch echt hoofdschuddend lezen. Wat een naiviteit om alles klakkeloos aan te nemen van een boek of een persoon in de kerk. Zelf nadenken en kritisch zijn is er niet bij, treurig..

QUOTE=Big'r
Om mijn fouten zou ik zwaar gestrafd moeten worden ???
Lekker ben jij zeg. Als god had gewild dat je geen fouten zou maken, had hij me maar 100% bewustzijn en 100% helder zien moeten geven.
Hoe kan een god verwachten dat een mens dat hij beperkt heeft geschapen geen fouten maakt...?
Ik wordt gestrafd omdat mijn vader me heeft geschapen als een zwakzinnige in een rolstoel... Oooooeeehwie.
- ieder mens is geboren in de zonde van Adam & Eva, alleen Jezus heeft onze zonden op zich genomen aan het kruis op 1 voorwaarde: dat je onvoorwaardelijk gelooft dat Jezus je redder is!:D

Ik weet niet eens hoe ik op dit soort krankzinnigheid moet reageren :o
- reageer dan ook niet halve zool!!

En wie ben jij om in naam van Jezus te spreken? Behoorlijk lef moet je daarvoor hebben.
Sorry, maar ik neem alleen informatie aan van Jezus zelf, en van niemand, maar dan ook niemand die denkt in zijn naam te moeten spreken. Bedoel licht te laten schijnen :rolleyes:
- iedere christen mag spreken en getuigen uit naam van Jezus, je mag alleen zijn naam niet misbruiken!

Neen, sorry, heb er niks aan. Heb je niks beters?
- lees de Bijbel dan wat beter, en niet alleen de stukken die jou toevallig van pas komen!:p

pat21 zei:
Sommige replys moest ik toch echt hoofdschuddend lezen. Wat een naiviteit om alles klakkeloos aan te nemen van een boek of een persoon in de kerk. Zelf nadenken en kritisch zijn is er niet bij, treurig..

de Bijbel is wel het beste en oudste STUDIE boek ter wereld!

je moet het idd bestuderen en de verhalen proberen te intrepreteren in de huidige tijd!
:D

EricR zei:
Wrong, Better Dayz, de bijbel en koran zijn geschreven als het Woord van God. Wel opgeschreven door mensen, maar het Woord van God is niet voor tweeerlei uitleg vatbaar. Ook al wordt dat wel gepoogd aangezien door de eeuwen heen bepaalde onvolkomenheden in de Bijbel zijn aangetoond.

onvolkomenheden die misschien te wijten zijn door verkeerde vertalingen??

willem9 zei:
Als Europa en de VS het een beetje gecoördineerd had aangepakt, hadden ze makkelijk al die joden kunnen verspreiden over de verschillende landen. Maar het is toch normaal dat een land geen 1.5 miljoen joden gaat binnen laten?
Dat zou zowel voor de autochtone en voor de allochtone bevolking nefast geweest zijn.
Maar of dat ze het recht geeft om arme Palestijnen van hun land te beroven...

de Palestijnen hebben helemaal geen recht op het land

in de Bijbel staat alzeker 3000 jaar dat het land Israel heet en geen Palestina!

Laten we vooral de bijbel als leidraad nemen aan wie een stuk land toebehoort. Door die poppenkast voeren ze daar dus ook al duizenden jaren oorlog. Dat 'gij zult niet doden' wil toch niet helemaal lukken.

Lauw zei:
Dat zou ik als Atheïst zijnde wel lachen vinden. Want het geouwehoer in het midden-oosten is begonnen vanwege religie (het is geen toeval dat de Joden dit stuk land uitkozen), en veel van de brandpunten van het conflict zijn ook gebaseerd op religie (de bezette gebieden en de tempelberg bijvoorbeeld). En het zou dus echt heel grappig zijn als juist religie zorgt voor de ondergang van de aarde.
Dan kan ik met opgeheven hoofd Atheïst blijven. :D

de Aarde is al eens verwoest door water: zie Ark van Noach!

de 2e keer zal het door vuur vernietigd worden ( atoombom Iran?)

dit alles staat beschreven in de Bijbel

EricR zei:
Laten we vooral de bijbel als leidraad nemen aan wie een stuk land toebehoort. Door die poppenkast voeren ze daar dus ook al duizenden jaren oorlog. Dat 'gij zult niet doden' wil toch niet helemaal lukken.

klopt, en wie zonder zonde is werpe de eerste steen..........dus niemand is zonder zonde!

alleen door in Jezus te geloven kunnen je zonden vergeven worden en kun je bevrijd worden van je lasten ( ik spreek uit heel wat levenservaring)

ik heb dingen meegemaakt die mensen niet snel zullen accepteren ( qua geweld), en waar ik ook niet trots op ben; maar ik heb al mijn straffen uitgezeten!
( probleem als je vrij bent staan er 16 miljoen rechters je op te wachten, en daar heb ik dus een hekel aan!)

en als ik een volbloed christen ben ( en daar ben ik trots op), en ik hoef geen zieltjes te winnen behalve dan mijn meningsuiting te ventileren......
-> en als ik om die reden gevaarlijk ben?

LOL!!
:D :D :D

willem9 zei:
Waarom gaan ze dan in godsnaam ook tussen allemaal Arabieren wonen en de Palestijnen hun land afpakken?

omdat ze daar al woonden!

weet je dat:
- het eigenlijke paradijs van Adam & Eva, waar de slang ( duivel) zijn werk deed........op de huidige plek van Iran/Irak ligt?

dat is pas IRONIE!!!

klusmier zei:
QUOTE=Big'r
Om mijn fouten zou ik zwaar gestrafd moeten worden ???
Lekker ben jij zeg. Als god had gewild dat je geen fouten zou maken, had hij me maar 100% bewustzijn en 100% helder zien moeten geven.
Hoe kan een god verwachten dat een mens dat hij beperkt heeft geschapen geen fouten maakt...?
Ik wordt gestrafd omdat mijn vader me heeft geschapen als een zwakzinnige in een rolstoel... Oooooeeehwie.
- ieder mens is geboren in de zonde van Adam & Eva, alleen Jezus heeft onze zonden op zich genomen aan het kruis op 1 voorwaarde: dat je onvoorwaardelijk gelooft dat Jezus je redder is!:D ]

Onvoorwaardelijk geloven betekent dat een god van je vraagt dat je zonder enige vorm van kritiek zomaar klakkeloos iets moet aannemen. Dit insinueert dat je geen vragen mag stellen en niet als mens zelf op onderzoek mag gaan.
Hoe weet ik dan of de informatie van God afkomt of van Satan?

klusmier zei:
Ik weet niet eens hoe ik op dit soort krankzinnigheid moet reageren :o
- reageer dan ook niet halve zool!!]

Ah heerlijk, een echte vergevende christen zoals we er meer kennen.

klusmierEn wie ben [u zei:
jij[/u] om in naam van Jezus te spreken? Behoorlijk lef moet je daarvoor hebben.
Sorry, maar ik neem alleen informatie aan van Jezus zelf, en van niemand, maar dan ook niemand die denkt in zijn naam te moeten spreken. Bedoel licht te laten schijnen :rolleyes:
- iedere christen mag spreken en getuigen uit naam van Jezus, je mag alleen zijn naam niet misbruiken!]

Excuseer, maar - er vanuit gaande - dat de beste man echt heeft bestaan, dan heeft hij een aardig verhoogd bewustzijn, en een tot dan toe ongeevenaarde kennis gehad. Best mogelijk.
Denk jij dat ik van iedere heikneuter die een keer door een bijbel heeft heengespit die:
-vol staat met dubbelzinnigheden
-vol staat met door de eeuwen heen gemanipuleerde teksten
-om te beginnen al door mongeaulen geschreven zou kunnen zijn ipv god

zomaar willekeurig informatie overneem?
Er is geen mens met hetzelfde bewustzijn en een gelijke mate aan helderzien als wat Jezus zou hebben gehad.
En ik vertik het om van iemand die minder is dan de man zelf informatie over deze man aan te nemen.
Is gewoon net als een roddel: ik vraag liever zelf aan die persoon of het klopt. Dank je wel...

klusmier zei:
Neen, sorry, heb er niks aan. Heb je niks beters?
- lees de Bijbel dan wat beter, en niet alleen de stukken die jou toevallig van pas komen!:p

Ik lees niet stukken die me toevallig van pas komen. Dank je dat je dat voor mij denkt te kunnen invullen.
Helaas heb ik een te kritische en onafhankelijke blik om zomaar van iemand iets aan te nemen. Maakt me niet uit voor welke godheid hij zich uitgeeft.

Big'r zei:
Ah heerlijk, een echte vergevende christen zoals we er meer kennen.

Ik lees niet stukken die me toevallig van pas komen. Dank je dat je dat voor mij denkt te kunnen invullen.
Helaas heb ik een te kritische en onafhankelijke blik om zomaar van iemand iets aan te nemen. Maakt me niet uit voor welke godheid hij zich uitgeeft.

ik heb nu geen tijd om je met bijbelteksten om de oren te slaan maar die tijd komt!

nu heb ik echter andere prioriteiten....

klusmier zei:
ik lees geen schijtpapier, ik geloof in 1 GOD, dat is dgene die hemel en aarde heeft geschapen..........

Allah was maar een profeetje:D
Wat meer respect is hier wel op zn plaats, je toch ook niet iemand zeggen ik lees de bijbel nietomdat het een bebloede tampon is :rolleyes:
En het is wel te merken hoe onwetend jij bent, net zoals jouw des intresse in andere geloven en uberhaupt jouw kennis over geloof zeer en ook erg bekrompen/beperkt is,

Laatst bewerkt:
spiertje16 zei:
Wat meer respect is hier wel op zn plaats, je toch ook niet iemand zeggen ik lees de bijbel nietomdat het een bebloede tampon is :rolleyes:
En het is wel te merken hoe onwetend jij bent, net zoals jouw des intresse in andere geloven en uberhaupt jouw kennis over geloof zeer en ook erg bekrompen/beperkt is,

Had je meer verwacht van hem dan ? :roflol:

spiertje16 zei:

Helemaal mee eens Spieremans.

Als dit de christelijke zienswijze is, bedank ik ervoor.
Anders ook wel trouwens. :D

Nee maar is toch zo?
Als ik zo gelovig was zou ik me verdiepen in mij geloof en andere geloven en ook non-geloof zodat ik mijn standpunten in discussies goed kan beargumenteren, aangezien geloof dan een zeer groot factor is in mijn dagelijkse leven ipv van die oogkleppen

spiertje16 zei:
Nee maar is toch zo?
Als ik zo gelovig was zou ik me verdiepen in mij geloof en andere geloven en ook non-geloof zodat ik mijn standpunten in discussies goed kan beargumenteren, aangezien geloof dan een zeer groot factor is in mijn dagelijkse leven ipv van die oogkleppen

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je spiertje16 opnieuw punten kan geven.

Laat maar spiertje16. Sommige mensen willen niet eens proberen respect te tonen.
Huilend op de grond liggen en omhoog trappen is natuurlijk makkelijker dan opstaan en mensen in de ogen kijken. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven