Fitness Seller

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
the better dayz zei:
En al die ziektes enzo...das idd doorde mensen zelf.
moest iedereen wat meer om een ander geven, en wat beter volgens God zijn principes denken...gingen er geen "vuile" ziektes zijn, want iedereen helpt elkaar, ook geen aids want neuke met iemand mag in principe pas als je getrouwd bent, en das dan ook de enigste die je doet he...
Dus kinderen die kanker krijgen (wat toch 1 van de "vuilste" ziektes is die er zijn!), dat is de schuld van andere mensen? Wat ben jij een eng, walgelijk mannetje. Het zijn berichten als dit waardoor ik ga hopen dat god toch bestaat, en dat ik er bij mag zijn als jij voor hem/haar moet verschijnen.

Aan de andere kant toch wel grappig om te zien dat de mensen die geloof verdedigen meestal complete r**ards zijn. Dom, slecht opgeleid, communicatief zeer zwak. Wat een reclame. NOT!

idd

guardian zei:
Nu ga je de mens de schuld geven van ziektes op deze wereld. Maakt van ziek zijn opnieuw een zonde, terug naar de middeleeuwen dus.

Ik dacht btw dat god de mens naar zn eigen gelijkenis geschapen had. Vandaar dus ook de vrije wil en dus het "bewustzijn" vd mens met zn fouten. Zonder vrije wil is er geen goed of kwaad, alleen de wetten van de natuur.

Is geen waar, want ziek zijn is niet hetzelfde of zondigen...mss word je wel ziek door andere mensen die zondigen;)...
En vrije wil, tuurlijk...om te kunnen bewijzen dat je goed bent...je kan zelf kiezen om goed of kwaad te doen...maar God zegt idd dat we naar zijn beeld zijn geschapen...en dat gaat idd over vrije keuzes kunnen maken...maar mensen die verkeerde keuzes maken, en er zich bewust van zijn(en ik neem aan dat je beseft dat die bestaan)...die zijn ooit (als ze klein en jong waren) kind van God geweest (dus ja,jij ook;) ),en dus ook gemaakt naar het evenbeeld van God...maar ze hebben het zelf verkloot;)

En hebben mensen zich al eens afgevraagd waar kanker vandaan komt???
Kdenk niet dat het echt een natuurlijke ziekte is...maar eerder veroorzaakt door slechte leefgewoontes, ongezonde omgevingen enzo (en die hebben de mensen zelf gecreerd)...
Trouwens heb ik ooit gezegd dat het eerlijk is...DACHT HET NIET;)
Maar wel alles gebeurt met een reden;)...

the better dayz zei:
Is geen waar, want ziek zijn is niet hetzelfde of zondigen...mss word je wel ziek door andere mensen die zondigen;)...
En vrije wil, tuurlijk...om te kunnen bewijzen dat je goed bent...je kan zelf kiezen om goed of kwaad te doen...maar God zegt idd dat we naar zijn beeld zijn geschapen...en dat gaat idd over vrije keuzes kunnen maken...maar mensen die verkeerde keuzes maken, en er zich bewust van zijn(en ik neem aan dat je beseft dat die bestaan)...die zijn ooit (als ze klein en jong waren) kind van God geweest (dus ja,jij ook;) ),en dus ook gemaakt naar het evenbeeld van God...maar ze hebben het zelf verkloot;)

1. Mensen zijn naar het evenbeeld van god geschapen.
2. Mensen kunnen zowel goed als fout zijn.

Conclusie:
God kan dus ook gewoon fout zijn. Maar god is puur goed! Dus ofwel mensen zijn NIET in het evenbeeld van god geschapen, of god is gewoon menselijk, met alle fouten van dien.

ja

dj_phreak zei:

Conclusie:
God kan dus ook gewoon fout zijn. Maar god is puur goed! Dus ofwel mensen zijn NIET in het evenbeeld van god geschapen, of god is gewoon menselijk, met alle fouten van dien.
En door redeneringen zoals deze, zijn er terroristen...
want die denken ook niet na als ze iets lezen:P
en trouwens al die uitleg dat ik geef, en dit is het enige wat je me nog kan antwoorden...;)

the better dayz zei:
En hebben mensen zich al eens afgevraagd waar kanker vandaan komt???
Kdenk niet dat het echt een natuurlijke ziekte is...maar eerder veroorzaakt door slechte leefgewoontes, ongezonde omgevingen enzo (en die hebben de mensen zelf gecreerd)...
Echte mensen weten dat al lang. LOM-scholieren zoals jij blijkbaar nog niet. Misschien leuk om te weten dat kanker per definitie voorkomt in alle meercellige levende wezens. Dus daar heeft de mens nooit voor kunnen zorgen. Dus toch god zn plan, om miljoenen mensen en miljarden dieren een smerige dood te laten sterven. Wat een lieverd.

the better dayz zei:
En door redeneringen zoals deze, zijn er terroristen...
want die denken ook niet na als ze iets lezen:P
Als je een leuke of gevatte opmerking wilt plaatsen, dan raad ik aan om eerst eens te beginnen aan de middelbare school. LBO schijnt tegenwoordig voor iedereen haalbaar te zijn. Daarna mag je het nog eens proberen.

the better dayz zei:
en trouwens al die uitleg dat ik geef, en dit is het enige wat je me nog kan antwoorden...;)
Je hebt nergens uitleg gegeven. Hooguit onsamenhanged gelul over wat jij "denkt". Maar mytyltjes kunnen niet denken, dus geldt dat ook nergens ter wereld als bewijs.

ja tuurlijk

dj_phreak zei:
Echte mensen weten dat al lang. LOM-scholieren zoals jij blijkbaar nog niet. Misschien leuk om te weten dat kanker per definitie voorkomt in alle meercellige levende wezens. Dus daar heeft de mens nooit voor kunnen zorgen. Dus toch god zn plan, om miljoenen mensen en miljarden dieren een smerige dood te laten sterven. Wat een lieverd.
En iedereen weet natuurlijk dat er 1000 jaar geleden (als het hier nog ietsje leefbaarder was (lees: gezonder)) ook al zoveel kanker was als nu... en in even erge mate... <<<sarcastisch;)
en tspijt me dat ik het je moet zeggen, maar de dingen die ik (helemaal alleen) bedenk...in mijn vrije tijd, kom ik daarna tegen in filosifische en geleerde boeken...
dus moet je niet lopen denken dat ik dom ben hoor;)
Er is namelijk een verschil tss boekenslim zijn en gewoon slim zijn;)

Tis ook daardoor zo moeilijk om zomaar te geloven voor mij, ik wil ook op alles een antwoord,en ik blijf maar nadenken over wat wel en niet mogelijk is... maar sommige dingen beseffen mensne gewoon niet..

the better dayz zei:

Je gaf dan wel antwoord aan Phreak, maar ga nou eerst eens wat cohesie aanbrengen in hetgene wat je hier neerzet. Er is soms echt geen touw aan vast te knopen. Als je iets wilt uitleggen moet het wel leesbaar zijn.

the better dayz zei:
En iedereen weet natuurlijk dat er 1000 jaar geleden (als het hier nog ietsje leefbaarder was (lees: gezonder)) ook al zoveel kanker was als nu... en in even erge mate...
en tspijt me dat ik het je moet zeggen, maar de dingen die ik (helemaal alleen) bedenk...in mijn vrije tijd, kom ik daarna tegen in filosifische en geleerde boeken...

En in welke filosofische en geleerde boeken ben je die 'wijsheden' dan tegengekomen? Wil je niet volledig afkraken, maar als dat wijsheid is dan noem ik mezelf de nieuwe Plato.

haha

EricR zei:
Je gaf dan wel antwoord aan Phreak, maar ga nou eerst eens wat cohesie aanbrengen in hetgene wat je hier neerzet. Er is soms echt geen touw aan vast te knopen. Als je iets wilt uitleggen moet het wel leesbaar zijn.
meh, ze lezen wat ze willen lezen, en of ik het nu in mooie "boekjeszinnetjes" zet, of niet...
ze zulle me toch hetzelfde antwoorden...
En khoop dat iedereen hier beseft...dat mensen die hun school hebben afgemaakt niet per se slimmer zijn dan anderen (ookal denken ze van wel:P)

the better dayz zei:
En iedereen weet natuurlijk dat er 1000 jaar geleden (als het hier nog ietsje leefbaarder was (lees: gezonder)) ook al zoveel kanker was als nu... en in even erge mate...
Ja, dat weten we inderdaad. Lees eens wat medische literatuur.

Iemand die niet eens 1 fatsoenlijke zin, zonder spel- en constructiefouten, kan opstellen, die is op geen enkel vlak slim. Een echt slim iemand zou zelf begrijpen dat je je eigen geloofwaardigheid daarmee ondermijnt.

Tis ook daardoor zo moeilijk om zomaar te geloven voor mij, ik wil ook op alles een antwoord,en ik blijf maar nadenken over wat wel en niet mogelijk is... maar sommige dingen beseffen mensne gewoon niet..
Dus omdat JIJ sommige (lees: alle) dingen niet begrijpt, MOET god bestaan? Kijk, nu zijn we er. In allerlei vormen is dit HET argument waar het altijd op uitdraait. En dit is per defitie een onhoudbaar standpunt in de filosofie en logica. Occam's razor. Zoek het eens op.

Ik zit serieus te twijfelen of hij wel serieus is.

Dit kan toch haast niet :roflol:

the better dayz zei:
En khoop dat iedereen hier beseft...dat mensen die hun school hebben afgemaakt niet per se slimmer zijn dan anderen (ookal denken ze van wel:P)

Oh nee hoor, ik heb mijn school ook niet afgemaakt. Maar ik kan mezelf wel fatsoenlijk uitdrukken in woord en geschrift. Toch wel een eerste vereiste om tot een goede discussie te komen.

On-topic, volgens de hardliners onder de gelovigen is de aarde iets van 5700 jaar oud. Hoe rijmt zich dat dan met gevonden fossielen van wezens die al lang zijn uitgestorven? Of met de afstanden in het heelal en de daaraan gepaarde uitdijing. Moeten we dan maar geloven dat er 5.700 jaar geleden iets is gecreeerd en er wat fossielen in de grond zijn gepropt, gewoon om de nieuwsgierige mens tevreden te stellen.

Ik kots overigens op de houding van de mens die zich als goddelijk ziet en verheven boven alle andere levende wezens. De natuur is geen exploitabel iets waar je oneindig roofbouw op kan plegen, dat betaalt zich namelijk vanzelf een keer terug als die gedachte wel blijft leven.

the better dayz zei:
meh, ze lezen wat ze willen lezen, en of ik het nu in mooie "boekjeszinnetjes" zet, of niet...
ze zulle me toch hetzelfde antwoorden...
Kijken of je dit kunt volgen:

1. jij blijft dezelfde verklaringen aandragen.
2. mensen blijven er dezelfde repliek op geven.

Mogelijke conclusies:
A. jij hebt het goed en iedereen anders heeft het fout.
B. andersom.

Lijkt me dat conclusie B toch meer voor de hand ligt.

Daar ben ik het op zich wel mee eens. Ik heb ook nooit een opleiding afgemaakt. Maar ik denk toch dat, als we op pure intelligentie gaan beoordelen, men mij toch net wel een IQ-puntje (of 50) hoger inschat dan jij. En zelfs ik geef toe bij lange na niet alle antwoorden te hebben. Pure hoogmoed van jou om dan te claimen dat jij deze materie beter begrijpt dan iedereen hier. En was hoogmoed niet ook een zonde?

Ok, omdat Dj het zo vriendelijk vraagt, zal ik eens even zonder fouten typen.
Ik heb nooit gezegd dat ik hier slimme gedachtengangen heb geschreven,
en bij mijn weten word godsdienst altijd uitgelachen door de wetenschap.
Het is zeker niet aanvallend bedoelt, maar jij kent mij niet... dus jij weet niets van mijn I.Q. of ander qoutienten;)...

En over die kanker een paar 1000 jaar geleden, wil ik wel eens bewijzen zien, want volgens mij waren we er zelf niet bij (mensen van deze generatie) en kunnen we dus ook niet weten wat er toen gebeurt is.

Als laatste heb ik nog een vraagje aan alle "ongelovigen" hier, en die luidt: Geloven jullie in geesten??

terug met fouten;)>>En hoogmoed staat zelfs niet in mijn woordenboek, en ik weet dat ik dat door dit te zeggen mss tegenspreek...maaarrrrr toch, ik voel mijneigen verre van beter dan de rest, ik beweer ook nooit dat een ongelovige niet goed kan leven...mss soms zelfs beter dan sommige gelovigen...dussss
en 50IQ weet gij wa da is, dan heb gij 170 ofzo???

dj_phreak zei:

Conclusie:

Dat wilde ik em dus duidelijk maken hé, maar bij sommige mensen moet je het blijkbaar als voorgekauwde koek in hun strot rammen. En dan nog komen ze af met erfzondes ed... en beweren ze dat je de dingen te kortzichtig bekijkt :rolleyes:

Ik geloof zeker niet in geesten of welke paranormaal verschijnsel ook. De zogenaamde ziel is een voortbrenging van een chemisch proces binnen een lichaam. Lichaam dood, geest of ziel ook dood.

damn

EricR zei:
Ik geloof zeker niet in geesten of welke paranormaal verschijnsel ook. De zogenaamde ziel is een voortbrenging van een chemisch proces binnen een lichaam. Lichaam dood, geest of ziel ook dood.

Ok dan, moetik er tegn jou niet over beginnen...want jij zal vast denken dat i hallucineer ;):p\
En tuurlijk ben ik een trol, kijk maar naar mn avatar...die lijkt alleen op de hulk, maar dat is mn trollen-uiterlijk hoor:p

En als er niks is na dit leven...waarom leven we dan...waarom hebben we dan een vrije wil,redelijk nutteloos he;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven