MuscleMeat

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sport2000 zei:
wat westerse mensen???

after the last tree has been cut down
after the last fish has been caught
after the last river has been poisoned
only then we will find, that money cannot be eaten

alleen dan zonder spelfouten:D

thanx voor het verbetering,

ik zag het eens op een plaatje ergens,, en ik dacht toch serieus iets met westerse mensen,, hoe dan ook het zijn vooral westerse mensen die verzot zijn op money money money

Was die laatste reply nou aan mij gericht,schumanneke?

Wel ff duidelijk blijven tegen wie je het hebt want dit soort topics lees ik selectief want ik filter meteen alle onzin eruit.:D

Exodus (movement of the People, Bob Marley)

Toen Mozes volwassen geworden was, zocht hij op een dag de mensen van zijn volk op. Hij zag welke zware dwangarbeid ze verrichtten en was er getuige van dat een Hebreeër, een volksgenoot van hem, door een Egyptenaar werd geslagen. 12 Hij keek om zich heen, en toen hij zag dat er niemand in de buurt was sloeg hij de Egyptenaar dood; hij verborg hem onder het zand

32:14

Neem de sabbat in acht, want het is voor jullie een heilige dag. Wie hem schendt, moet ter dood gebracht worden; ieder die dan werkt, moet uit de gemeenschap gestoten worden

Numeri :

De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Geef de Israëlieten opdracht om iedereen die aan huidvraat lijdt of onrein vocht verliest en iedereen die onrein is doordat hij met een lijk in aanraking is geweest, het kamp uit te sturen. 3 Dit geldt voor zowel mannen als vrouwen. Stuur hen weg, want anders verontreinigen ze het kamp, waarin ik te midden van het volk woon.’ 4 De Israëlieten deden wat de HEER tegen Mozes gezegd had en stuurden hen het kamp uit.

Marcus 9 :

Als je hand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af: je kunt beter verminkt het leven binnengaan dan in het bezit van twee handen naar de Gehenna te moeten gaan, naar het onblusbare vuur.
opomba.gif

(9:43) Andere handschriften hebben een extra vers: ‘[44] waar de wormen blijven knagen en het vuur niet dooft’.
45 Als je voet je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af: je kunt beter kreupel het leven binnengaan dan in het bezit van twee voeten in de Gehenna geworpen worden.
opomba.gif

(9:45) Andere handschriften hebben een extra vers: ‘[46] waar de wormen blijven knagen en het vuur niet dooft’.
47 En als je oog je op de verkeerde weg brengt, ruk het dan uit: je kunt beter met één oog het koninkrijk van God binnengaan dan in het bezit van twee ogen in de Gehenna geworpen worden, 48 waar de wormen blijven knagen en het vuur niet dooft.
49 Iedereen moet met vuur gezouten worden. 50 Zout is goed! Maar als het zout zijn kracht verliest, hoe zullen jullie het zijn kracht dan teruggeven? Zorg dat jullie het zout in jezelf niet verliezen en bewaar onder elkaar de vrede.’

Kan nog uren doorgaan met die onzin, maar toch een gezellig boek die Bijbel.

schumanneke zei:
wat een "wijze woorden" van jou, die totaal nergens op slaan
dat is simpelweg de waarheid,, jij gelooft niet dus jij krijgt de toorn van god over je heen :

ik citeer uit de bijbel
"Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem" (Johannes 3:36).

okey, okey, i get the point. ik krijg de toorn over me heen en kom waarschijnlijk in de hel terecht. Zolang ze daar een goede gym hebben vind ik het allemaal best.

Ik blijf erbij dat dit uit angst gezegd wordt. Zolang je maar klakkeloos overneemt wat in de bijbel staat kom het goed met je terwijl wanneer iemand een beetje anders denkt, gaat diegene naar de hel

Vooral die Mozes, in koele bloede iemand vermoorden als niemand kijkt.

Johannes :

Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’

We zijn de lul, ik bekeer me maar snel.

Sport2000 zei:
omdat er gezegd is dat het goede nieuws verspreid moet worden, lezen:D :p
ben je een christen ?

je kent de waarheid,, waarom belijd je het hier niet dan ?

maar als antwoord op de vraag van fryslan:

het zou mij normaal niets moeten interesseren. , maar het is zo, dat je zonder Jezus in dit leven in duisternis bent, ik zou heel blij zijn als ik meer en meer broeders en zusters zou krijgen in het geloof.

die allemaal geloven in Jezus christus en hem hoog prijzen

maar niet heeeeeeeeel de wereld zal bekeren, voor die uitzonderingen, die overigens bij God al bekend zijn. wil ik graag uitleggen hoe de wereld in elkaar zit.

alleen heb ik nog een persoonlijke leven, en heb ik beloofd om iets anders te doen,, maar ik kom nog zeker te weten op dit topic terug !!

fryslan zei:
Maar wat ik mij afvraag. waarom wil je dit overbrengen op andere mensen?

is dat nog niet duidelijk, wil jij geen eeuwig leven in een paradijs zonder haat, dood, verdriet, oorlog en ga zo maar door...waar iedereen gewoon met elkaar in vrede en liefde kunnen leven...zonder zorgen wat je nu wel hebt...

gewoon het gevoel dat je vrij bent vol met liefde voor en van Jezus...

schumanneke zei:
thanx voor het verbetering,

ik zag het eens op een plaatje ergens,, en ik dacht toch serieus iets met westerse mensen,, hoe dan ook het zijn vooral westerse mensen die verzot zijn op money money money
gelijk even een vraag he;

2 Samuël 8:4 blz. 262…en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…

hoe verklaar je dit dan?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bijbelvoorspelling Daniël 12

De profeet Daniël schijft in het bijbelboek Daniël 12 dat hij een engel ontmoet, die hem vertelt dat er in de toekomst een grote vorst uit de hemel zal neerdalen die benauwdheid zal brengen, de zogenaamde Antichrist.

Wanneer Daniël vraagt wanneer dat gaat gebeuren zegt de engel: "En van de tijd af dat het dagelijks offer wordt gestaakt". Dit citaat refereert mogelijk naar de reformaties onder het bewind van Koning Josia in 620 voor Christus. Door deze reformaties werd de dagelijkse offerande afgeschaft. De engel zegt dat 1290 jaren daarna een gruwel op de berg wordt opgericht. Dit komt overeen met de bouw van een moskee op de heilige berg in 671.

Om op de exacte datum te komen moeten we verder lezen wat het wezen zegt: "Welzalig wie blijft verwachten en 1335 jaren bereikt". Bij het jaar 671 tellen we de 1335 jaren op, en dan komen we op het jaar 2006. Overigens spreekt de bijbel over dagen, waarschijnlijk vanwege een vertaalfout. Gezien de gruwel 1290 jaren na afschaffing van de offerandes werd opgericht, kunnen we concluderen dat er toch jaren bedoeld werd en geen dagen.

;)

schumanneke zei:
maar niet heeeeeeeeel de wereld zal bekeren, voor die uitzonderingen, die overigens bij God al bekend zijn. wil ik graag uitleggen hoe de wereld in elkaar zit.

alleen heb ik nog een persoonlijke leven, en heb ik beloofd om iets anders te doen,, maar ik kom nog zeker te weten op dit topic terug !!

ik verheug me nu al op je uitleg, ik houd van dit soort discussies

Deuteronomium :

Laat u niet in met de goden van de omringende volken; 15 u zou daarmee de toorn van de HEER over u afroepen en hij zou u van de aardbodem wegvagen. Want de HEER, uw God, die in uw midden is, duldt geen andere goden naast zich

Lekker tolerant is god toch.

jeremia zei:
is dat nog niet duidelijk, wil jij geen eeuwig leven in een paradijs zonder haat, dood, verdriet, oorlog en ga zo maar door...waar iedereen gewoon met elkaar in vrede en liefde kunnen leven...zonder zorgen wat je nu wel hebt...

vergeet god niet, of draait het bij jou alleen om jezus, die is tenslotte ook maar geboren

jeremia zei:

nee, lijkt me niet veel aan. je moet wat uitdaging in je leven hebben

Sport2000 zei:
gelijk even een vraag he;

2 Samuël 8:4 blz. 262…en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…

hoe verklaar je dit dan?

nog snel eventjes tussen door:

ik heb geen antwoord op alle vragen.... maar ik zal het opzoeken, en hier een tegenwoord neerzetten

ik moet nu weg

Jozua 24:19

Jozua antwoordde het volk echter: ‘U zult niet in staat zijn de HEER te dienen, want hij is een heilige God, hij duldt niemand naast zich, hij zal u uw overtredingen en zonden niet vergeven. 20 Wanneer u de HEER verlaat en andere goden gaat dienen, zal hij zich tegen u keren. Dan zal hij u niet langer weldaden bewijzen, maar u kwaad doen en u vernietigen.’

Gezellig.

fryslan zei:
nee, lijkt me niet veel aan. je moet wat uitdaging in je leven hebben

zoals Klusmier doet?

getrouwd zijn als christen, en je leven in de waagschaal leggen door zogenaamd vreemd te gaan, maar toch net niet over de grens heen gaan??:eek:

dat is voor de meesten al een te grote stap, sommigen plegen liever zelfmoord:cool: :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven